Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (e) skrev 2011-10-21 20:26:34 följande:
    Oj oj nu är det dags (imorgon) för min första dejt på 7år!!! idag är jag helt nervös och redan röd om kinderna! hur ska det gå?! jag har så svårt att tro att vi ska kunna ha något att prata om en hel kväll! jag är inte speciellt pratsam av mig... så jag kommer verkligen behöva kämpa. Hur ska jag kunna sova inatt?!
    Det kommer gå så bra och det där med att ha något att prata om brukar lösa sig och inte vara nåt att fundera så mycket över innan.
    Lycka till säger jag redan! Glad 
    Anonym (e) skrev 2011-10-21 22:06:40 följande:
    Tack! Ja jag hoppas verkligen det annars kommer jag få men för livet
    Hehe.. du är rolig du! 

Mia:
    Jag har en fråga angående SMW. Går folk helt själva på aktiviteter som aw osv? Det är ju lite svårt tycker jag att komma iväg och gå på såna här tillställningar utan att känna nån.

Anonym (Mia) skrev 2011-10-22 14:08:43 följande:
    Abdolut! Visst gör folk det. Jag letar reda på en aktivitet som jag vet att JAG gillar. Jag utgår aldrig från att jag ska träffa någon. (Fast nu kanske det blev så ändå.) Går man på något man gillar så ökar ju också chansen för att man träffar någon med liknande intressen. Sen lär man kanske känna eller länna igen lite folk som återkommer, men det finns för- och nackdelar med det. Det fins en kille som jag upplever som både slemmig och otrevlig och när han ska med till ett ställe så försöker jag verkligen undvika honom. Det är mindre kul.

Men eftersom många går dit själva (även om en del går tillsammans med någon) så är det många där som är i samma situation som en själv. Ofta är det lätt att börja prata med folk (både tjejer och klillar)  och man måste ju inte stå och prata med samma människa hela kvällen. För mig har det ofta blivit så att jag börjat prata med en tjej (som jag inte känt sen innan) och så har man någon att "återgå" och checka av med under kvällen även om man inte hänger med varandra hela tiden.

Jag går mest på SMW-grejer för att jag inte vill sitta hemma och glo hela tiden. Råkar man träffa någon så är det en bonus.
    Just nu hoppas jag lite på M som jag träffade igår, fastän jag inte alls skulle träffa någon nu. Typiskt. Jag skickade ett meddelande på FB och sa att det var kul att träffas igår och att jag hade haft en trevlig kväll. Vi får se om det leder vidare. Building up for disaster.  
    Hehe.. nu ska du inte tänka negativt, det kanske blir jättebra tillslut. Om inte annat så kanske du har fått dig en god vän.
    Anonym (Mia) skrev 2011-10-22 14:50:24 följande:
    Ja kanske det.

Jag undrar mest bara över hur jag ska tolka hans sätt. 
    Jo, det förstår jag. Det där med att tolka andra människors sätt är inte det lättaste inte. Det är väl bara att försöka lära känna varandra och prata om det. Nåt bättre tips har jag tyvärr inte.
    Anonym (e) skrev 2011-10-23 17:38:59 följande:
    OJ OJ OJ vilken fullträff jag har lyckats med!!! sååå trevlig, snygg lång ödmjuk! bara jag tog i hans händer blev jag tänd
    Men gud vad kul! Grattis! Vi väntar med spänning på uppföljningen! Flört
    ulfsas skrev 2011-10-25 08:25:35 följande:
    Efter det antal meddelanden som krävs så det känns bra. Olika många meddelanden blir det men det är enl mig ingen mening att snacka för mycket innan man ses, det kanske inte är rätt person och då är det ju bara slöseri med bådas tid.
    Jag känner som er. Bättre att försöka träffas så fort som möjligt, så får man veta helt enkelt. För det är ändå personkemin som brukar ha den avgörande rösten.
    Jag har också provat bägge varianter. 

Ja, precis.. det finns nåt som heter "NEJ" även för killar! Flört

Kamme skrev 2011-10-26 11:13:30 följande:
    är man en nolla tar man varje chans man får att ligga you know... finns det möjlighet så "skryter" man ju självklart om att man fått något också... haha
    Hehe.. aha.. tänkte inte på det! Tack för upplysningen! Skrattande
    Kamme skrev 2011-10-26 11:18:29 följande:
    Antagligen får han bara ett pitty-fuck då och då. Eller så måste det ju vara så att han är guds gåva till kvinnorna - eftersom han är singel och inte lyckas behålla en enda tjej av alla han dejtar... :s
    Men enligt honom själv (om jag inte missuppfattat) så vill han ju inte behålla dem som släpper till med sex på första dejten... (men det kan ju vara en bortförklaring, eftersom han inte kan behålla dem som du säger, även om han egentligen skulle vilja?)
    Och gudsgåva till kvinnorna skulle inte jag vilja kalla den kille som har sex och sen dumpar dem just för att de hade sex! 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!