• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-27 13:31:06 följande:
    En otäck klassiker är väl att säga att man tyckte att dejten var trevlig (även om den inte var det) men "jag tror inte att vi passar ihop".

Sen vet vi ju att du är en ful typ som bara dejtar kvinnor för att få en anledning att dricka Guiness.

Själv har jag nu börjat tycka att det är liiiite mycket från Mr Malmö. Han har ringt en gång idag. Sms:at fyra. Nu ska jag iväg och shoppa lite och då tänker jag "glömma" mobilen. Så får vi se hur han reagerar på det. moahahahaha      {#emotions_dlg.djavulsk}
    Påkommen Skäms

Lycka till på shoppingen då får man säga............ 
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Hopplös:))

Hoppla! Nu ska jag tydligen på dejt. Väldigt spontant bokat och jag behöver nog bara komma ut och göra nåt.  Han känns inte så jätte intressant om jag ska vara ärlig, men som sagt: Det är fint väder, han är trevlig och jag behöver göra nåt

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-27 17:47:29 följande:
    Hoppla! Nu ska jag tydligen på dejt. Väldigt spontant bokat och jag behöver nog bara komma ut och göra nåt.  Han känns inte så jätte intressant om jag ska vara ärlig, men som sagt: Det är fint väder, han är trevlig och jag behöver göra nåt
    Heja!!
    Men du.. man vet aldrig, ibland kan det faktiskt vara bra att man inte har förstora förhoppningar från början!

Lycka till och kom ihåg att uppdatera oss om hur det gick! Drömmer 
  • Glädje58

Jag behöver en rejäl spark där bak för att komma igång med nätdejting, och det gör jag själv genom att skriva in mig i denna tråd. Hoppas det inte blir självmål bara Glad

Man, två barn på 16 och 19. Singel sedan några år och har inte träffat någon alls sedan dess. Bor nära Göteborg.

Jag ska försöka få till en presentation och en bra bild. Men efter att tvekat i några månader så inser jag att jag är väldigt rädd för att bli dissad eller råka ut för att inte få något svar överhuvudtaget. Men nu börjar jag komma över den rädslan, så rent krasst så skulle jag kunna få till ett medlemsskap inom en månad eller så. Skulle man registrera vad jag gör varje dag för att komma till skott och sedan spela upp det tjugofem gånger snabbare skulle man nog kunna ana att jag försökte göra något åt min situation.

Jag hoppas kunna dela med mig av mina erfarenheter och få svar på mina frågor i denna tråden. Bra att den finns...

• Baginbox

Välkommen i träsket 58:an. Bered dig på både dissar och inga svar, försök bara att inte ta det personligt. Det kan vara jobbigt ibland men var glad åt att du ser den sanna sidan av dem innan du kommit längre :) Lycka till!

• Anonym (Min tur snart?)
    Baginbox skrev 2011-07-27 20:01:21 följande:
    Välkommen i träsket 58:an. Bered dig på både dissar och inga svar, försök bara att inte ta det personligt. Det kan vara jobbigt ibland men var glad åt att du ser den sanna sidan av dem innan du kommit längre :) Lycka till!
    Är det verkligen så illa?
    Jag svarar typ de allra flesta iallafall om de inte är oförskämda eller bara kommer med sexinviter!
    Har gått på ett antal dejter och vill gärna göra det så fort som möjligt om jag pratar med nåt för att kunna veta om det är nåt att ha eller inte.
    Men oftast så är det ju inte det.. så där kommer det ju dissar förstås Foten i munnen  
  • Glädje58

Tack X man, jag ska också försöka njuta av sällskapet och ha kul som ni har sagt. Men det innebär ju givetvis att det måste bli nån dejt. Nåväl, jag ska inte vara negativ längre, utan tänka positivt. Det är nog därför jag vågar bege mig ut i träsket.

• Baginbox
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-27 20:06:08 följande:
    Är det verkligen så illa?
    Jag svarar typ de allra flesta iallafall om de inte är oförskämda eller bara kommer med sexinviter!
    Har gått på ett antal dejter och vill gärna göra det så fort som möjligt om jag pratar med nåt för att kunna veta om det är nåt att ha eller inte.
    Men oftast så är det ju inte det.. så där kommer det ju dissar förstås Foten i munnen  
    Ja jag upplever att det är rätt illa. Å andra sidan kan jag ha en viss förståelse för att man blir dissad/nonchalerad. När man läser hur somliga killar kontaktar och hur deras konversation ser ut förstår jag att många blir både luttrade och blasé och därmed kanske läser in saker in det man skriver. Det handlar ju alltid om tolkningar. Ytterst få läser mail bokstavligen som det står utan tolkar hur det är skrivet och läser därmed in egna värderingar om personen. Det som menades som något trevligt kan av mottagaren tolkas som något helt annat. Anonymt skriftspråk är inte helt enkelt.
  • Anonym (OldNew)

Försöker komma på nåt vettigt att skriva i min profil på HP... än så länge har jag bara en "hej hej, här är jag"-profil.
    Det är en svår balansgång mellan floskler (typ gillar långa promenader på stranden), galghumor och hyperspecifika krav (jag vill att du älskar den här boken/filmen/låten, annars får det fan vara!).

Har sett en del roliga presentationer, och fattar att det bakom en trist presentation kan dölja sig en fin person, men det är ganska mycket floskler och same same i presentationerna, tycker jag... tips, någon?

Skrev även in mig på Shakemyworld, med baktanken att, som någon (Mia?) sade: spana in lämpliga träffar, och kanske smyga sig in...

• Anonym (nybörjare)

Hej, nu växlar jag över från den andra tråden också.

Är kvinna 35 med ett barn.
    Singel sedan 2 år efter 10 årig relation. 
    Började nätdejta i början på sommaren.

Går väl sådär... har mailat+chattat med många trevliga män men bara träffat ett par av dem och det har ännu inte blivit mer än en dejt per styck. Antingen för att jag har känt att det varit helgalet eller för att de helt enkelt inte hör av sig.

Jag läser och lär av er erfarna!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!