• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Chromakey skrev 2012-06-30 21:32:00 följande:
    Fast ibland undrar man, drar man en nitlott och kostnaden varit hög så sporrar det inte alltid att ta en ny.
    Lite off topic nu... 
    Min mac blir så satans varm och fläkten går på högvarv. Köpte den ju via apple på nätet i höstas, är det bara att gå till närmsta applebutik om jag nu hittar kvittot vill säga?
  • takida
    Racer x skrev 2012-06-30 21:53:52 följande:
    Händer sånt Äppleprodukterna??? Fläkten är väl full med damm.
    Ja det är den säkert men om jag skulle fixa det själv så skulle jag inte ha en dator kvar senFörvånad
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 21:58:23 följande:
    Jag vet faktiskt inte, har aldrig behövt lämna in någon. Men det första du borde göra är att öppna Terminalen sedan skriva top -u och trycka enter kontroller om någon process ligger nära 99% hela tiden, ( tryck q och skriv exit och tryck enter för att avsluta). Om du hittar något där så har du sannolik orsak, Men jag kan inte komma på många andra orsaker som skulle göra att datorn permanent gick på högvarv och var varm.
    öppna terminalen?Skäms
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 22:04:02 följande:
    Hade det bara varit att fläkten gick på högvarv hade korruption i SMCn varit misstänkt, men det faktum den är varm tyder snarare på att fläktregleringen fungerar som den ska, En processor blir enbart varm av att arbeta, en äldre dator kan ha mycket damm på kylflänsarna som gör värmeavledningen mindre effektiv, men som sagt du måste ha det exeptionellt hårigt och dammigt hemma isåfall.
    visst att det är lite damm i hörnen men inte mer än så. Fläkten går väl inte på högvarv hela tiden men datorn är varm jämt.. 
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 21:58:23 följande:
    Jag vet faktiskt inte, har aldrig behövt lämna in någon. Men det första du borde göra är att öppna Terminalen sedan skriva top -u och trycka enter kontroller om någon process ligger nära 99% hela tiden, ( tryck q och skriv exit och tryck enter för att avsluta). Om du hittar något där så har du sannolik orsak, Men jag kan inte komma på många andra orsaker som skulle göra att datorn permanent gick på högvarv och var varm.
    Gjorde som du skrev, kan inte påstå att jag fattade så mycket bara tickade på en massa grejer. Men var ett %-tecken där nånstans och inget över 10%. 
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 22:13:10 följande:
    Har spenderat dagen hos en av mina närmsta vänner och hennes sambo. Jag och mitt ex umgicks ofta med dem förr i tiden Blev bjuden på grillat och fick en liten flashback av mitt förgångna familjeliv. Men det är så skönt för jag inser för varje gång jag tänker på det vilket bra steg jag tog när jag valde att skilja mig. Är så sjukt glad och nöjd att jag vågade!
    Låter som en härlig dag!
    Skönt att du känner att du gjorde rätt som tog stegetGlad 
    Så känner jag också!
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-30 22:18:01 följande:
    Har du laddaren i hela tiden, och hur varm uppskattar du den blir? Det är helt normalt att dom håller sig straxt ovanför behaglighetstemperatur, man bör inte ha laptops på något annat än ett skrivbord av den anledningen. Men om du upplever den blivit markant varmare så kan det vara något galet. Men det beror på vilken modell du har, du borde fått med en DVD som innehåller Apples hårdvarutest som kan kolla om fläktar osv fungerar som dom ska
    Nä jag har inte i laddaren hela tiden. Just nu är den faktiskt lite behagligt varm men ofta så är det nästan så man bränner sig... 
    Hm, skulle jag fått med en dvd.... Jag som är expert på att lägga saker på bra ställen så jag ska veta vart jag har dem..... Eller inte dåObestämd
  • takida
    Night sky skrev 2012-06-30 22:41:12 följande:
    Ja, lite Har packat alldeles för mycket som vanligt.. men kan inte välja bort saker. Vill ha med mig allt!

Skönt att du också känner att du gjort ett bra beslut! *tummen upp*  
    Ja att man aldrig lär sig det där med att bara packa det man behöverSkrattande
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 23:00:54 följande:
    Fredrik: Kanske blir görbra för dig att komma bort och vidga vyerna
    Kan inte annat än och hålla med. Lite miljöombyte kanske är precis vad du behöver FGlad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!