• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (ny) skrev 2011-10-02 16:24:06 följande:
    haha träffade en av mina dejter på nätet irl i går på krogen. Det var bestämt sedan tidigare o han kände igen mig och jag honom ganska snabbt. Han var trevlig o vi snackade länge och dansade osv, säkert i 1.5 timme eller nåt. kändes helt ok.
    Sedan efter ett tag drog han för han hade några kompisar han skulle umgås med men sa "kommer snart tillbaka". såg inte till honom mer men jag letade inte direkt

När det blev lugna låtar så dansade en kompis med en kille så jag stod kvar o väntade då kommer "min dejt" med en tjej o börjar dansa...inget konstigt med det...sedan börjar de hångla

Ja ja tänkte jag, inte så att jag var superintresserad. När jag hade gått sedan så fick jag ett sms från honom (han såg inte att jag såg honom) "vart är du?"....öh jag har gått hem svarade jag
    "jag vill träffa dig igen" skrev han då...mmm det kanske du skulle tänkt på innan du började hångla med en annan tjej...inte för att du har några förpliktelser mot mig men är du intresserad av mig så tycker jag inte du borde hångla med någon annan"

hans svar då "det är inte som det verkar..." hahah tillåt mig småle...jag är inte dum skrev jag och jag orkar inte med nåt strul. lycka till

IDIOT haha
    Hahaha! Men gud! Vilken fjant!

Oavsett om man har förpliktelser eller ej så börjar man ju inte hångla med nån annan i den situationen. Känns så pinsamt att jag nästan blir generad här.
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-02 16:55:26 följande:
    Hahaha! Men gud! Vilken fjant!

Oavsett om man har förpliktelser eller ej så börjar man ju inte hångla med nån annan i den situationen. Känns så pinsamt att jag nästan blir generad här.
     nä o hångla får han väl göra men då ska han ju inte messa mig 10 min senare o säga att han vill träffas för då kan jag ju inte vara speciellt intressant
  • Flashbulb
    Anonym (ny) skrev 2011-10-02 16:24:06 följande:
    haha träffade en av mina dejter på nätet irl i går på krogen. Det var bestämt sedan tidigare o han kände igen mig och jag honom ganska snabbt. Han var trevlig o vi snackade länge och dansade osv, säkert i 1.5 timme eller nåt. kändes helt ok.
    Sedan efter ett tag drog han för han hade några kompisar han skulle umgås med men sa "kommer snart tillbaka". såg inte till honom mer men jag letade inte direkt

När det blev lugna låtar så dansade en kompis med en kille så jag stod kvar o väntade då kommer "min dejt" med en tjej o börjar dansa...inget konstigt med det...sedan börjar de hångla

Ja ja tänkte jag, inte så att jag var superintresserad. När jag hade gått sedan så fick jag ett sms från honom (han såg inte att jag såg honom) "vart är du?"....öh jag har gått hem svarade jag
    "jag vill träffa dig igen" skrev han då...mmm det kanske du skulle tänkt på innan du började hångla med en annan tjej...inte för att du har några förpliktelser mot mig men är du intresserad av mig så tycker jag inte du borde hångla med någon annan"

hans svar då "det är inte som det verkar..." hahah tillåt mig småle...jag är inte dum skrev jag och jag orkar inte med nåt strul. lycka till

IDIOT haha
    Hur fan kunde du gå ut på en dejt med honom? Vad såg du i honom? Bara ett utseende som alla andra eller?! Vilken jävla omogen typ. Tycker synd om alla nördar som sitter och hoppas på någon, det är ju dem ni tjejer ska satsa på. Lovar er att ni aldrig hade blivit besvikna. Men tja.. deras utseende lär nog inte locka. Tyvärr något många går efter. Enkelt att märka när alla på dejtingsajter vill "veta vem de pratar med" Inget foto, inget svar. Som om det vore något spöke man talade till. Nä, de vill ha ett utseende för att enklare sortera ut dem som inte faller dem i smaken. Sedan klagar på de idiot killar de träffat på. Självklart, när de sorterar bort bra killar pga ett utseende.

Karma är vackert.
    Flashbulb skrev 2011-10-02 18:10:02 följande:
    Hur fan kunde du gå ut på en dejt med honom? Vad såg du i honom? Bara ett utseende som alla andra eller?! Vilken jävla omogen typ. Tycker synd om alla nördar som sitter och hoppas på någon, det är ju dem ni tjejer ska satsa på. Lovar er att ni aldrig hade blivit besvikna. Men tja.. deras utseende lär nog inte locka. Tyvärr något många går efter. Enkelt att märka när alla på dejtingsajter vill "veta vem de pratar med" Inget foto, inget svar. Som om det vore något spöke man talade till. Nä, de vill ha ett utseende för att enklare sortera ut dem som inte faller dem i smaken. Sedan klagar på de idiot killar de träffat på. Självklart, när de sorterar bort bra killar pga ett utseende.

Karma är vackert.
    Aj, du verkar arg?!

Saken är den att det finns mindre attraktiva män som också beter sig som svin.
    Och det finns nördar som är riktigt attraktiva. Så där är det nog mer du som generaliserar.

Sen tycker jag det är självklart att utseendet spelar roll. Jag måste ju vara fysiskt attraherad av en person. Det fantastiska är att vi alla har olika smak så den jag sållar bort faller någon annan perfekt i smaken.
    Jag fattar att det finns folk som inte gillar mitt utseende och jag tycker det är okej.

Varför tycker inte du att det är okej att folk bryr sig om hur andra ser ut?

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (ny)

Flashbulb: gisses!! Vad har hänt med dig?? Vadå vad jag föll för hos honom? Det var flesta dejten så jag har inte fallit alls och om du nu är så nyfiken på hur han såg ut så kan jag säga att utseendet var inget som eg tilltalade mig men han verkade trevlig men det visade sig ju vara helt fel!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-02 18:31:40 följande:
    Aj, du verkar arg?!

Saken är den att det finns mindre attraktiva män som också beter sig som svin.
    Och det finns nördar som är riktigt attraktiva. Så där är det nog mer du som generaliserar.

Sen tycker jag det är självklart att utseendet spelar roll. Jag måste ju vara fysiskt attraherad av en person. Det fantastiska är att vi alla har olika smak så den jag sållar bort faller någon annan perfekt i smaken.
    Jag fattar att det finns folk som inte gillar mitt utseende och jag tycker det är okej.

Varför tycker inte du att det är okej att folk bryr sig om hur andra ser ut?

{#emotions_dlg.flower}
    JAg håller med dig om inte attraktiva män som också kan bete sig som svin. Det har inget med utseendet att göra. Jag vill se vem jag pratar, men helst träffas jag fort. Sen kan jag väl säga att väldigt många av bilderna på dejtingsidorna är helt missvisande så det säger inte så mycket iaf.

Jag attraheras inte av bildsköna män, jag attraheras av personer, men jag skulle backa om bilden visade (vilket en del bilder gjort) nån som ser ut som en missbrukare och slashas. ÄVen om man inte är bildskön så kan man iaf anstränga sig lite. MAn behöver inte ta en bild på sig själv med stripigt fett hår och ovårdad skäggstubb.  

Ibland blir man helt lurad så är det bara. En del är proffs på att få kvinnor på fall oavsett utseende hos dem själva. Då får man stå där och inse att allt snack bara var en fasad och att det där han sa inte betydde något för honom utan det var bara ett sätt att få en på fall.
  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-02 15:02:16 följande:
    Det där har jag också varit med om.
    Eller när jag för kanske 6 mån sedan var på en riktigt trevlig promenad-dejt. När vi skildes åt kände jag att det kändes bra och hoppades att vi skulle ses igen. 30 min senare skickar han ett sms och jag blir jätteglad tills jag läser det. Stod nåt i stil med att jag var sexig, gjorde honom kåt och att han nu skulle duscha och tänka på mig tills vi sågs nästa gång och han kanske fick uppleva mig.
    Jo men eller hur. Jag blev SÅ besviken!
    Men herregud liksom... haha... vad det finns för människor!? Man upphör aldrig att förvånas Glad
  • Bellis797

Jag e livrädd nu.. jag var på en 10 timmars dejt med han jag träffade lördagen för en vecka sen.
    Vi var ute o åkte bil, gick en långpromenad, fikade , satt i solen åkte lite i stan o så hem till mig o åt mat o sen låg vi o kollade film o myste o pussades lite.. Är andra gg vi ses o jag är helt lost i honom känns det som.. Han vill ses mer i veckan o så.. men herregud vilket pirr jag har o det var länge sen. Men är så  livrädd nu att jag ska bli sårad o så.. att han ångrar sig o vi har ju bara setts 2gg..
    Gahhh vad ska jag göra o måste ta det lugnt liksom..

Bellis797 skrev 2011-10-03 10:04:23 följande:
    Jag e livrädd nu.. jag var på en 10 timmars dejt med han jag träffade lördagen för en vecka sen.
    Vi var ute o åkte bil, gick en långpromenad, fikade , satt i solen åkte lite i stan o så hem till mig o åt mat o sen låg vi o kollade film o myste o pussades lite.. Är andra gg vi ses o jag är helt lost i honom känns det som.. Han vill ses mer i veckan o så.. men herregud vilket pirr jag har o det var länge sen. Men är så  livrädd nu att jag ska bli sårad o så.. att han ångrar sig o vi har ju bara setts 2gg..
    Wiiee!!! Det är väl helt underbart?! Jag fattar att du blir rädd. Det blir man när man faller så där pladask för någon. Men njut!
  • Anonym (Min tur snart?)
    Bellis797 skrev 2011-10-03 10:04:23 följande:
    Men grattis och lycka till säger jag!
    Och jag förstår också att du blir rädd... men man får försöka att de på det positivt och ta saker som de kommer och leva för dagen så där i början.
    Det är väl som TS säger: helt underbart att känna så!
    Jag vill också känna så igen och få det helt från andra hållet också... 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!