• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (HP)
    Jojjo841212 skrev 2011-10-01 11:21:50 följande:
    så tänkte jag med...."tänk om han tycker jag e ful osv"...sen tänkte jag "mäh!! Tänk om JAG tycker att HAN e ful då"

Han går säkert o oroar sej för samma sak :) klickar det på tele jättebra, så känns det som att det kommer att funka när man ses också..!!!
    Lycka till iaf!!! :D

Haha, ja man oroar sig ju.... fast vi har ju sett bilder på varandra och jag är nöjd med det jag ser på hans iaf =) Får väl se om han springer åt andra hållet när han ser mig. På telefon klickar det hur bra som helst, vi kan prata hur länge som helst.
  • Anonym (såå nervös =))

Hej!

Kul tråd, hoppar in här jag med:) Är en tjej strax över 30 med en son på 2 år, separerade i våras. Har endast testat HP, haft  1 helt misslyckad date, herregud vilken slusk det var, en date som resulterat i vänskap, och nu en date ikväll :)

Vi har träffats en gång förut, vi båda kör hoj så vi möttes vid en mack, körde ett par timmar, fikade, körde lite till och stannade på McDonalds där vi satt drygt en timme...sen kramades vi och åkte hemåt var och en för sig.
    10 minuter efter att jag kommit hem skickade han ett sms och undrade om vi skulle ses igen!!! Jippiii, det var drygt en vecka sen, vi har båda barn så vi var tvugna att fixa barnvakt båda två, men ikväll ska vi ses igen.

Är sådär superdupernervös, han har bjudit hem mig på middag :O  Jag köpte en flaska vin och en chipspåse, har ingen aning om vad han tänker göra men tänkte att nånting vill jag ta med mig.

redan första gången vi träffades, när han klev av hojen och tog av sig hjälmen, var det sådär....wow...han ser riktigt bra ut...snygg...på alla sätt, helt underbara ögon :)  det blev några lååånga ögonkast, allt kändes bra, vi kunde skratta och ha kul tillsammans även om vi båda var nervösa.

Sååå...nu är jag riktigt nervös. Han röker inte, men det gör jag. Har varit fast bestämd att sluta sedan länge, kanske dags nu. har inte sagt något till honom om det. Lämnar ciggen hemma ikväll.

• Glädje58

Jag blir tokig, precis när jag verkligen tycker illa om nätdejting, allt är skit, det är ingen som tar kontakt med mig, så är det en kvinna som skickar en flirt till mig. Det är första gången det har hänt mig. Ärligt talat, så gillar jag inte sånt här. Eller ja, jag känner mig stel och osäker inför att träffa någon. Har inte varit med någon på tre år, så jag är rejält ringrostig. Kan jag inte bara få vara ifred på hp :) Det känns tryggt att vara själv...

• ulfsas
    Glädje58 skrev 2011-10-01 23:19:34 följande:
    Jag blir tokig, precis när jag verkligen tycker illa om nätdejting, allt är skit, det är ingen som tar kontakt med mig, så är det en kvinna som skickar en flirt till mig. Det är första gången det har hänt mig. Ärligt talat, så gillar jag inte sånt här. Eller ja, jag känner mig stel och osäker inför att träffa någon. Har inte varit med någon på tre år, så jag är rejält ringrostig. Kan jag inte bara få vara ifred på hp :) Det känns tryggt att vara själv...
    HAHA, det är nog dags att du börjar dejta och gå ut på krogen lite mer.
    Du får ta kontakt mer själv också, både på nätet och IRL.

Jag tror att eftersom man inte alls kan veta var en ny perfekt tjej dyker upp så måste man ut i livet och hitta på saker. Det gäller iaf för mig för utanför min villa kan man inte se någon kö av intressanta kvinnor ringla sig, tyvärrSkrattande
  • Glädje58

Till historiker som tittar på foton tagna kring 2011: Det är inget fel på människors kroppshållning. Att människor på 92% av alla bilder har en utsträckt arm mot betraktaren beror på att man hade inbyggd kamera i sin mobiltelefon och att man sällan bad någon annan ta ett foto på en själv.

• Glädje58
    ulfsas skrev 2011-10-01 23:27:27 följande:
    Du får ta kontakt mer själv också, både på nätet och IRL.
    Jag har skrivit till en hel del men har bara fått svar från en enda en. Otroligt dåligt resultat. Men jag tror också på att träffa någon irl. Men det får bli när jag flyttar in till stan. Jag orkar inte resa i flera timmar för att gå ut själv.
    Glädje58 skrev 2011-10-01 23:33:34 följande:
    Till historiker som tittar på foton tagna kring 2011: Det är inget fel på människors kroppshållning. Att människor på 92% av alla bilder har en utsträckt arm mot betraktaren beror på att man hade inbyggd kamera i sin mobiltelefon och att man sällan bad någon annan ta ett foto på en själv.
    Hahahahaha!
  • Anonym (Fundera.)

Tittar in här å har följt här ett tag. Fundera på om man ska ge sig ut i dejtingvärlden igen.
    Vilken sida är mest seriös å hålla till på??

• Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-01 23:36:50 följande:
    Hahahahaha!

Men visst är det lite löljigt när man har tittat en stund på profilbilder, Nästan varenda en räcker ut en hand Skrattande
    Glädje58 skrev 2011-10-01 23:39:07 följande:
    Men visst är det lite löljigt när man har tittat en stund på profilbilder, Nästan varenda en räcker ut en hand Skrattande
    Jo, det stämmer faktiskt. Och jag skrattade extra mycket eftersom jag själv har en och annan sån bild Men även bildr som andra tagit på mig :)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!