• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (Fundera.) skrev 2011-10-01 23:38:53 följande:
    Tittar in här å har följt här ett tag. Fundera på om man ska ge sig ut i dejtingvärlden igen.
    Vilken sida är mest seriös å hålla till på??
    Jag föredrar happypancake.com. Vet inte om den är mest seriös men där händer iaf lite...och kostar gratis
  • Anonym (Fundera.)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-01 23:42:12 följande:
    Jag föredrar happypancake.com. Vet inte om den är mest seriös men där händer iaf lite...och kostar gratis
    Tack för tipset,får väl se vart man hamnar*s*
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-01 23:42:12 följande:
    Jag håller med om pannkakan. Dock får man vara beredd att dissa en del redan från start (åtminstonde om man är tjej, jag vet inte hur det är för killar). Det är ganska mycket vill du ha kul en stund eller ska vi kramas lite?

Jag har träffat på både normala och helt konstiga människor där.
  • Anonym (HP)

Dejten igår gick rätt bra tror jag, vi träffades inne i stan och bowlade och det var kul, jag blev faktiskt inte ens nervös för att träffa honom eftersom vi hade pratat så mycket innan och kände mig rätt trygg med det. Sen tog vi en kort promenad och stod och pratade, sen bestämde vi oss för att åka hem till mig och se på film och när vi satte oss i soffan tyckte han att jag skulle sitta i hans knä vilket jag gjorde. Sen satt vi och kramades till filmen och det var mysigt. Sen la vi oss i min säng och fortsatte att kramas till 23 på kvällen då han åkte hem.

Jag tycker om honom och han sa att han tycker om mig så vi får se vad det blir, hoppas ju att han vill ses igen, och det sa han att han ville men vi får se.  

• Glädje58
    Anonym (HP) skrev 2011-10-02 09:28:43 följande:

Jag tycker om honom och han sa att han tycker om mig så vi får se vad det blir, hoppas ju att han vill ses igen, och det sa han att han ville men vi får se.  

Är det vanligt att ni kvinnor får känslan av att det bara är någon som är ute efter sex som ni har träffat?
  • Anonym (Min tur snart?)
    Glädje58 skrev 2011-10-02 12:56:53 följande:
    Är det vanligt att ni kvinnor får känslan av att det bara är någon som är ute efter sex som ni har träffat?
    Ja, absolut!

Var på en gång på en dejt, vi gick en promenad och pratade och jag kände helt enkelt att det inte var nåt för mig.. men ville fundera lite. 
    På morgonen efter skickar jag ett meddelande till honom på HP och säger att det var trevligt men att vi nog inte var rätt för varandra.
    Svaret jag då fick tillbaka var typ.. ja, det var trevlig, men vill du inte träffas för lite sex då istället?
    Ska man skratta eller gråta??? 
  • Anonym (ugly fish)
    Glädje58 skrev 2011-10-01 23:33:34 följande:
    Till historiker som tittar på foton tagna kring 2011: Det är inget fel på människors kroppshållning. Att människor på 92% av alla bilder har en utsträckt arm mot betraktaren beror på att man hade inbyggd kamera i sin mobiltelefon och att man sällan bad någon annan ta ett foto på en själv.
    Skrattande
    Glädje58 skrev 2011-10-02 12:56:53 följande:
    Det där är jag rädd för mest hela tiden! Min erfarenhet säger mig att det oftast är det de vill ha så jag kan totalvägra åt andra hållet...trots att jag kanske vill ha sex
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-02 13:08:26 följande:
    Ja, absolut!

Var på en gång på en dejt, vi gick en promenad och pratade och jag kände helt enkelt att det inte var nåt för mig.. men ville fundera lite. 
    På morgonen efter skickar jag ett meddelande till honom på HP och säger att det var trevligt men att vi nog inte var rätt för varandra.
    Svaret jag då fick tillbaka var typ.. ja, det var trevlig, men vill du inte träffas för lite sex då istället?
    Ska man skratta eller gråta??? 
    Det där har jag också varit med om.
    Eller när jag för kanske 6 mån sedan var på en riktigt trevlig promenad-dejt. När vi skildes åt kände jag att det kändes bra och hoppades att vi skulle ses igen. 30 min senare skickar han ett sms och jag blir jätteglad tills jag läser det. Stod nåt i stil med att jag var sexig, gjorde honom kåt och att han nu skulle duscha och tänka på mig tills vi sågs nästa gång och han kanske fick uppleva mig.
    Jo men eller hur. Jag blev SÅ besviken!
  • Anonym (ny)

haha träffade en av mina dejter på nätet irl i går på krogen. Det var bestämt sedan tidigare o han kände igen mig och jag honom ganska snabbt. Han var trevlig o vi snackade länge och dansade osv, säkert i 1.5 timme eller nåt. kändes helt ok.
    Sedan efter ett tag drog han för han hade några kompisar han skulle umgås med men sa "kommer snart tillbaka". såg inte till honom mer men jag letade inte direkt

När det blev lugna låtar så dansade en kompis med en kille så jag stod kvar o väntade då kommer "min dejt" med en tjej o börjar dansa...inget konstigt med det...sedan börjar de hångla

Ja ja tänkte jag, inte så att jag var superintresserad. När jag hade gått sedan så fick jag ett sms från honom (han såg inte att jag såg honom) "vart är du?"....öh jag har gått hem svarade jag
    "jag vill träffa dig igen" skrev han då...mmm det kanske du skulle tänkt på innan du började hångla med en annan tjej...inte för att du har några förpliktelser mot mig men är du intresserad av mig så tycker jag inte du borde hångla med någon annan"

hans svar då "det är inte som det verkar..." hahah tillåt mig småle...jag är inte dum skrev jag och jag orkar inte med nåt strul. lycka till

IDIOT haha

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!