starchild81 skrev 2012-01-26 10:16:56 följande:
Tror det har o göra med att tjejer sällan skickar mail till de "90" av killarna som ingen annan vill ha.... Tjejer följer flocken, ur ett sociologiskt perspektiv vill tjejer har de 10% av grabbarna som alla andra tjejer vill ha. Undantag finns men den regeln är rätt bra att ha i åtanke.
Och då skickar killarna ut massmail istället för det är nog lättare för dem att få kontakt då och hoppas på att ngn svarar....
Det går att utskönja här med "åhh jag har träffat en sådan rolig,charmig,trevlig toksnygg, intelligent kille"......Sedan hör han inte av sig för han har antagligen 20 andra tjejer som han mailar med...
fast samma sak är väl sann för killar vs tjejer också. Kanske att procenttalen skiljer sig lite, men nog sjutton är det ofta "samma tjejer" som är eftertraktade? (Jo, jag vet att tjejer ska vara mer kräsna för det tar nio månader att reproducera sig och för mannen är det bara fyra sekunder som gäller, men jag kan inte helt och hållet köpa det; det faktum att vi bildar så starka hyfsat monogama band innebär ju att mannen lägger ner ganska mycket energi på att föda upp den lilla avkomman också)