• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Nervös dejtare)

Sådär ja!
    Då var det dags att överanalysera igen.

Jag och min "dejt" träffades igen i måndags, på hans initiativ men pga en manipulativ fråga från mig, hihi.
    Vi sågs efter jobbet hemma hos honom och GISSA vad som hände...sen åkte jag hem.
    Sedan var det tyst från honom.
    Dagen efter, alltså igår, skickade jag ett sms där jag frågade om han skulle vilja se en kväll för att gå ut och äta ihop. om han var intresserad och sen skrev jag också att jag uppskattar om han är uppriktig.

En stund senare svarade han att det vore ju trevligt. Sen tystnad.

Så från att ha messat varje dag, ringt då och då till detta.
    Vad ska man tro?

Ja, jag vet att jag överanalyserar och jag vet att det bara gått en dag. Men han brukar skicka varje dag.
    Lite hjälp med att tolka denne man vore ytterst tacksamt.
    Ni killar i tråden får gärna svara.

Nu är han banne mig online på SD igen men har fortfarande inte svarat mig. Varför ska dom vara å in i **** besvärliga. Ge mig raka besked så släpper jag det på en dag eller två.
    Fjollor!!

• Anonym (ny)

Ni som tar en promenad när ni är på första dejten. Går ni mitt i stan då? Bor alla i Sthlm som är här inne eller? För jag vill ju inte gå där det är öde eftersom jag känner ju inte den jag ska på dejt med utan vill ju ha folk omkring mig, å andra sidan så vill man ju inte gå mitt i stan typ. Bor i en mellanstor stad så det är ju inte litet men vill ju ändå inte gå mitt i stan. NÅgra förslag? Eller är ni inte rädd för att gå på lite mer öde platser på första dejten?

Anonym (ny) skrev 2011-08-17 19:57:29 följande:
    Ni som tar en promenad när ni är på första dejten. Går ni mitt i stan då? Bor alla i Sthlm som är här inne eller? För jag vill ju inte gå där det är öde eftersom jag känner ju inte den jag ska på dejt med utan vill ju ha folk omkring mig, å andra sidan så vill man ju inte gå mitt i stan typ. Bor i en mellanstor stad så det är ju inte litet men vill ju ändå inte gå mitt i stan. NÅgra förslag? Eller är ni inte rädd för att gå på lite mer öde platser på första dejten?
    Jag bor inte i Sthlm utan i Malmö och brukar släpa nästan alla pojkar till en park som heter Pildamsparken här. Lagom mycket folk, lagom nära mig och trevligt att gå där
    Jag hade ju inte direkt gått ut i ett industriområde och knatat omkring.  Hade inte heller velat gå mitt i stan.
    Du har ingen park i närheten?
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 16:20:03 följande:
    Men det verkar ju inte speciellt enkelt.
    Fast jag lurar ju ingen. Du har sett min presentation på HP, jag skriver ju direkt att jag är besvärligt
    Allt du förkastar ........Flört
    Come on katten - det svänger ju...
    Ernst Hugo skrev 2011-08-17 20:02:39 följande:
    Allt du förkastar ........Flört
    Mr B, nu är jag blond för jag fattar inte vad du menar?
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 20:01:35 följande:
    Jag bor inte i Sthlm utan i Malmö och brukar släpa nästan alla pojkar till en park som heter Pildamsparken här. Lagom mycket folk, lagom nära mig och trevligt att gå där
    Jag hade ju inte direkt gått ut i ett industriområde och knatat omkring.  Hade inte heller velat gå mitt i stan.
    Du har ingen park i närheten?
    jo men de är ju inte superstora så det är ju inte så att man kan gå där i en timme men man kan väl gå många varv
    Vi har en stor park men man kanske kan gå där o ett stråk runt där rätt många är ute o går/springer?
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 19:57:29 följande:
    Jag brukar köra på promenad. Jag bor i Stockholm och tycker söder är en fin promenadplats. Jag tycker iof om att titta på folk. Så folktomma platser skulle jag undvika av mer än en anledning. Och skulle samtalen ta slut så kan man alltid kolla på folk i omgivningen istället Cool
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 20:04:33 följande:
    Mr B, nu är jag blond för jag fattar inte vad du menar?
    Menar att du kanske kan ta en titt i inboxen på HP och se om någon du förkastat kanske egentligen är den karl som kan hantera dig. Citerar välkänd karaktär känd från Djungelboken och FL:

"Allt du förkastar skall du en gång lära dig älska!  
    Come on katten - det svänger ju...
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 20:06:03 följande:
    jo men de är ju inte superstora så det är ju inte så att man kan gå där i en timme men man kan väl gå många varv
    Vi har en stor park men man kanske kan gå där o ett stråk runt där rätt många är ute o går/springer?
    Det har hänt mer än en gång att jag släpat killen mer än ett varv runt
    Gå nånstans där du tycker det är trevligt att promenera i vanliga fall. Och där det finns lite folk.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!