Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (ny) skrev 2011-09-23 19:22:25 följande:
    Nu måste jag ställa en urlöjlig fråga, men är det ingen här som är rädd för sexbiten med en ny partner? Jag är alltid "rädd" att det ska vara någon som inte alls är som mig eller att allt blir fel tycker det är det svåraste i början..
    Den frågan är inte det minsta löjlig!

Jag minns efter att det tog slut med mitt ex som ja var tillsammans med i MÅNGA år. Jag var LIVRÄDD. Visa mig naken inför nån annan. Tänk om han inte gillar hur jag tar på honom. Tänk om han gillar helt sjuka saker som jag inte kan ställa upp på.
    Dessutom kände jag mig nästan otrogen.

Men, nu har jag blivit "varm i kläderna" och oroar mig inte så mycket VAD kan gå fel egentligen? De flesta visar ju inte sina mest extrema böjelser direkt. Och sex är inte så svårt egentligen Är det en vuxen person (vilket vi får hoppas att det är) så vet han att sånt växer fram. Sällan är sex skitbra första gången. Eller andra, tredje...
    cassiocat skrev 2011-09-25 18:00:39 följande:
    Hittade en mycket intressant artikel:

"Att nå en förälskelse snabbt – psykologens knep för att bli kär i någon man precis träffat"
    Det är många faktorer som spelar in när två människor blir förälskade. En psykolog vid universitet i new York, Arthur Aron, har länge intresserat sig för vilka processer som samspelar när två människor blir kära och bildar ett par. I samband med sina studier och otaliga undersökningar om förälskelsen har han kommit på ett ”fråge-system” som får en man och en kvinna (eller man/man, kvinna/kvinna), som är varandras totala främlingar, att snabbt nå den typ av förtrolig intimitet som annars tar veckor, månader eller rentav år att uppnå.

Aron har helt enkelt accelererat att-lära-känna-varandra-processen genom att skapa en uppsättning av 36 frågor (som man kan ställa till varandra under första dejten, eller kanske rentav via en online-dejting sida) som är designade att snabbare lägga grunden för att kärlek ska uppstå......"

psykologisk.se/att-na-en-foralskelse-snabbt-%.../
    Intressant! Tack för att du delade med dig av länken! {#emotions_dlg.flower}
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-09-25 18:48:05 följande:
    Godkväll....

Jag blir helt skogstokig...

Har ikväll fått ett jättefint halsband, och hans översvallande kärlek....från att förra veckan varit vännen, blev jag i onsdags hjärtat för att idag bli Jag älskar dig och älskling....

Hjälp....JAG är inte där....vet inte ens om jag kommer att komma dit....

Han är jättesnäll....och vi har ganska kul....men....men.....ja...ngt saknas....

Vad gör jag??

Hur länge har ni setts?
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-09-25 20:46:42 följande:
    Jag lärde känna honom i maj, vi var på dejt i början av juni....ett brejk när jag dejtade en annan kille som legat gömd ett tag....som visade sig vara totalt knas....han har funnits som kompis hela tiden, dock har jag anat att han har mer känslor än jag kan ge....har sagt till honom att jag bara vill vara vän....men...nånstans missuppfattade han mig förra veckan....
    Känns väldigt tidigt att säga en sån sak redan nu, bara det hade skrämt bort mig.
    Du får helt enkelt vara tydlig och säga hur du känner, risken är väl att du förlorar honom som vän men det är snällare än att fortsätta och låta honom tro att där finns något mer.
    Glädje58 skrev 2011-09-25 20:50:56 följande:
    Fan vad jobbigt att få ett halsband. Kan inte låta bli att associera det med att få ett ett hundhalsband, ett koppel. Nu är du snart fast...
    Haha, vilken bitter syn
    Henkan skrev 2011-09-26 21:31:01 följande:

Detta brukar såklart inträffa sådär lagomt tills då man vant sig vid ett nytt liv och tycker att allt är så bra med att vara själv och så... DÅ dyker HON upp i livet och hela ens tillvaro ställs på högkant och helt plötsligt så spelar det där andra ingen roll längre utan det är HON som gäller...

Här ser ni kvinnor vad ni gör med oss stackars män! =)

{#emotions_dlg.flower}

Så skulle jag mer än gärna påverka en man
    Bellis797 skrev 2011-09-28 05:39:33 följande:
    Han frågade om vi skulle ses på söndag, då har han lämnat sina barn, jag ska ha fest på lördagen men får vara lugn.
    Har en dejt idag som jag ska ställa in, vill se vad som händer med denna o har även en på fredag men samma där.
    Man kanske inte ska stänga alla dörrar, det gör jag inte men kan ej fokusera mig annars o känns lite fel..
    eller hade ni gått på de andra?
    Ja jag hade antagligen gått på de andra men känner du inte för det så ska du klart inte göra det
    Glädje58 skrev 2011-09-28 08:41:07 följande:
    Se det så här: Nätdejtingen är som ett glas och nu försöker man hälla i både öl och mjölk i samma glas. Ölen kan vara hur god som helst och mjölken är underbart kall och god. Men kombinationen är ju helt fel. Buhuu gråter mjölken och känner sig värdelös. Ölen känner att all kolsyra är som bortblåst, det bubblar och skummar inte som det borde göra, vad är det för fel på mig. Men oftast är det inget fel på varken ölen eller mjölken, det är bara kombinationen som är helt fel.

Visst förekommer det att mjölken kan vara sur eller ölen är fesljummen, men det är en annan historia...

Skål 
    Så jäkla bra skrivet!!
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-29 10:35:57 följande:
    Ja, kl 12 ska vi träffas... spännande...

Måste iof rätta mig själv lite också och säga, att det är ju upp till bevis för mig också från hans sida inte bara från min om honom så att säga Skrattande 
    Hur gick det?
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-29 18:14:29 följande:
    Nu är jag hemma igen... 6 timmar senare från en lunch- promenad- fikadejt.

Jo, tack kan väl säga att det än så länge känns ganska så lyckat. Han såg ut som snygg-fotot och inte gubb-fotot.Skrattande Han var trevlig och rolig och det kändes som om vi hade lätt att umgås. Och han avslutade med att säga att han hoppades att vi skulle ses igen... vilket jag gärna gör om han fortfarande vill senare och inte ändrar sig på den punkten... så nu får vi bara avvakta och se....
    Wow! Så härligt! Tänk om man fick den längden på lunch varje dag

Vad ska du avvakta och se? Men hänger inte med nån i 6 timmar för att man inte gillar personen. Ta nu ett initiativ, hör av dig och föreslå en andra dejt! Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!