Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Dejt igen ikväll då...

Jag tänkte lite på det här med sms... i början när vi träffats skickade vi sms till varandra ganska frekvent. Men nu känns det bara som om det är jag som skickar. Inte för att jag skickar många alls... typ ett om dagen om vi inte hörts av.
    Jag har frågat om han tycker det är jobbigt att jag skickar sms, men han säger att han älskar mina små sms och svarar alltid om jag skickar till honom. Och jag har sagt att jag också tycker om att få sms. Men ändå så får jag inga spontant längre direkt. Så nu har jag börjat fundera på att sluta skicka sms.
    Är vi verkligen så här annorlunda som killar och tjejer???

Anonym (ny) skrev 2011-10-28 14:57:43 följande:
    JAPP! Så har i alla fall jag varit när jag träffat nån kille. Killen har alltid varit mer "off" när det gäller såna saker. Det är liksom inte lika viktigt. Svara är inte heller lika viktigt känns det som. Jag HATAR det men jag är ju som jag är
    Mäh.. de är ju bara så j-a tråkiga de där killarna ibland Flört Du är inte ensam om att "hata" det beteendet iallafall Glad
    uniMog skrev 2011-10-28 15:52:28 följande:
    Nä. de jag fortsatt dejta har varit lika intensiva i sitt messande som jag.
    Vilken tur du haft då!

Nästan precis efter mitt inlägg här om sms... så dök det plötsligt upp ett spontan-sms i min telefon från min dejt! Skrattande 
    Anonym (e) skrev 2011-10-29 12:15:51 följande:
    Ja tacos föreslog han till lördagskvällen men jag har alltid sagt, det ska man inte äta när man träffat en ny kille! det är ju helt hopplöst att äta "sexigt"
    Tapas ja... det kan vara allt möjligt då...bra förslag 
    Haha.. jag tycker det oftare kan bli mer avslappnat och trevligare om man inte har mat som man känner att man måste sitta och äta "sexigt"....  slappa på bara, då lär ni känna varandra på riktigt Flört
    Fast det är ju jag det Glad

Jag kan ju uppdatera med att min dejt igår inte alls blev som jag förväntat mig (på ett negativt sätt) Det känns som om jag helt har tappat lusten för den här killen...  jag såg fram emot att åka dit. Men sen kändes det bara som om luften gick ur mig och...nä, helt värdelöst helt enkelt....suck... jag vet inte vad det är för fel på mig!? Rynkar på näsan
    Han känns helt enkelt inte intressant längre... men jag har inte sagt nåt till han, men jag är helt säker på att han förstod på mig att allt inte var ok längre.

Jag kanske också ska ta och ge upp nätdejtingen? 

Anonym (ny) skrev 2011-10-31 07:07:09 följande:
    du! Man TESTAR inte en sån sak!! OM man nu gillar såna saker så frågar man fan först för annars är det ju misshandel om den andra personen inte är med på det!
    Men oj. Jo, helt klart att man kollar av såna här preferenser lite med sitt tilltänkta "offer" innan man tar stryptag och trycker ner i sängen och sliter av kläder!

Vad är det här nu då?
    Upptäcker alltså i fredags att min dejt inte är intressant längre.
    Loggar in på Hp i går och får ett meddelande från en kille som jag addar på msn efter några meddelanden fram och tillbaka på Hp.
    Vi chattar lite på dagen innan jag ska iväg till en kompis, sen finns han där på msn igen på kvällen när jag kommit hem och vi chattar till 24.
    Han verkar trevlig och vi har pratat om att träffas fram mot slutet av veckan... och prata med varandra i telefon innan dess...

Jag kan inte sluta nätdejta... haha, det har nog  blivit lite av ett beroende Drömmer

koas skrev 2011-10-31 18:22:01 följande:
    Hej, nu har jag inte hängt med i tråden men en sak jag funderat på är det här märkliga mailandet. Om någon som verkar intressant mailar mig, så brukar jag svara och fråga något om personen så att man får igång nån sorts konversation. Det jobbiga är att ganska ofta blir det jag som frågar och den andre som svarar efter ett tag, det kommer liksom ingen motfråga....De kan berätta väldigt ingående om sina liv och så men då tappar jag  intresset efter ett tag eftersom halva grejen med dating är att någon är lite nyfiken på mig också! Nån som känner igen sig? Vad gör jag för fel? 
    Jo, det där beteendet har jag undrat över också. Jag tar det som ointresse och slutar skriva till dem som inte kan skicka motfrågor tillbaka. Man måste ju ge och ta det är ju hela grejen med dejting och sen ett förhållande.

Jag pratade med min senaste kontakt i går kväll i telefon. Han verkar trevlig och vi verkar tämligen ha samma mål med framtiden...
    Men jag reagerade på hans röst...haha, larvigt jag vet. Men den var så ljus Glad  Jag som tycker det är så mysigt med djupa, mörka mansstämmor...hehe, snacka om att ha konstiga prioriteringar va?

Fast jag kommer självklart inte att tacka nej till dejten som är planerad... som verkar bli av i morgon. 

Glädje58 skrev 2011-11-02 11:05:16 följande:
    Du får prata med honom tidigt på morgonen, då brukar rösten bli rätt så mörk. Så är det för mig i alla fall. Kan dock säga att i går morse var det dock lite annorlunda. Det var skatteverket som ringde och väckte mig. Och rösten var allt annat än mörk och sexig på mig ...
    Hehe.. så man vet inte vad man kan mötas av för telefonröst av dig, det hör jag det Skrattande

Får prova att ringa upp honom nån tidig morgon men vara beredd på att få en kraxig, osexig falsett att prata med Flört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!