• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Flashbulb skrev 2011-09-07 22:37:30 följande:
    Men varför hänger folk på dejtingsidor egentligen? Bara tidsfördriv? Tråkigt när det finns många som är seriösa i sitt letande.

Ett nytt försök att hitta någon. När man inte hittar något i mataffären, på jobbet, på kursen...
    Flashbulb skrev 2011-09-07 22:37:30 följande:
    Men varför hänger folk på dejtingsidor egentligen? Bara tidsfördriv? Tråkigt när det finns många som är seriösa i sitt letande.
    Jag tror absolut att de flesta är seriösa i sitt sökande. Men man faller inte alla i smaken. Dissar någon mig så antar jag bara att han inte är intresserad av MIG. Inte att han är oseriös. Men visst, klart det finns oseriösa också.
  • Glädje58
    Bellis797 skrev 2011-09-07 21:00:39 följande:

Behöver era goda råd..
    1. Kille nr 1 som jag var på dejt med, vill bara vara vänner o det kan jag tänka mig, han var rätt schysst o hänga med, han fråga om jag ska med på en fest på lördag, hjälp säger jag... älskar o träffa nya människor men ska jag verkligen hänga på.. Hoppas han ej sagt att jo tar med en tjej som jag gått på dejt med men inte klickade med.. vill ej att man blir dömd liksom.. Ska jag med?

2. Kille nr 2 som är så på, han har bett om ursäkt för att han varit det o vill ses i helgen men vet ej vilken dag han jobbar o om det krockar så är festen med kille nr 1 i fara.. hade gärna velat träffa lite folk men vem o vad ska jag isf prioritera?

3. Han hunken som tränar på gymmet brevid där jag bor, vill ses , vet ej men han visar både en seriös och en oseriös sida.. Han vill se film någon kväll hos sig o käka mat. Men jag brukar ej gå hem till någon första gg.
    Har ni gjort det.. man ska ju vara aktsam liksom...

Nu verkar jag helt så oj så många killar men det är ej så.. bara just nu haha..

Gå du på festen, vem vet, du kanske möter HONOM. Tvåan och trean kan du träffa när som helst.
    Glädje58 skrev 2011-09-07 22:49:16 följande:
    Gå du på festen, vem vet, du kanske möter HONOM. Tvåan och trean kan du träffa när som helst.
    Håller med!
  • Anonym (Min tur snart?)

Nu har jag träffat min dejt, 3 kvällar i rad och han ska komma hem till mig ikväll igen... jag längtar! Drömmer

• Bellis797

Åhh vad roligt och höra! antar att svävar lite på moln nu:))

En sak jag funderar på är många killar tycker man ska träffas hemma hos varandra. De verkar inte alls vara oroliga och tycka det är konstigt , när man bara chattat och mailat och kanske pratat tele.
    Jag är emot sånt men får ibland kommentarer av då killar att ähh det är väl inte så farligt.

Min inställning är att det är oseriösa killar, en del gg har det nog varit så och en del har bett om ursäkt och sagt oj, så var det inte alls jag menade..

Hur gör ni andra tjejer ? O killar , varför är en del så att det är helt OK??

• Anonym (Min tur snart?)
    Bellis797 skrev 2011-09-08 09:48:11 följande:

En sak jag funderar på är många killar tycker man ska träffas hemma hos varandra. De verkar inte alls vara oroliga och tycka det är konstigt , när man bara chattat och mailat och kanske pratat tele.
    Jag är emot sånt men får ibland kommentarer av då killar att ähh det är väl inte så farligt.

Min inställning är att det är oseriösa killar, en del gg har det nog varit så och en del har bett om ursäkt och sagt oj, så var det inte alls jag menade..

Jag träffar definitivt inte en kille första gången vare sig hemma hos mig eller hos honom... det är jag alldeles för rädd för!
    Sen när jag väl träffat killen en eller ett par gånger beroende på vilket intryck jag fått av killen kan jag gå med på att antingen bjuda hem honom eller blir hembjuden.

Jag tror att killar inte brukar känna sig hotade av en tjej och inte ens tänker på att det på nåt sätt skulle vara farligt att följa med just honom hem tex vilket gör att de inte tycker det är nån stor grej som de tänker på. 

Ps Och ja, några moln finns det allt här..fniss Tungan ute Ds
  • Anonym (ny)
    Bellis797 skrev 2011-09-08 09:48:11 följande:

skulle aldrig gå hem till någon vare sig första eller andra dejten! Vet inte vad som kan hända då!
  • Flashbulb

De killar som föreslår att man ska träffas hemma hos varandra vid första träffen är sådana som försöker få till ett ligg. Finns inte ens chans att man bjuder hem en främling till första träffen oavsett hur mkt ni tror att ni känner varandra.

• Glädje58
    Flashbulb skrev 2011-09-08 21:44:36 följande:
    De killar som föreslår att man ska träffas hemma hos varandra vid första träffen är sådana som försöker få till ett ligg. Finns inte ens chans att man bjuder hem en främling till första träffen oavsett hur mkt ni tror att ni känner varandra.

Det kan nog jag skriva under.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!