Chromakey skrev 2012-06-30 00:48:35 följande:
Fast det beror ju på hur du ser på det, Jo du får ju inte tillbaka något av hyran på en hyresrätt. Men oandrasidan så har du inga oväntade kostnader om något går sönder i lägenheten osv. Det brukar vara enklare att ha en städade grannar eftersom dom inte har speciellt mycket att sätta emot om hyresvärden vill vräka dom.
Oandrasidan har oftast inte slöddret som ställer till oreda råd att köpa insatslägenheter men man kan ju ha otur med någon grannes tonåringar som ska testa stereon varje kväll på sommarlovet osv.
Hyra slipper du ju inte undan ivilketfall, men den är ju som sagt betydligt lägre på en insatslägenhet.
Vi satt och räknade på detta på jobbet för ett tag sedan och ska man ha större lägenheter så är det faktiskt billigare att bygga ett nytt hus i vissafall, fast det beror ju iofs på tomtpriser osv; Detta var underförutsättning att man hade bil och så.
Det bor inget slödder dr jag bor nu heller så det har ingen betydelse. Tomtpriserna där jag bor ligger på närmre 2 mille så hus är inget alternativ tyvärr.
Vanilla ice queen skrev 2012-06-30 00:54:17 följande:
Men Takida det är väll smart att köpa nu så du har låg kontantinsats och så när du säljer får du ju ut pengar för hela bostadsrätten till nästa högre kontantinsats? Eller tänker jag tokigt nu?
Jag har ju inget att lägga kontant visserligen men om jag amorterar av en massa så länge jag bor där så kommer jag ju ha mer att lägga sen såklart. Och jag ser det absolut som en investering för framtiden.
Ångar mig lite såhär i efterhand att jag sålde min gamla bostadsrätt när jag gick isär med exet fast hade jag inte gjort det så hade jag heller inte vågat börja plugga så det var rätt klokt iaf