Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 09:43:15 följande:
    Nu måste jag höra med er angående längd på ens partner. Jag vet att jag är sååååå larvig.
    Men.. nu har jag pratat med en kille en stund. Jag tycker han ser jättebra ut och verkar trevlig så vi har pratat om att träffas.
    Jag var in på hans profil igen på Hp och kollade på hans info där och ser att han inte fyllt i längd och allt annat, så jag frågade honom om hur lång han är.
    Och det visar sig att han BARA är 5 centimeter längre än mig och jag är inte lång. Nu blev jag jättetveksam till att träffa honom. Jag bara älskar långa killar och tror inte att jag kommer att falla för honom ändå nu för att han är så kort... så nu vet jag inte vad jag ska göra!? Obestämd
    jag blir så himla förvånad över att längd är så viktigt för många. Well, jag förstår inte varför du INTE skulle träffa honom i alla fall, det värsta som kan hända är väl som vanligt att det inte klickar mellan er?
  • giftgrodan

dexters, jag kan inte förklara, det låter jättekonstigt för mig. I början av ett förhållande skulle jag strunta om jag så fick en halvtimmes sömn, det vore värt det bara att tillbringa den tiden med min nykärlek.

• giftgrodan

vill du ha sex så ha det, vill du inte, låt bli. Men gå inte efter några gamla stelbenta regler om vem som är slampa eller inte, snälla...

• giftgrodan

Åh gud, hångla har jag inte gjort på två år. Undrar om jag ens skulle komma ihåg hur man gör Förvånad <-- man börjar så iaf va? :P

• giftgrodan

nu fick jag faktikst ett erbjudande...

Han: Men tjena hur e de ? ;)
    Jag: tja, det är väl bra. Vad är du för anonym filur...
    Han: Mys sugen?
    Jag: Inte med särskrivare

Men liksom, kan den där taktiken funka för honom, NÅGONSIN?

• giftgrodan
    Baginbox skrev 2011-08-14 23:44:17 följande:
    Om en man hade skrivit att han hittade ett "ungt exemplar" som han  "smakade lite på" men att det inte är aktuellt med något mer så är min fördomsfulla uppfattning att han hade fått sina fiskar varma. Alltså, sexuell objektifiering gäller enkelriktat. När en kvinna skriver så så uppfattas det nästan som lite gulligt. Jag tolkade ditt statement som att du hittat en liten unghunk som minsann bekräftade dig men som bara var lite ball för stunden och absolut inget som var något att ha i längden. Jag kan ha missuppfattat det, har jag det?
    Personligen tror jag att i den här tråden hade det varit ok oavsett könet på den som skrev, det är den stämningen här. Jag tycker omgivningen och VAR man säger något betyder väldigt mycket, det mesta är ok i rätt sällskap. Men visst gäller olika spelregler för könen ibland, det är ju ett av skälen till att feminister behövs!
  • giftgrodan
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-14 23:51:39 följande:
    Bara på såna som sär skriver till baks.
    Jag lutar åt att dom går på så där eftersom det ger dom en kick att få skriva något som dom aldrig skulle våga säga irl. Sen finns det väl en eller annan svältfödd dam som tror att han iom ett sånt meddelande också har friat. 
    så kan det nog vara. Det finns nog många _väldigt_ ensamma människor ute på de där sajterna...
  • giftgrodan
    Baginbox skrev 2011-08-15 00:06:02 följande:
    Ok, det har betydelse i vilken tråd man säger nåt alltså.. iaf här på FL.. På vilket sätt tycker du att feminister behövs? Och vad är en feminist för dig?
    Ja, sammanhanget har väl alltid betydelse. Feminister behövs eftersom kvinnor och män inte har samma skyldigheter, rättigheter och möjligheter och inte blir behandlade på samma sätt. Men ja, en längre diskussion om feminism hör väl inte hemma i den här tråden. Som flera sagt, jag tror _verkligen_ inte att vi reagerat annorlunda om en man hade skrivit det.
  • giftgrodan
    Glädje58 skrev 2011-09-02 21:07:13 följande:
    Jag jobbar inatt, så jag kan hänga lite här.

Jag har en fundering...

Är det värre att inte få några mejl eller andra livstecken från nån på dejtsidan, eller är det värre att få trettio varje vecka från idioter?

Jag tillhör den första kategorin, en vän till mig tillhör den andra.
    jag tillhör själv den första kategorin, hade nog föredragit att tillhöra den andra! Har fått ett mail idag dock, man får vara glad åt det lilla
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!