Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ernst Hugo skrev 2011-07-28 10:03:45 följande:
    Är det någon som verkar uppriktig och inte bara "hej hur har du det?" så tycker jag du kan kosta på dig en kort rad tillbaka.
    Ja, men vad skriver man då... Man måste ju skriva nej tack. För annars så fortsätter ju meddelandena att komma och komma och vips är men intrasslad...
    Jag känner mig så taskig att skriva i ord att jag inte är intresserad Rynkar på näsan 
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 10:09:28 följande:
    Ja men man måste ju tända för att kunna inleda ett förhållande för tusan Solig Jag vet inte hur det är för dig men helylle känns bra hos en sjuksköterska eller bilförsäljare men funderar jag på om det skall bli hångel eller ej så är inte helylle en framgångsfaktor (inte hos mig själv heller :)
    Hehe.. nä, jag vet! Skrattande
    Men jag tänker mig mer ett förhållande som kan bli Det förhållandet i mitt liv.. med barn och allt sånt... vill man inte ha en helyllekille då?
    Egentligen kanske jag inte vill det.. för då hade jag ju redan fastnad för alla de helyllekillar jag dejtat, och det har jag ju inte gjort Oskyldig 
    Anonym (e-kontakt) skrev 2011-07-28 10:36:10 följande:
    känner du ingen som har konto på samma sida, som kan kontakta han, eller förska få nån vänlig själ här o hjälpa dig?
    Vilken sajt gäller det? Ställer gärna upp och hjälper till om jag kan Glad
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 14:00:55 följande:
    Men vad snällt. E-kontakt..
    Ajdå.. är inte medlem på e-kontakt! Skulle helt klart hjälpt dig annars!
    Hoppas nån annan har möjlighet att hjälpa.

Lycka till iallafall! 
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-28 14:13:29 följande:
    Då ska jag vänta några dagar och sen föreslå tisdag eller onsdag tror jag. För den här dejten ska jag ha.
    Klart du ska! You go girl! Skrattande
    LivingEasy skrev 2011-07-30 18:15:33 följande:
    Inte många.. De blir färre och  färre för varje sjukskriven, pillerätande, alkoliserad , fysiskt nedsatt person med svartsjukesyndrom jag träffar....
    Nej nu va jag elak och cynisk , men man har ju varit på en del ruggiga dejter/startat upp kortare förhållanden där dessa dåliga drag kommit fram.
    Så man börjar ju låta som er tjejer. DET FINNS INGA BRA MÄN!   (nu glömde jag inte caps^^)

Visst jag vet att det är svårt att hitta nån runt min ålder, med lite stil, inga barn eller max 1. Jobb, och inte massa bagage.  Men det är ju oxå en beskrivning på mig, så borde det inte finnas 1 bra tjej åt mig ?
    De säger ju att det finns "en till alla" så... frågan är ju bara om man kommer vara pensionär när denna någon dyker upp!?

Nu har jag en undran.

När jag chattat med killar från dejtingsajter för att lära mig lite mer om dem och se om de är något att dejta och ha i framtiden så är det FLERA som kläcker ur sig kommentarer som "jag vill ha dig" och liknande saker. Och jag undrar varje gång... hur kan du säga så, det har ju inte ens träffat mig, bara chattat och sett en eller två bilder på mig.
    Är dessa killar bara ute efter sex som säger så?

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-04 11:18:04 följande:
    Det har jag också undrat flera gånger och jag tar alltid såna kommentarer som bullshit! De kan möjligen säga att jag verkar intressant, att de är nyfikna på mig eller att jag ser söt ut på bilderna. Det är bedömningar de kan göra. Men att säga "Jag vill ha dig" är avtändande för mig. Det är "för mycket" och då känns det oäkta. Och vem gillar oäkta?
    Varför säger killar så då? Och vi tjejer på ett annat sätt. Jag tänker som dig.
    De flesta killar verkar ju kunna resonera så oavsett liksom!

Men är killen bara ute efter sex och kan tänka sig att ha det med typ vem som helst som är villig så är det ju inte oäkta när det yttrar en sån sak...  Men det är inte vad jag är ute efter!

Jag fick ju precis innan jag skrev den där kommentaren här på fl en sån kommentar på msn. Jag kan nu meddela att jag har blockat just den killen där eftersom han faktiskt erkände att "det kanske är så" som han sa när jag frågade om killar som säger så till en (alltså "jag vill ha dig") bara är ute efter sex.

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-04 12:47:13 följande:
    Jag vet faktiskt inte.

Alltså, jag vill gärna att killar är tända på mig. Och är jag intresserad av en man så får han väldigt gärna vara attraherad av mig Men han måste ju först visa att där finns annat intresse annars dör mitt intresse direkt!
    Ja men precis! 
    Jag vill inte ha en kille som BARA är ute efter sex.. jag vill ha nån som är redo att starta ett seriöst förhållande, innehållande sex, självklart.
    Men jag ser det inte som en seriöst start om de redan från början vill ha sex utan att först lära känna och träffa mig.

Åh.. nu måste jag klaga lite känner jag... hoppas ni har överseende!?

Jag är singel utan barn och upplever nu att det är jag som måste kompromissa och flytta på mig om jag skulle träffa en kille med barn. ( Jag förstår att det är samma sak åt andra hållet också)

Tänkte att jag skulle vidga mina gränser utanför staden jag bor för att öka mina chanser, men med det är det ju också störra risk att det är jag som är tvungen att flytta på mig eftersom jag INTE har barn. 
    Varför ska jag straffas för jag inte har barn!!?? 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!