• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Chromakey skrev 2012-06-30 23:46:14 följande:
    Det kanske är så, Du verkar faktiskt mycket för human för att vara tjej :)
    Haha, tackGlad
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 23:48:15 följande:
    Fredrik: jag tror inte att jag har lättare än någon annan pga av mitt utseende. Tyvärr!
    Om vi pratar utseende så tror jag det kan vara en nackdel att vara en riktig pangbrud. Då ser folk bara till utan och inte innanför skalet på samma sätt. Lättare att bara bli en spännande erövring då. 
    En liten teori bara om det ligger nåt i det låter jag vara osagt.. 
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 23:51:49 följande:
    Fredrik: Det är inget fel på ditt utseende! Det sitter i självkänslan! Jag har killkompisar som ser ut som modeller som jag inte faller för utan de killar jag har fallit för har inte varit skitsnygga utan det är något annat som gör det. Kan dock inte sätta fingret på vad.
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • takida

Den största passionen och förälskelsen jag nånsin har upplevt var med en kille som jag från början inte tyckte var det minsta snygg eller attraktiv. Men sen lärde jag känna honom och föll för hans personlighet och så fort jag såg honom blev jag alldeles varm och tänkte att shit va fin han är och jag var fruktansvärt attraherad av honom. 
    En från början inte snygg kille kan växa sig till att bli snygg medans en tiopoängare snabbt kan falla till att bli oattraktiv om personligheten suger.  

• takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-01 00:00:30 följande:
    Takida: Jo jag tror det ligger en stor del i det du säger. Har klurat på just det å mina egna vägnar. Jag tror ibland att mitt problem ligger i att just mitt sorts av utseende attraherar killar som jag inte attraheras av och killar jag vill ska ta kontakt med mig är för blyga (jag är ju för blyg för att ta kontakt själv) för oftast är det söta lite tillbakadragna tänkare som jag blir kär i. Jag tror att första intrycket av mig är väldigt missvisande tyvärr. Har funderat att försöka ändra det men jag trivs ju såhär.
    Ja precis, att "vanliga" killar inte vågar ta kontakt för att de känner att de inte riktigt spelar i samma liga. Men utseendet sitter ju i betraktarens ögon. Men så har jag själv tänkt nån gång att shit han kommer jag aldrig att få han är alldeles för snygg för mig, men vem är jag att bedöma det?

Men hur som så är jag nöjd med att se rätt så alldaglig utGlad
  • takida
    Chromakey skrev 2012-07-01 00:02:11 följande:
    Jag vet inte som sagt, jag har blivit mobbad för allt. Om det så var så jag gjorde bäst ifrån mig i skola så fick man heta besserwisser osv. Så jag vet faktiskt inte alls egentligen, det enda jag vet är att dom uppskattar mig enormt på jobbet. Och det känns naturligtvis fantastiskt att ett multinationellt företag som verkligen försöker visa allt hur mycket man betyder för dom. Och jag är den enda jag känner till som är här utan utbildning, dom tjatar på mig i USA att jag ska komma hjälpa dom för dom tror jag är den enda i världen som kan lösa det osv. Men trots detta blir jag bara mer och mer olycklig, men jag försöker nu iallafall att tänka som att jag börjar om på nytt och allt gammalt är glömt.
    Jag förstår att det har satt sina spår att ha en sådan uppväxt. Men fortsätt med att tänka som du gör nu, du är duktig på det du gör och om du får uppskattning på jobbet och det får dig att må bra så fokusera på det positiva där och ta det som hjälp att bygga upp din självkänsla. Ta en dag i taget och gör saker för dig själv som får dig att må bra. 
    Det ligger lite i ordspråket att för att få andra att älska dig så måste du först älska dig själv. Hur du ska komma dit det vet jag inte men ge inte upp bara!
  • takida

Jag kan dela med mig lite om mig själv och några tankar jag har. Jag har alltid varit ganska så liten, aldrig blivit mobbad för det men haft många inte så smickrande smeknamn. Jag får fortfarande ofta höra hur liten jag är. Detta har satt sig lite på hjärnan och jag känner mig ofta som en liten flicka istället som en vuxen kvinna. Och att som i mitt jobb gå in och chefa känns extra problematiskt då jag känner att jag alltid först måste bevisa att jag är duktig på det jag gör innan jag känner att jag tas på allvar. Tror att detta hänger ihop med mitt dåliga självförtroende jag vågar inte riktigt ta plats alla gånger, jag är mer avvaktande. Men jag har däremot en hög självkänsla för jag vet att jag duger precis som jag är, är det någon som tycker något annat så får det stå för dem. 

Hm, lite snurrigt inlägg kanske.... skyller på tiden på dygnet.  

• takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-01 00:15:29 följande:
    Takida: Men du ser ju för 17 inte alldaglig ut. Du är mkt lik en satc tjej dessutom du vet nog vem Men jo jag tror nog det där med samma liga har lite med saken att göra:-/ Vilket är asdeygt när man är blyg
    Ingen aning vem jag skulle vara lik? 
    Jo söt har jag väl alltid varit men jag är ingen puma direktFlört
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-01 00:33:25 följande:
    Takida: Miranda ju! Du är visst en puma! Tycker du ser lite vågat sexig ut. Jag skulle nog inte se dig som en liten flicka man klappar på huvudet. Inte utifrån bilderna jag sett iaf. Men kan det inte vara typiskt problem i största allmänhet? Jag menar folk (om de når upp) klappar gärna mig på huvudet och verkar tro att jag är lite småkorkad. Det är inte alltid lätt att bli tagen på alvar liksom. Men jag tror det är mer ett problem som många kvinnor har i största almänhet.
    Haha är jag lik Miranda, det har jag aldrig hört förut. 
    Så du tycker jag är en sexig pumaFlört ibland känner jag mig som det, typ i duschen med, ja du vetSkrattande
    Men oftast känner jag mig mest bara söt men nöjd med mig själv:)
    Du har nog lite rätt i att det kan vara ett problem som tjejer har i största allmänhet, även om jag när jag tänker tillbaka kan se ett samband i det hela eftersom jag ständigt får höra hur liten jag är så känner jag mig även förminskad. 
  • takida
    Chromakey skrev 2012-07-01 21:04:32 följande:
    Jag fattar inte riktigt det här att många verkar falla för så uppenbart sliskande,
    "Dina ögon skiner som eldar i min ensamhetsocean" eller vad dom nu kan tänkas säga,
    Om någon tjej skulle säga sådant till mig skulle man undra vad fan hon går på.

Tror inte att det är så många som faller för sånt slisk direkt...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!