• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 18:20:16 följande:
    vet att jag är korkad nu men förslag på vad vi kan snacka om. Brukar ALDRIG vara blyg och jag brukar alltid ha nåt att säga haha men OM jag nu får blackout!!! HELP ME!!

Vädret. Tungan ute
    Fråga om hans intressen. Då brukar det finnas något som man kan spinna vidare på.
    Barnen (om han har några, inte om han inte har några - det kan bli forcerat)
    Film
    Böcker
    Något ni pratat om redan som du kan spinna vidare på (så visar du också att du minns och brytt dig om vad han sagt tidigare)   
    Victorias graviditet Tungan ute
    Resor du har gjort eller vill göra - och vart skulle han vilja resa
    Plocka upp en idé av något du ser och spinn på den 

• Anonym (Mia)
    vet att jag är korkad nu men förslag på vad vi kan snacka om. Brukar ALDRIG vara blyg och jag brukar alltid ha nåt att säga haha men OM jag nu får blackout!!! HELP ME!!

Musik
    Har du djur?

Varifrån kommer du?

Har du läst eller jobbat tidigare? Vad gör du nu?

UNDVIK

- Tycker du att jag ser tjock ut i de här kläderna?

- Oj! Du såg verkligen inte alls ut som jag hade tänkt mig!

- Mitt ex var en riktig idiot.

- Usch, jag är verkligen inte bra på det här.

• Anonym (ny)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 18:37:09 följande:
    Musik
    Har du djur?

Varifrån kommer du?

Har du läst eller jobbat tidigare? Vad gör du nu?

UNDVIK

- Tycker du att jag ser tjock ut i de här kläderna?

- Oj! Du såg verkligen inte alls ut som jag hade tänkt mig!

- Mitt ex var en riktig idiot.

- Usch, jag är verkligen inte bra på det här.

haha ja de där sakerna hade jag verkligen inte tänkt prata om

Ja egentligen har jag inget problem med att snacka även med folk jag inte gillar. Jag vet ju eg väldigt mkt om denna kille o har massor att fråga om men ändå så känner jag, TÄNK OM...

Tack för alla idéer!
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 18:30:06 följande:
    Aaaaaahhhhh... Spännande.
    Jag tror nog at svaret blir posiivt. Han är nog luddig för att inte ge för mycket innan han vet var han har dig. Men nu så.... 
    Han har svarat. Ska skriva hans svar men först ge lite bakgrundsfakta. Han menar att jag har dålig filmsmak och nu även dålig musiksmak...antagligen mest för att reta mig.

Såhär skrev han, exakt:
    "Kort svar, är på väg att gå ut och käka och ta nån öl med några kollegor. Ja, vi måste träffas. Det är ju så mycket jag behöver lära dig "

Fortfarande är han rätt så förbannat kass på att ge mig nåt tillbaka....lite bekräftelse...
    Du är inte korkad. Du är nervös
    Mia's tips var bra tycker jag. Fråga om honom. Och visa dig äkta intresserad av hans svar.

Och säg för guds skull inget om nåt ex.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 19:43:09 följande:
    Han har svarat. Ska skriva hans svar men först ge lite bakgrundsfakta. Han menar att jag har dålig filmsmak och nu även dålig musiksmak...antagligen mest för att reta mig.

Såhär skrev han, exakt:
    "Kort svar, är på väg att gå ut och käka och ta nån öl med några kollegor. Ja, vi måste träffas. Det är ju så mycket jag behöver lära dig "

Fortfarande är han rätt så förbannat kass på att ge mig nåt tillbaka....lite bekräftelse...

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 19:48:23 följande:
    Mia's tips var bra tycker jag. Fråga om honom. Och visa dig äkta intresserad av hans svar.

haha nä det ska jag undvika, o om han frågar så får jag väl säga nåt svävande
    jag vet bl a att han frågat mig tidigare varför jag mestadels har barnen o inte deras pappa osv men då får jag väl dra till med nåt kort o sedan börja prata om annat.

ja jag vet väl innerst inne att jag kommer hitta nåt att snacka om men ni vet hur man blir...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 19:48:23 följande:

Fast om någon inte vill prata om era gamla ex så kan ni få låna mitt gamla ex. Det kanske fungerar bättre. Fast troligen inte. Flört
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 20:00:13 följande:
    {#emotions_dlg.flower}
    Men hur ska jag tolka det?!?!
  • Anonym (Väntar...)

Oops så jag klantade mig! Men är glad för att jag gjorde det, för jag fick snabbt se vad killen gick för.

Vi började prata idag, många meddelanden. Fick en känsla av att han sökte en "perfekt" kvinna, men tänkte att det är bara att fortsätta surra  och se. Och rätt vad det var så klantade jag mig - jag sa nämligen att jag hade levt med mitt ex i X antal år i ett underbart förhållande. Och han gick i taket. Sa att han tappade intresset och att det inte fanns ngn möjlighet arr det kunde ha varit underbart om det nu var så att jag var singel. Så uppenbart svartsjuk!!! Visst, man ska ALDRIG prata om ex i början på en kontakt - min miss!!! MEN att inte kunna hantera att ngn haft det bra med sin f.d. är ju också oerhört barnsligt.

Vedertagen praxis är att man ska spy galla över sitt ex. Och mitt ex var underbar. Men det är inte han och jag idag och jag älskar honom inte längre. Ska det vara nåt hinder??? 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!