• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

kba223 skrev 2012-06-30 01:02:26 följande:
    Era beräkningar verkar kallt räkna med att priserna går upp eller i värsta fall står stilla. Tänk om priserna går ner. Vi har fler än ett sådant exempel i Europa just nu. Ta Irland tex där man lånade hej vilt och nu sitter folk med hus de inte kan sälja för att de skulle gå back. Nu kommer det förmodligen inte att bli så här men man måste ändå ha med möjligheten att det kan hända i sina kalkyleringar för när man ska köpa hus. Avsaknaden av denna riskbedömning är en av anledningarna till att vi här i Sverige har en tendens till att nästan undantagslöst se hyresrätter som ett boendealternativ där man slänger pengarna i sjön
    Som sagt priserna går upp och de går ner, krisen i Sverige på 90-talet gjorde att många var tvungna att sälja sina bostäder utan att kunna lösa lånen. Men fixar man en sådan eventuell räntehöjning och står ut under de svåra åren så ja då kommer det att vända igen. Att äga sin bostad är en investering. 
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 01:05:07 följande:
    Det är vad jag säger, Och som det finns stor risk för med tanke på hur marknadsekonomin ser ut, Euron kommer påverkar kronan oavsett vi vill eller inte. Vi vet inte hur grekerna löser sitt än. osv. 
    Sveriges ekonomi ligger bra till om man jämför med resten av Europa och jag ser det som osannolikt att det skulle gå käpprätt utför men man kan såklart ändå aldrig veta. 
  • takida
    kba223 skrev 2012-06-30 01:11:57 följande:
    @Chromakey

Jag missade det du skrivit. ledsen

@takida

Det farliga med att titta på de historiska priserna är ju att de har gått upp under en lång tid. Men även under denna tid så har det ju gått upp och ner. Hur många köper boende idag och räknar med att bo där i 40 år. Mer troligt är ju att vi kommer bli ännu mer flexibla i och med hur dagens arbetsmarknad ser ut vilket innebär att man kanske blir tvungen att sälja efter redan något år.
    Jag kommer inte flytta från min stad så jag kan allt bo länge därFlört
    Jag förstår ert resonemang och håller delvis med er. En stor skillnad i Grekland är ju att deras stadskassa ligger på noll och därav den stora krisen med en regering som gett ut mer pengar än de fått in. Krisen på Island hade också sina speciella omständigheter. Och som jag sagt innan ser man på det över tid så är det en investering.
  • takida
    Cosan skrev 2012-06-30 01:16:18 följande:
    Okej, nu går det så sjukt kasst med dejtingen, så jag överväger att tillfälligt överge mina principer om att vara rak och uppriktig, det har ju fan inte funkat något vidare än inom nätdejtingen än.

Så hur hur moraliskt förkastligt är det att köra överdriven raggning bara för att få hångla? Bara hångel.  
    Kör hårt säger jag baraFlört
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 01:19:12 följande:
    Ja använd spegelneuronerna, Ponera du utsätts för scenariot själv så har du nog svaret. Alla har ju olika definition på moral och uppenbarligen saknas empati hos många människor. 
    Nu blandar du väl ändå ihop äpplen och päron.. Bara för att man enbart vill hångla innebär det ju inte per automatik att man sårar den andra. 
    Jag och min hångeldejt har enbart setts för att just hångla. Grymt hångel och båda fick precis vad vi villeSkrattande
  • takida
    Cosan skrev 2012-06-30 01:26:37 följande:
    Okej, ska bara hitta några lämpliga repliker för att få pussas lite?
    komplimanger runt läppar kan nog funka, några fler tips? 
    Jag brukar bara lägga huvudet på sne och tindra med mina blå så är det fixatFlört
  • takida
    kba223 skrev 2012-06-30 01:28:29 följande:
    Det var inte meningen att jag skulle börja föreläsa på det sättet. Ledsen.Det är dock intressant hur olika vi ser på de olika boendealternativen i olika länder. Visst vi har olika ekonomiska ramar och lagar som styr men synen på boende skiftar väldigt mycket.
    Det är ingen fara bara intressant med en annan synvinkelGlad
  • takida
    Cocacola skrev 2012-06-30 01:30:29 följande:
    Haha, vill du hångla räcker det väl med att vara full på krogen och inte backa när någon limmar? Antar jag iaf...
    Lätt som en plätt!
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 01:34:39 följande:
    Herregud vad segt det går med HP utan profilbild! Jag har tom skrivit ett bra mail utan svar?! Hahaha jisses!
    Haha, vad trodde du? Skulle du köpa grisen i säcken?Flört
  • takida
    Cosan skrev 2012-06-30 01:35:29 följande:
    Det funkar inte så om man är kille
    Kanske inte lika lätt.... Men du får ju helt enkelt vara den som limmar på en brud då? Kvart i fem ragget funkar väl alltid?Flört 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!