• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (hmm)

Provar att ställa samma fråga här som i andra tråden. En kille jag har pratat med under en längre tid verkar ha blockat mig av misstag. Han fortsätter att skriva till mig, men jag kan ju inte svara honom. Är det något jag kan göra åt det? Jag gissar att jag inte kan det?? Tråkigt för det var verkligen jättetrevligt att prata med honom, och han vet ju antagligen inte om att han blockat mig då han fortsätter skriva..

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 00:18:13 följande:
    Provar att ställa samma fråga här som i andra tråden. En kille jag har pratat med under en längre tid verkar ha blockat mig av misstag. Han fortsätter att skriva till mig, men jag kan ju inte svara honom. Är det något jag kan göra åt det? Jag gissar att jag inte kan det?? Tråkigt för det var verkligen jättetrevligt att prata med honom, och han vet ju antagligen inte om att han blockat mig då han fortsätter skriva..

Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 00:18:13 följande:
    Det där har jag råkat ut för och jag ville så himla gärna prata med människan så jag startade ett nytt konto på samma sida, tog kontakt med honom och sa till honom :-P
    Skam den som ger sig!
    Men de flesta sidor brukar ju vara så att har du blockat så kan du inte själv skriva heller.

Snabb uppdatering!

Nyss hemkommen från en fantastiskt rolig dejt. Så himla skön kille! Men inget "kärleks-klick" utan mer en ny vän. Tror att han kände likadant (hoppas jag)

Är nån nyfiken på detaljer så får jag återkomma imorgon. Ska upp om mindre än 6 tim

• Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 00:36:18 följande:
    Snabb uppdatering!

Nyss hemkommen från en fantastiskt rolig dejt. Så himla skön kille! Men inget "kärleks-klick" utan mer en ny vän. Tror att han kände likadant (hoppas jag)

Är nån nyfiken på detaljer så får jag återkomma imorgon. Ska upp om mindre än 6 tim
    Härligt att prata och umgås även om det inte klickar Glad
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (nybörjare)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 00:42:44 följande:
    Härligt att prata och umgås även om det inte klickar Glad

Det tycker jag med

Det svåra för mig är att jag analyserar så mycket så det kommer nog aldrig kännas som att det "klickar"...

• Anonym (hmm)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 00:34:32 följande:
    Det där har jag råkat ut för och jag ville så himla gärna prata med människan så jag startade ett nytt konto på samma sida, tog kontakt med honom och sa till honom :-P
    Skam den som ger sig!
    Men de flesta sidor brukar ju vara så att har du blockat så kan du inte själv skriva heller.
    Jo tänkte göra så men då måste jag betala avgift för en månad för att kunna skicka ett meddelande..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-28 00:26:39 följande:
    Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
    Testade att maila supporten nu. Får se vad dom säger.. Vad knasigt det här blev..
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-28 00:36:18 följande:
    Snabb uppdatering!

Attans, det var ju tråkigt att det inte blev nåt "kärleks-klick" Men bra att du hade en fantastiskt rolig dejt!

Då har jag en fråga till alla i tråden...

Är det rimligt att man ska kunna känna "kärlek-vid-första-ögonkastet" när man går på en första dejt? Jag brukar fundera över det. När ska man ge det en andra chans även om det inte kärleks-klickar vid första dejten? 
    Det borde ju faktiskt också kunna växa fram? eller? 
  • pebelund
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 08:53:10 följande:
    Attans, det var ju tråkigt att det inte blev nåt "kärleks-klick" Men bra att du hade en fantastiskt rolig dejt!

Då har jag en fråga till alla i tråden...

Är det rimligt att man ska kunna känna "kärlek-vid-första-ögonkastet" när man går på en första dejt? Jag brukar fundera över det. När ska man ge det en andra chans även om det inte kärleks-klickar vid första dejten? 
    Det borde ju faktiskt också kunna växa fram? eller? 

Så mycket som kan påverka en första dejt. TEx nervositet och dylika faktorer. Sen tror jag själv inte på "kärlek vid första ögonkastet" utan mer än sån som gärna ser det växa fram mer. Tror att det på något sätt är lättare hålla en sådan kärlek vid liv i längden :)
    Tror man borde ge någon 2-3 dejter innan man bestämmer sig, ifall det inte är något som avviker ordentligt då såklart :) 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!