• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-09-25 20:46:42 följande:
    Jag lärde känna honom i maj, vi var på dejt i början av juni....ett brejk när jag dejtade en annan kille som legat gömd ett tag....som visade sig vara totalt knas....han har funnits som kompis hela tiden, dock har jag anat att han har mer känslor än jag kan ge....har sagt till honom att jag bara vill vara vän....men...nånstans missuppfattade han mig förra veckan....
    Känns väldigt tidigt att säga en sån sak redan nu, bara det hade skrämt bort mig.
    Du får helt enkelt vara tydlig och säga hur du känner, risken är väl att du förlorar honom som vän men det är snällare än att fortsätta och låta honom tro att där finns något mer.
    Glädje58 skrev 2011-09-25 20:50:56 följande:
    Fan vad jobbigt att få ett halsband. Kan inte låta bli att associera det med att få ett ett hundhalsband, ett koppel. Nu är du snart fast...
    Haha, vilken bitter syn
  • Anonym (Grrr)

Pratade 1 timme men min dejt från igår o det var kul o vi har samma dåliga humor.. Jag blir lite osäker på honom dock vad han igentligen vill då han kläcker ur sig typ igår att vi ej kommer ses mer.. Jag blir lite nervös o prata med honom också för han är så självsäker o har liksom koll.. Satt o prata om saker man kan göra för att förgylla vardagen o han säger också att ja det tål o tänkas på.. hmmm... Men nu kommer jag backa så får han höra av sig om han vill oavsett om han vill prata eller ses.. Jag kommer ej göra det iaf..

• Anonym (ny)

har ju en liten fisk på tråden o vi verkar passa ihop bra det lilla vi vet om varandra och vi har samma syn på att ta det lugnt osv för att vi båda har kraschade förhållanden bakom oss samt att barn är involverade MEN jag tycker han är lite väl sval haha men nu ska vi på en ny dejt på onsdag i allafall och det ska bli skoj faktiskt. känns inte så nervöst när man träffats en gång.

• Anonym (HP)
    Glädje58 skrev 2011-09-25 20:14:40 följande:
    Vad skönt att det finns sådana som du som sätter ner foten direkt vid kommentarer som han fällde.

Jag kände väl att det inte var någon mening med att fortsätta, det kändes som att det bara skulle bli värre då. Träffade ju en annan kille i lördags och det var trevligt men han är väldigt blyg måste jag säga, säger inte så mycket och det känns som att det är så han är hela tiden, inte bara när han träffar nya människor. Men jag ska ge det en chans och se vad som händer, vi träffades igår också och såg på tv och myste lite.
  • Anonym (singelmamma)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-25 22:07:41 följande:
    Känns väldigt tidigt att säga en sån sak redan nu, bara det hade skrämt bort mig.
    Du får helt enkelt vara tydlig och säga hur du känner, risken är väl att du förlorar honom som vän men det är snällare än att fortsätta och låta honom tro att där finns något mer.

Ja...visst sjutton skrämmer det mig...+ att jag inte är intresserad av honom på det sättet. Skulle kunna försöka, men vet att jag hela tiden skulle söka nåt annat. Visst han är lång och mörk som jag tycker är attraktivt...men det där finns inte. Vet inte hur många gånger jag talat om för honom att jag bara vill vara vän. Nu känns det som om jag måste bryta helt för att han ska fatta.....Eller för att rädda mig själv....

Jag vet att han skulle gå genom eld och vatten för mig. Jag tycker han är värd nån som gör det för honom också...  
  • Flashbulb

Känner mig rätt deppig.. går inget vidare.. har väl en ca 6-7 pers som besöker mig om dagen på HP men ingen skriver. Har en bra press, bra bilder men ändå skriver ingen. Börjar känna mig, ful, äcklig och motbjudande.  Alla andra verkar hitta någon, de lyckas iallafall få kontakt, gå på dejt men inte jag.. 6år har redan gått.  Önskar att någon kunde acceptera mig för den jag är.

• Henkan

har inte hängt här på ett tag, eller rättare sagt brukade hänga i en annan dejtingtråd här...

Iaf så har jag dejtat ett tag och träffat en jättetrevlig tjej som jag känner att jag vill satsa på, vi har bara träffats två gånger men det känns rätt för mig och vi har även talats vid ett antal gånger på telefon samt tidigare kontakt via mail dårå.

Eftersom att jag är ny på det här med att dejta så är jag helt blind inför ev. regler som finns... Jag läser om allt ifrån de som har sex på första dejten och alla möjliga galna grejer...

Vad gäller generellt liksom och hur ska jag beté mig för att få henne att förstå att jag är intresserad och vad ska jag göra för att locka fram hennes intresse?

Känner mig rätt osäker just nu som ni märker men det har liksom kryddats upp en del inför tredje dejten och det känns som att det är nu det gäller men samtidigt vill jag inte vara för på och för framåt liksom...

Jag tar väldigt gärna emot åsikter och tips om detta då jag känner mig lite i nöd just nu :)

• Anonym (e)
    Flashbulb skrev 2011-09-26 16:16:32 följande:
    Känner mig rätt deppig.. går inget vidare.. har väl en ca 6-7 pers som besöker mig om dagen på HP men ingen skriver. Har en bra press, bra bilder men ändå skriver ingen. Börjar känna mig, ful, äcklig och motbjudande.  Alla andra verkar hitta någon, de lyckas iallafall få kontakt, gå på dejt men inte jag.. 6år har redan gått.  Önskar att någon kunde acceptera mig för den jag är.
    Kanske ingen tröst men jag känner precis som dig!
    Henkan skrev 2011-09-26 18:50:12 följande:

har inte hängt här på ett tag, eller rättare sagt brukade hänga i en annan dejtingtråd här...

Iaf så har jag dejtat ett tag och träffat en jättetrevlig tjej som jag känner att jag vill satsa på, vi har bara träffats två gånger men det känns rätt för mig och vi har även talats vid ett antal gånger på telefon samt tidigare kontakt via mail dårå.

Eftersom att jag är ny på det här med att dejta så är jag helt blind inför ev. regler som finns... Jag läser om allt ifrån de som har sex på första dejten och alla möjliga galna grejer...

Vad gäller generellt liksom och hur ska jag beté mig för att få henne att förstå att jag är intresserad och vad ska jag göra för att locka fram hennes intresse?

Känner mig rätt osäker just nu som ni märker men det har liksom kryddats upp en del inför tredje dejten och det känns som att det är nu det gäller men samtidigt vill jag inte vara för på och för framåt liksom...

Jag tar väldigt gärna emot åsikter och tips om detta då jag känner mig lite i nöd just nu :)

Du måste våga lite och riskera att bli nobbad. Vad är värst att hon nobbar dig nu eller att du försöker samla mod flera dejter till och hon nobbar dig då eller ger upp för hon inte tror du är intresserad? :) Våga och vinn säger jag. :D
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!