Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 08:52:59 följande:
    Har själv varit ute (och är väl fortfarande) i nätdejtingträsket.  Problemet, som jag ser det, är att jag är väldigt tydlig med att inte vilja ha någon kk eller bara en tillfällig snoppdoppning men likt förbaskat har varje dejt slutat med någon form av könsgnuggning. Ännu tråkigare är att dessa kvinnor sedan fortsätter att maila och påstå att de tycker dejten var riktigt lyckad när jag själv helt tappat intresset.

Jag kan redan höra er invändning... "Stoppa inte in den då" men då missförstår ni  mig litet grand. Jag vill inte ha en kvinna som, vid första dejten, tar mitt kön i någon kroppsöppning alls. Hon skall inte ens nudda vid den med en hand eller annan del av sin kropp. Mitt ideal vill ha sex men avvaktar och på så sätt bygger man även den sexuella attraktionen till den punkt att det första nakna mötet blir något helt utöver "vanligt sex".

Om jag måste påtala detta innan dejten så är hon fel kvinna för mig och när hon väl har handen på mitt kön så är "förtrollningen" redan bruten och då kan vi ju lika gärna ha ett tillfälligt mys...

Det har gått så långt att jag undvikit att dejta fysiskt alls och bara kört mailkontakt men det är inte riktigt tillfredsställande det heller.
    Men vad är det för tjejer du tar kontakt med och dejtar då? Jag vet att det finns tjejer där ute (inkl mig) som absolut är ute efter något mer än sex och absolut INTE tänker ha sex eller ens komma nära sin/min dejts kön på första eller ens andra dejten för den delen!?
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 09:03:27 följande:
    Det är väl det som är grejjen. Det är ingen speciell sorts kvinnor utan helt normala utefter vad jag kan utläsa från vår korrespondens. De som redan från början skriver att de vill ha casual sex sållar jag bort illa kvickt.
    Hehe.. du kanske har värsta sexappealen då som gör att de vare sig de vill eller inte, inte kan låta bli!? Flört

Eller så kanske du måste tänka på ditt eget uppförande. Du kanske måste vara lite mer avståndstagande eller vad jag ska kalla det? Se till att de inte tycker det är okej eller så att göra närmanden för att det inte är det du vill!? Du kanske har nåt kroppsspråk som gör det inbjudande för dessa kvinnor du dejtar?
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 09:52:42 följande:
    Haha, nja. Det tror jag inte. Visst ser jag väl bra ut men jag har några valkar runt midjan och tränar inte överdrivet mycket.

Saken är väl den att oavsett mitt uppförande så vill jag inte att kvinnan på dejten skall vara så "lössläppt" att hon "snaskar kotte" på första dejten även om hon vill det.
    Hehe.. nä, jag förstår vad du menar.

Men jag är helt övertygad om att det finns tjejer/kvinnor som inte uppför sig sådär som du beskriver på varken första, andra eller tredje dejten heller för den delen.

Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 10:19:07 följande:
    Om du träffar på några sådana så skicka dem min väg ;)
    Skulle skicka iväg mig själv om jag visste mer om dig och inte dejtade själv just nu Flört Har varit på två helt sexfria dejter med min nuvarande dejt... 

Ska absolut skicka iväg sådana tjejer till dig ;) Om du har tur kanske du kan hitta nån i tråden! Glad
    giftgrodan skrev 2011-10-16 09:57:48 följande:
    HP
    Jaså, märkligt... jag har den uppfattningen om att det är mycket aktivitet på HP om man är tjej (du är tjej va?) 
    Jag tycker HP har varit den bästa dejtingsidan. Får mail dagligen om/när jag är inloggad. 

Med så mycket snack om sex på första dejten här på morgonen. Har jag börjat fundera på... hur vet man att killen är intresserad av mig som person egentligen?
    Okej jag har inte haft sex med min dejt på de första dejterna, han hänger ju kvar och vill fortfarande träffas. Ja, det borde ju vara ett tecken på att han är intresserad av mig och mer än bara sex.
    Men.. jag kan inte hjälpa att ändå tänka " tänk om han bara väntar ut mig för att få sex, och sen när jag väl släpper till så kommer han inte att vara intresserad längre"
    Om det slutar på det sättet så skulle det ju egentligen inte spelat nån roll om man hade sex på första dejten eller inte. Utgången är ju ändå den samma.. fast man bara dragit ut på det hela och fått mer känslor...

Lite funderingar från mig så här på en solig söndagsmorgon {#emotions_dlg.flower} 

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-16 11:17:58 följande:
    Haha, klockrent! Har haft exakt samma tankar...många gånger.
    Men jag fortsätter låta bli att ha sex på första dejten ändå
    Jo, jag fortsätter ju också att inte ha sex på första dejten.  
    Men jag har ju inte heller lust att vänta ut killen i en evighet (om jag är genuint intresserad) med att ha sex bara för att se om han tänker ge upp mig innan vi ens hinner så långt så att säga. För att få reda på hans intentioner. Det kan ju vändas emot mig och jag sätter käppar i hjulet för mig själv så att säga.
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 11:54:54 följande:
    Det finns såklart ingen fast siffra på det utan kan t.ex. vara redan på andra dejten MEN då har det gått tid och vi har haft kontakt på annat sätt. Något måste ske som för oss närmare varandras verkligheter där vi tillsammans känner hur spänningen byggs upp.

Optimalt för mig är att det inte bara finns intresse utan även en känsla av kärlek innan initiativet till älskog tas.
    Intressant... så hur vet man om eller när denna "känsla av kärlek" har infunnit sig av den andra personen?
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 12:16:48 följande:
    Ah, filosofi så här tidigt på vilodagen? ;) Man vet aldrig till hundra procent vad en annan människa känner men de få gånger jag upplevt ömsesidig kärlek så har den följts av en helt annan respekt och önskan av att tillfredsställa partnern än vad ett temporärt kn-ll ger.
    Hehe.. jo, kan ju inte låta bli att fundera lite på det du skriver, trots vilodagen Glad

Jag är ju precis mitt upp i dessa tankar i mitt huvud. Ska till min dejt ikväll (3:e dejten) hem till honom och äta middag... så detta "problem" är mycket aktuellt för mig just nu.

Så svaret är alltså: Ha sex om man vill eller kan och sen får man ta konsekvenserna efter. Blev det nåt eller inte? Det vet man ändå inte förrän efteråt iallafall Flört 

Tillbaka på punkt ett igen... Skrattande

Ha en lugn och fin vilodag Bored och tack för att du ville filosofera lite med mig Skrattande

Unimog och Kamme... När jag läser era inlägg så blir jag lite irriterad. Du kamme skriver att du inte ser ner på en tjej om eller när ni har sex. Men mig skulle du se ner på eller tycka var konstig som bara funderar lite??

Jag har haft sex både ONS och ibland har det blivit några dejter in pga diverse omständigheter. Och för mig spelar det ingen roll.. vill jag så har jag sex.
    Men det jobbiga i det hela blir när man år efter år bara träffar killar som man har sex med som det aldrig blir nåt med och det är då man börjar fundera om det skulle ha varit annorlunda om man hade gjort på nåt annat sätt. Som att tex vänta med sex om man hade det på första dejten eller haft sex på första dejten om man nu inte hade det utan bara blev oerhört sårad då det visade sig att killen inte ville ha nåt mer att göra med mig efter att vi haft sex och jag eftersom jag väntat och lärt känna honom byggt upp lite känslor...

Jag vill ju inte bara ligga runt med en massa olika killar utan jag vill bara hitta han med stort H är det så jävla svårt för andra att fatta???

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!