• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:05:45 följande:
    Läs mitt inlägg igen, Apple överklockar inte. Dom köper processorer som är frekvensbestämda av Intel. 
    Läs när jag postade...
  • Racer x
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:03:51 följande:
    Det är felaktigt beskrivet i artikeln, Han har köpt den 2.6ghz CTO - Det är inte överklockat det är en helt annan processor modell med mer cacheminne också. Intel Core 2 Duo T9500 sitter i 2.6ghz modellen övriga har T8300 (2.4ghz) eller T9300 (2.5Ghz). Apple säljer inte överklockade enheter detta är processorer avsedda för denna hastighet.
    Jag tycker visserligen Apple är larviga i fallet, Men domslutet och artiklarna är ju helt fel.
    Varför är domslutet fel?
  • FredrikCA
    Racer x skrev 2012-04-23 00:06:55 följande:
    Läs när jag postade...
    Ja du skriver fabrikstrimmat, Men det är det ju inte. Processorer tillverkas för högsta möjliga hastighet, Dom som inte klarar denna hastighet testas med lägre frekvens tills dom är stabila- Dom modellbetecknas sedan och säljs som om dom är gjorda för 2.4Ghz tex. Just i fallet med 2.6Ghz har du dessutom mer L2 cache vilket är det vanligaste som går sönder (eftersom det täcker propertioneligt stor del av chippet) annars är oftast alla processorer i en platform baserad, Men det handlar snarare om "fabriksstrypning" än "trimmning" om man vill dra den analogin. 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Anonym

Apple kan inte friskriva sig från att laga tillverkarfel hur som helst. Jag ser inte heller något fel att de döms till att fixa det.

• FredrikCA
    Racer x skrev 2012-04-23 00:12:17 följande:
    Varför är domslutet fel?
    För att precis som Apple hävdat utan att kunna starta datorn går det inte verifera att det är grafikchippet som är trasigt- Deras utbytesprogram gäller enbart Nvidia chippet- Det är ingen förlängd datorgaranti på något sätt. Alla berörda modeller är sedan länge utanför sin garantiperiod- Just denna kille hade även köpt Applecare tillvalet vilket är en 3 års förlängning av garantin- Denna hade också löpt ut.

Tråkigt kan man tycka men just denna aspekt tycker jag låter väldigt rimlig av Apple.
    Läser du dessutom seattlerex blog så har han nekat erbjudandet att få logikkortet ersatt eftersom det nya logikkortet har exakt samma chip och kan där med råka ut för samma sak igen.

Argumentet om 2.6Ghz tycker jag är betydligt larvigare- Men strikt så står som sagt inte den modellen som berörd av detta erbjudande. 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • LEG

Tänkte läsa o lära lite om nätdejting men jag tror jag råkade hamna i en datatråd, eller...??'

• FredrikCA
    Anonym skrev 2012-04-23 00:20:56 följande:
    Apple kan inte friskriva sig från att laga tillverkarfel hur som helst. Jag ser inte heller något fel att de döms till att fixa det.
    Det är vad garanti är, Och garantin är som sagt sedan länge borta- En tillverkare har inte skyldighet att gratis laga produkter dom tillverkat i all evighet. I USA är dessutom garantin enbart 1 år enligt lagen.
  • Vanilla ice queen
    LEG skrev 2012-04-23 00:22:29 följande:
    Tänkte läsa o lära lite om nätdejting men jag tror jag råkade hamna i en datatråd, eller...??'

Typ
    Screw you guys i'm going home!
  • Anonym
    FredrikCA skrev 2012-04-23 00:23:07 följande:
    Det är vad garanti är, Och garantin är som sagt sedan länge borta- En tillverkare har inte skyldighet att gratis laga produkter dom tillverkat i all evighet. I USA är dessutom garantin enbart 1 år enligt lagen.
    Garanti är garanti. Reklamationsrätt är något helt annat och jag antar att det finns något liknande där borta i staterna.
  • Glädje58
    LEG skrev 2012-04-23 00:22:29 följande:
    Välkommen hit LEG Glad 

Jag lämnade tråden för några timmar sedan och nu när jag kommer tillbaka så håller det på fortfarande. Fy fan vad tråkigt.

Det viktigaste när det gäller telefonerna och processorerna, det är väl att man inte häller vatten på dem 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!