Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

När det gäller smeckers noteringar ang skrivfel, så har jag inga problem med det. Jag tar tacksamt emot det. Jag försöker verkligen att skriva rätt men ibland så skiter jag i versal när det gäller namn. Jag har tyckt att det är viktigt men nu med sms och alla korta meddelanden till yngre, så börjar jag strunta i det mer och mer.

• Glädje58
    Smecker skrev 2012-04-09 22:06:13 följande:
    Just därför jag tycker att det är viktigare än någonsin att försöka uttrycka sig korrekt i skrift. Jag är inte heller världsbäst på att uttrycka mig korrekt i sms, men det här är inte sms.

Sen finns det två aspekter när det gäller att uttrycka sig korrekt i skrift.

Det ena är att skriva korrekt (Vad det kallas för vet jag inte)

Det andra är att formulera sig korrekt, så att mottagaren förstår vad som menas. Och där har många problem...
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-09 22:08:40 följande:

Sa det till min bästa vän ikväll. Att jag ville ha en förändring i mitt liv och att jag kanske skulle flytta till göteborg eller nåt. Hon sa att jag fick göra hur mycket förändringar som helst men två saker förbjöd hon mig. 1. Avsluta vänskapen med henne. 2. Flytta långt ifrån henne.

Flytta till Göteborg kommer göra dig gott Madida. Och skulle du hamna i Torslanda, ja, då kan vilka mirakel som helst hända Glad
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-09 22:08:40 följande:

Sa det till min bästa vän ikväll. Att jag ville ha en förändring i mitt liv och att jag kanske skulle flytta till göteborg eller nåt. Hon sa att jag fick göra hur mycket förändringar som helst men två saker förbjöd hon mig. 1. Avsluta vänskapen med henne. 2. Flytta långt ifrån henne.

Jag har kanske en femrummare på gång i gbg. Det innebär att du kan hyra ena rummet tillsvidare och din vän kan hyra ett av de andra rummen jag har. Fan, jag börjar känna mig som en hyresvärd nu...
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-09 22:20:18 följande:
    Tack till samtliga för ni tog er tid trots att jag uppenbarligen infekterade stämningen. 

Men en infektion kan ju läkas, eller hur? Frågan är om det finns intresse för en läkning?

I den här tråden kan vi ofta vara OT, men det har som regel varit något som ändå har med ämnet att göra. Att nu börja prata om rättstavning och lite mer personlig agg mot varandra drar ner stämningen i tråden. Gör inte det, utan gör det på annan plats.

Dela gärna med dig om dina erfarenheter kring dejting och din syn på saken, det tycker jag är intressant. Jag vill gärna förstå
  • Glädje58
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 22:18:51 följande:

...För övrigt har jag idag behövt svara på frågan om jag knullade med en av mina killkompisar igår, håhåjaja... Det är ju nästan synd om mitt stackars ex. Men vad f-n tror han om mig egentligen, ha, ha...         

Vad skönt för honom att höra att du inte har legat med någon igår Flört
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-04-09 22:28:07 följande:
    Men då så! Fast katterna får stanna hos Glädje.

Nu var det det här med att förmulera sig korrekt. Katterna ska till Torslanda...
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-04-09 22:37:30 följande:
    Bara jag får låna Heidis vänner

Men vad är det här? Är du tillbaka Solig
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-09 22:38:25 följande:

Tycker du är väldigt oflexibel för att vara mannen som älskar mig ända upp till månen och tillbaka

Jag älskar dig ända bort till Malmö och tillbaka till Göteborg Flört

Dessutom vill jag att din katt ska få ha det bra och utveckla sin jaktinstinkt. Det lär finnas en bur med en blå norsk papegoja i en villa...
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-04-09 22:56:00 följande:
    På tal om nåt helt annat. Nu i påsk har jag jobbat 40+ timmar på 4 dagar. Är ledig EN dag (imorgon) och sen är det på det igen. Så imorgon har jag lyxat till det och bokat in en ansiktsbehandling till mig själv. Och nästa vecka är massage inbokat.

Känns härligt att skämma bort sig själv  

Jag har en känsla av att du är värd var enda minut. Synd att man inte själv kostar på sig sånt. Jag har i alla fall lovat min vän en ansiktsbehandling nu framöver.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!