• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • FredrikCA

Förövrigt är det mest korkade argumentet att det är en "öppen platform", Den är enbart öppen i teorin, Källkoden till moderna versioner av android i starkt kontrollerad och begränsad. Mer eller mindre varenda tillverkar har dessutom låst bootloader som gör det omöjligt att ändra på systemet på en renväg. Att linux ligger i botten är väldigt ointressant och yttligare en helt idiotisk aspekt då linux inte är ett realtidssystem tillskillnad från samtliga övriga mobilplatformar som är det eller har stöd för hårdrealtidsprioritet,
    Vill man ha frihet på en android så måste man roota, annars är man inlåst som på iOS.

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-22 14:57:04 följande:
    Det rör inte subjektiva åsikter, Det handlade om tekniska aspekter, Android har flera design problem och är direkt olämpligt som ett mobiltelefonsystem. 

Att man sedan kan vara nöjd med den ändå är en annan sak, Men att platformen är korkad och kvalitén på systemet är undermåttlig och starkt varierande mellan olika tillverkare är inte subjektivt som sagt. 

Konstigt.. jag har inte alls märkt av att android skulle vara direkt olämpligt som ett mobiltelefonsystem. Jag är som bra mycket mer nöjd med min SGS2 än jag någonsin varit med en iFån.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 14:57:04 följande:
    Det rör inte subjektiva åsikter, Det handlade om tekniska aspekter, Android har flera design problem och är direkt olämpligt som ett mobiltelefonsystem. 
    Att man sedan kan vara nöjd med den ändå är en annan sak, Men att platformen är korkad och kvalitén på systemet är undermåttlig och starkt varierande mellan olika tillverkare är inte subjektivt som sagt. 
    Intressant!

Att det är varierat mellan tillverkarna är i huvudsak för att tillverkarna väljer att anpassa sina versioner. Det är friheten som varje tillverkare har. Själv kör jag Vanilla ICS. Beskyll inte google för eventuella buggar som tillverkarna introducerar bara.

Berätta mer om designproblemen och olämpligheten som mobilsystem! 

Du påstår ju indirekt att det inte är subjektiva åsikter som du ventilerar och då har du antagligen riktigt bra källor för dina påståenden. 
  • Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 15:02:25 följande:
    Vill man ha frihet på en android så måste man roota, annars är man inlåst som på iOS.
    Det är långt ifrån samma process att publicera appar för Android jämfört med Apples motsvarighet.
    Du kan installera program oavsett om det finns på market eller ej och annat trevligt. Det är antagligen det folk menar med frihet att välja precis vilka appar man vill utan att Apple ska styra det i detalj. 

Att du anser att det är jämförbart med Apples hantering av appar är mycket intressant.
  • Nicke

Låst bootloader är inte det som folk vill ha så det blir mer och mer ovanligt idag. Anledningen till att man ibland får låsa upp den själv via tillverkarens tjänst finns det en del riktigt bra förklaringar till. Tillverkaren ska inte lastas för vad användaren hittar på för något med systemet och då ska man verkligen veta vad man gör.

• Nicke
    Smecker skrev 2012-04-22 15:05:38 följande:
    Konstigt.. jag har inte alls märkt av att android skulle vara direkt olämpligt som ett mobiltelefonsystem. Jag är som bra mycket mer nöjd med min SGS2 än jag någonsin varit med en iFån.
    Det är inte fakta. Tyst
  • FjärilVingad73

Jag har haft Android, nu har jag en iFån.

Båda har för- och nackdelar, tror jag. Det är min högst personliga åsikt. Den har ingen vetenskaplig uppbackning. Flört

• Nicke
    FjärilVingad73 skrev 2012-04-22 15:26:26 följande:
    Jag har haft Android, nu har jag en iFån.

Båda har för- och nackdelar, tror jag. Det är min högst personliga åsikt. Den har ingen vetenskaplig uppbackning. Flört
    Absolut! Jag är ingen fanboy så jag kan se fördelar och nackdelar med båda. Brukar inte vanligtvis ge mig in i flamewars med fanatiska fanboys för det ger mig inget.

Om någon vill diskutera vad som är så hemskt med Android, hälsa på hos Swedroid så kan vi fortsätta där.  
  • Nicke

och jag bryr mig mycket om den subjektiva uppfattningen. Målet är ju att bli nöjd utan att nödvändigtvis förstå allt det tekniska bakom.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!