• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • LivingEasy

Efter 2 mån ca på MP måste jag säga att jag är grymt besviken. Jag trodde tjejerna där skulle ta kontakt och att man betalt en peng innebar att man va ute efter en person som tar bort en från siten.
    Jag ser mest desperata eller överkräsna tjejer och det verkar som varenda en är så upptagen med att träna och inreda sina hem att man fattar inte hur den kunde regga sig och va online 24/7.

Ja gjorde min satsning och har redan sagt upp medlemskapen och spelar av sista perioden.

har rört mig en del i en helt annan miljö (i verkligehten altså) och bara varit mig själv, nu är jag bjuden på halloweenfest bland nytt folk och jag har haft nån mysig flirt. Men som kommer stanna där.  

• Bellis797

Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o  bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 18:22:27 följande:
    Där var hon lite fyndig minsann

Men det ska ju vara roligt i början (förutom då den osäkerheten som altid dyker upp precis i början när man inte vet var man har varandra) och mår du dåligt och tycker att din kontakt med honom har mer minus än plus - avsluta det.
    Vill du inte avsluta så borde ni åtminstone skippa msn, helt klart 

Lagt dejting på hyllan? Nej jag har lagt det mycket längre bort än så. Typ kastat upp det i luften, skjutit på det och sen spottat på alla delarna när de landade {#emotions_dlg.djavulsk}
    Förra smällen tog tyvärr för hårt. Mitt självförtroende fick sig en rejäl knäck. Inte bara av alla fula saker han kallar mig utan av att jag kunde bli lurad så. Nej. jag vet att det inte är mitt fel..men jag behöver en paus
    Hehe... ja, jag kunde ju inte riktigt låta bli va? Skrattande

Jo, jag vet ju att det ska vara roligt i början. Jag måste ta och suga lite på den här karamellen ett tag till och känna efter.
    Och ska även funderar på det där med msn.

Haha.. det var inte lite hämnd du gjort på dejtingen... 3-0 till dig! Tungan ute
    Har du fortfarande kontakt med han förresten?
    Bellis797 skrev 2011-09-20 20:56:56 följande:
    Jag har kanske utåt en rätt självsäker utstrålning, social o trevlig o det är jag men just gällande min kropp o utseendet har jag verkligen komplex för , det har blivit värre när jag blev singel. Att man vill se bra ut, vara i form o så för annars så träffar man ingen.. Det är så dumt tänkt , jag vet för insidan är också a-o men så ser man alla par som ser så lyckliga ut , i form o  bara sådan utstrålning... Det kan göra att jag tycker singellivet suger.. Är det bara jag , eller vad säger ni singlar,. känner ni mer press eller struntar ni helt i det?
    Jag känner press helt klart! 
    Men det gör jag annars också iof... jag vill ju se så bra ut så länge jag kan så att säga.. vet ju att allt med utseendet går utför med åldern och har börjat tänka på att jag måste försöka göra det bästa av situationen.
    Komplex har jag alltid haft...tyvärr.. men så är det. 
    LivingEasy skrev 2011-09-20 19:40:17 följande:
    Efter 2 mån ca på MP måste jag säga att jag är grymt besviken. Jag trodde tjejerna där skulle ta kontakt och att man betalt en peng innebar att man va ute efter en person som tar bort en från siten.
    Jag ser mest desperata eller överkräsna tjejer och det verkar som varenda en är så upptagen med att träna och inreda sina hem att man fattar inte hur den kunde regga sig och va online 24/7.

Ja gjorde min satsning och har redan sagt upp medlemskapen och spelar av sista perioden.

har rört mig en del i en helt annan miljö (i verkligehten altså) och bara varit mig själv, nu är jag bjuden på halloweenfest bland nytt folk och jag har haft nån mysig flirt. Men som kommer stanna där.  
    Varför vill du inte gå vidare med förten då?
    Hoppas det är ok att jag ställer en sån rak fråga? Glad 
  • Anonym (e)
    Ja jag känner mer press.... nu har man ju fött barn också så man ser ju inte ut riktigt som man gjorde sist man träffade någon men jag tränar och försöker hålla mig fin.
  • Bellis797

Mina vänner förstår mig ej då jag tränar nästan alla veckans dagar men som nu i sommar har jag gått upp ng kg, fått mer muskler iof men känner mig ur form.. kläderna sitter bra men det är det där lilla.. Vet att om jag träffar någon så kommer det vara personligheten som avgör trots allt. Men många killar man träffar på HP oavsett ålder vill ha en tjej som är fit.. gahhh säger jag... säger jag också att jag tränar mycket då det är oftast de killar som har samma intresse som man fastnar för, tror alla oj då har du magrutor o smal o bla bla...suck säger jag...för det har jag ej..

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 21:08:50 följande:
    Hehe... ja, jag kunde ju inte riktigt låta bli va? Skrattande

Jo, jag vet ju att det ska vara roligt i början. Jag måste ta och suga lite på den här karamellen ett tag till och känna efter.
    Och ska även funderar på det där med msn.

Haha.. det var inte lite hämnd du gjort på dejtingen... 3-0 till dig! Tungan ute
    Har du fortfarande kontakt med han förresten?
    Hell yeah! 3-0 till mig!

Kontakt med honom? Nej aldrig! Han ljög om så fruktansvärt väsentliga saker. Dessutom så har han ju som sagt sambo, eller de har gjort slut men nej usch! Han får det att vända sig i magen på mig.
    Snackar dock med hans sambo...eller fd sambo ska jag väl skriva.
  • LivingEasy
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 21:22:42 följande:
    Varför vill du inte gå vidare med förten då?
    Hoppas det är ok att jag ställer en sån rak fråga? Glad 
    Jodå, men inte säkert vi verkligen är i samma fas...

Det är kompliserat.  
    Jag förstår dig! Och det gör nog de flesta. Som singel blir man oftast ännu mer osäker.

Och det är klart att utseendet spelar roll! MEN ha i åtanke att alla inte har samma smak. Finns säkert tusentals killar som tycker att du har idealkroppen.
    Och trots att jag inte tränar det minsta och har en hel del extra kg så finns det de som tycker att jag har idealkroppen.

Om man ser till mina vänner så har jag t.ex en vän som älskar såna där spinkiga små rocker-killar. Sen har jag en vän som vill ha såna som är supertränade med väldigt tydliga muskler. Och sen har jag en som gillar "mjuka killar" med lite mage och en stor famn. Och med största sannolikhet så varierar smaken lika mycket hos män, tror du inte?

Men jag förstår dig, jag tänker också på det. Tänker att jag borde träna och gå ner i vikt. men jag tycker liksom ändå att jag är rätt så söt. Typ Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!