Snacka om att vilja missuppfatta saker, finns det bara svart eller vitt
Smecker skrev 2012-03-09 14:35:36 följande:
..Jag vill gärna ha kvinnan, alltså klubbar jag ner henne och släpar hem till grottan. År 2012...
Är det du som är sån eller påstår du att det är det, jag tycker är rätt sätt att träffa en kvinna på. Jag förstår inte vart den här klubban och grottan kommer ifrån?
...JAG backar om kvinnan är som ett plåster. Skall jag göra mig mer otillgänglig menar du? Eller det kanske är så att killen är som ett plåster oavsett hur tillgänglig eller otillgänglig hon är, eftersom det är något som inte är normalt funtat i skallen på honom?...
Precis som jag sa, så är det väl inget fel om man flyttar fram sina "positioner" i ett "spel" när man närmar sig varandra. Du känner ju själv att det är obehagligt om någon bara rusar fram och vill kulla. Om man nu spelar med i spelet där man nosar på varandra och känner efter lite grann pö om pö, så får man ju chansen att känna in den andra parten. Det är kanske en tolkningsfråga, men jag kallar det ett spel. Man spanar in varandra, blickar som möts, blicken ner mot golvet, blicken upp igen. Efter en stund så kanske man ses igen. För mig är det ett spel. Och på ett blir det en jakt. Man vet vad man vill ha och nu gäller det att väcka intresset hos motparten.
Så jag pratar inte och har inte nämnt något om att jaga, klubba ner, och dra med sig hem till grottan. Lägg av med sådana bilder, för det är inte det jag säger eller menar.
Närma sig varandra kallar jag "lära känna", det har inget med spel att göra. Göra sig otillgänglig och svår är EXAKT vad som lärs ut i The Rules, jag föreslår att du läser den så får vi se vad du tycker om "spelet" sen. Du lägger nog in en helt annan betydelse i att göra sig tillgänglig. Att ha sex på första dejten, räknas det enligt dig som att lägga upp sig framför näsan på någon?
En del kallar det ett spel och några vill kalla det att lära känna varandra. Samma sak egentligen.
Att göra sig tillgänglig kan man göra på olika nivåer. Det ena är att bara kasta sig fram i famnen i ett överraskningsmoment. Det andra är att lära känna varandra/spel.
Att ha sex på första dejten är inte att lägga upp sig framför näsan på någon, för då har det redan varit en procedur innan där man lärde känna varandra. Hur mycket eller hur litet spelar inte så stor roll. Men att bara gå fram till någon och säga ska vi knulla? Det är att lägga sig framför näsan på någon. Det är ju det som händer titt som tätt förstår jag när kvinnorna i tråden delar med sig av en del mejl de får i sina inboxar.