• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • FredrikCA
    http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=en_US 

Medans jag håller med om det är larvigt så är det ju uppenbarligen rent paragrafrytteri, Om du läser vilka datorer som ingår i detta utbytesprogram så är inte 2.6Ghz täckt enligt dokumentet.
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-22 23:53:03 följande:
    Nej, Dom nekar utbytes programmet för dom inte kan starta datorn och verifiera att det är grafikchippet som är trasigt.
    "Det intressanta i historien är inte bara att en vanlig kunde lyckades besegra Apple i domstol, utan att Apple inte hade behövt ta någon kostnad för att laga datorn. Istället är det Nvidia som står för hela kostnaden enligt avtal med Apple."

Då undrar man varför dom nekar..
  • Anonym
    FredrikCA skrev 2012-04-22 23:56:09 följande:
    support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=en_US 

Medans jag håller med om det är larvigt så är det ju uppenbarligen rent paragrafrytteri, Om du läser vilka datorer som ingår i detta utbytesprogram så är inte 2.6Ghz täckt enligt dokumentet.
    Fast det täcker en 2.4 vilket fanns i datorn. Dock överklockat.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-22 23:41:56 följande:
    Ohh nooooo Är pallen trasig?
    Den hopfällbara? Nej. Men jag är inte ledig just då Drömmer
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • FredrikCA
    Anonym skrev 2012-04-22 23:59:11 följande:
    Det är felaktigt beskrivet i artikeln, Han har köpt den 2.6ghz CTO - Det är inte överklockat det är en helt annan processor modell med mer cacheminne också. Intel Core 2 Duo T9500 sitter i 2.6ghz modellen övriga har T8300 (2.4ghz) eller T9300 (2.5Ghz). Apple säljer inte överklockade enheter detta är processorer avsedda för denna hastighet.
    Jag tycker visserligen Apple är larviga i fallet, Men domslutet och artiklarna är ju helt fel.

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Racer x
    Anonym skrev 2012-04-22 23:59:11 följande:
    Precis, fabrikstrimmad.
  • Bubsan
    Racer x skrev 2012-04-22 23:50:35 följande:
    Japp, konstigt att dom nekar honom att reparera datorn på garantin.
    Min dotter hade en SonyEricson som höll på o strula hade den inne på lagning 3 ggr och de bytte grejjer på den, när jag bad om en annan telefon så menade de på att den va vattenskadad och skulle kosta mig pengar o få hem den, det gick inte längre på garantin.

Samma fel hela tiden som återkom trots deras lagningar, sonen hade en likadan o den funka klockrent, misstänker dottern fick ett j***a måndagsex
  • FredrikCA

Jag har förövrigt en sådan här dator själv (Fast just nu har mina föräldrar lånat den, Jag hade den som musikdator tills jag köpte den nya quad modellen dom släppte förra våren)

• FredrikCA
    Racer x skrev 2012-04-23 00:04:02 följande:
    Precis, fabrikstrimmad.
    Läs mitt inlägg igen, Apple överklockar inte. Dom köper processorer som är frekvensbestämda av Intel. 
  • Bubsan
    Bubsan skrev 2012-04-23 00:04:05 följande:
    Min dotter hade en SonyEricson som höll på o strula hade den inne på lagning 3 ggr och de bytte grejjer på den, när jag bad om en annan telefon så menade de på att den va vattenskadad och skulle kosta mig pengar o få hem den, det gick inte längre på garantin.

Samma fel hela tiden som återkom trots deras lagningar, sonen hade en likadan o den funka klockrent, misstänker dottern fick ett j***a måndagsex
    Oj, skicka för fort, jag önskar man kunde stämma i Sverige ibland som de gör i USA bl.a.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!