Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla och bellis: satan så trist! Hoppas ni mår bättre snart

• giftgrodan
    Legacy skrev 2012-01-24 21:34:17 följande:
    är ni barnlediga i helgen? en öl någonstans i götet kanske?
    barnledig hela tiden, men götet är lite långt borta tyvärr...
  • giftgrodan

Hur beter ni er för att ens få kontakt med folk på HP? ingen mailar mig och ingen svarar mig! Trött, trött, trött på det nu...

• giftgrodan
    etanol skrev 2012-01-24 23:13:34 följande:
    Byt pres?
    Byt foto?

Tex
    det har jag gjort fnurton gånger känns det som. Grejen är ju att jag vill ändå att min presentation ska vara "jag", för inte vill jag att någon tar kontakt med mig under falska förespeglingar? Samma med kort, jag skulle väl kunna ta ett kort lite snett ovanifrån där jag kikar under lugg upp i kameran och av en händelse har en väldigt urringad tröja på mig, men vafan. Så ser jag ju verkligen inte ut! :-O
  • giftgrodan
    takida skrev 2012-01-24 23:28:53 följande:
    Har du flera kort? jag har några "snyggkort" o några vardagskort. Då får man en lite mer helhetsuppfattning om personen ifråga.
    Mm, jag har fyra kort.
  • giftgrodan
    starchild81 skrev 2012-01-26 10:16:56 följande:
    Tror det har o göra med att tjejer sällan skickar mail till de "90" av killarna som ingen annan vill ha.... Tjejer följer flocken, ur ett sociologiskt perspektiv vill tjejer har de 10% av grabbarna som alla andra tjejer vill ha. Undantag finns  men den regeln är rätt bra att ha i åtanke.

Och då skickar killarna ut massmail istället för det är nog lättare för dem att få kontakt då och hoppas på att ngn svarar....

Det går att utskönja här med "åhh jag har träffat en sådan rolig,charmig,trevlig toksnygg, intelligent kille"......Sedan hör han inte av sig för han har antagligen 20 andra tjejer som han mailar med...  
    fast samma sak är väl sann för killar vs tjejer också. Kanske att procenttalen skiljer sig lite, men nog sjutton är det ofta "samma tjejer" som är eftertraktade? (Jo, jag vet att tjejer ska vara mer kräsna för det tar nio månader att reproducera sig och för mannen är det bara fyra sekunder som gäller, men jag kan inte helt och hållet köpa det; det faktum att vi bildar så starka hyfsat monogama band innebär ju att mannen lägger ner ganska mycket energi på att föda upp den lilla avkomman också)
  • giftgrodan
    starchild81 skrev 2012-01-26 12:22:40 följande:
    I många fall tar det över 9 mån att uppvakta en tjej tills hon har bestämt sig... Du kanske behöver lära dig att se helheten och inte detaljerna( OBS ta det inte personligt) .... Inget personligt mot dig med en människor i sin helhet tenderar att se det dem vill se och missar ofta helheten.... Samma sak gäller dejting du kan i stort sätt förändra allt hos en människa utan hjärnan......

Varför tror du att en cirkuselefant inte rymmer när den sitter fast i ett rep som är lika lätt att dra av som en toappappersbit runt en människa?...... 

jag tar det inte alls personligt, däremot förstår jag inte alls vad du menar
  • giftgrodan
    Smecker skrev 2012-01-26 15:43:38 följande:
    Jag som tänkte låta håret växa så flinten syns och odla hästsvans..
    Åh, DET är hett!!!
  • giftgrodan
    Legacy skrev 2012-01-26 16:56:26 följande:
    Okaaaaaj nu kommer fjärilarna i magen! Jag ska hem och leta upp mitt pass, och sen ska jag boka resa! Nu finns det en vecka i egypten för 2600 avresa tisdag! Alltså jag dör! en vecka helt själv, jag har ju jobbat borta själv och så men detta känns helt cp!

Och sen kan fjärilarna gå och vila en stund för jag ska väl jobba till 11 ikväll. Så nu fick jag ur mig det aaaah nervös!   
    det låter ju underbart! Heja dig!
  • giftgrodan

finns det nån här som använder badoo? Vad har ni för intryck av den i så fall? Registrerade mig där igår.

• giftgrodan
    starchild81 skrev 2012-01-29 20:05:08 följande:
    haha jasso =) du kanske väntar på ngt bättre^^^ Fan va jobbigt jag har det nu, gissa vem som har ångrat sig....  Jooo hon exet eller hon jag dejtade, hon håller fan på att fylla mitt sms minne med  kilometerlånga "hej förlåt" meddelande..... Hur &%/E¤_" tänker ni tjejer egentligen......

Gaaaah jag skall nog bli bög eller nått får ta det blå pillret....... *s*  

Ne skall inte falla för frestelsen grrrrrr  Trodde alla här dejtade minst tre i veckan ju =P
    jag har dejtat en (1) person sammanlagt. Tungan ute
  • giftgrodan
    Anonym (ny) skrev 2012-01-30 08:12:07 följande:
    De har positiva och negativa sidor båda två. Men som sagt, hans sätt att vara på chatten igår gjorde mig extremt tveksam. Han berättade efter vårt "tjafs" att han var väldigt dominant och jag har svårt för det då jag tidigare haft såna förhållanden och mkt av mig själv har då försvunnit och jag har lovat mig själv att inte sätta mig i den situationen igen.
    Vill du verkligen ha någon av dem då? Jag kanske är naiv, men jag har dne här romantiska idén att om man faktiskt är tillräckligt intresserad av någon så vet man det. Men är du verkligen helt kluven tycker jag ju att ovanstående tyder på att du ska välja den andra intressenten.
  • giftgrodan
    Anonym (ny) skrev 2012-01-30 12:25:06 följande:
    Giftgrodan: tyvärr har jag aldrig funkat så ;)
    intressant. Det är väl bara bra, låter som mindre risk att fastna i nåt dåligt då
  • giftgrodan
    Smecker skrev 2012-02-01 19:59:55 följande:
    Varför kollar man i resekataloger om man inte skall på semester? Varför kollar man jobbannonser om man inte tänker byta jobb? Varför kollar man på Hemnet om man inte tänker köpa hus/lägenhet?
    Ja, förklara det för mig! Jag har ALDRIG förstått det fenomenet!
  • giftgrodan
    Vanilla ice queen skrev 2012-02-01 20:47:16 följande:
    Giftgrodam: för att få inspiration att dagdrömma och leka med tanken...
    nä-ä vaad ska det vara bra för? Är det nåt jag ogillar så är det dagdrömmar och att leka med tanken. Nej, då jävlar får man se till att det händer på riktigt istället!
  • giftgrodan
    Josun skrev 2012-02-02 19:26:45 följande:
    Vad är det med kvinnor och arrogans på nätet?

Spelar ingen större roll vilken sida jag är inne på... Ren chat, dejting eller t.om. sexrelaterat. I 8 fall av 10 då man anstränger sig för att skriva några rader eller meningar så kikar man och ser att de faktiskt läst meddelandet. Kan de inte kosta på sig ett litet "Hej" åtminstone?

Jag är fasen inte en sån som envisas heller så får man ingenting tillbaka är det väl hennes problem liksom. Men är det så underligt att man börjar fundera på vad som egentligen är fel?

Också undrar många varför folk börjar minimera antalet ord eller copy/pastear tillslut... Det är väl inte så underligt då man i princip aldrig får svar?

Usch vad bitter jag känner mig just idag... Nytt försök imorgon :)
    Men du, det är faktiskt samma sak för män! Om jag skickar tio mail till män får jag kanske ett svar.
  • giftgrodan
    Josun skrev 2012-02-02 22:36:57 följande:
    Jasså? Jag svarar iaf alltid i 99% av fallen om det inte är något uppenbart dumt. Kan inte tala för någon annan dock :)
    Nä, precis. Jag svarar också i 99 % av fallen, så...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!