Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 18:46:57 följande:
    Vet du - nej, jag behöver inte ändra mitt tänk i denna frågan bara för att några i detta forum är såpass lössläppta att de inte skulle passa mig i ett längre förhållande. Det är varken fel på mitt tänk eller på er som lägger upp er så snart ni kan utan bara ett konstaterande att vi (som partners) inte är kompatibla.

Saken är ju att jag inte vill ha er och om detta irriterar, förvånar eller upprör så är det ert problem och inte mitt.
    Fast man kan ju uttrycka saker på olika sätt. Ord som "lägger upp er så snart ni kan" _har_ ju en negativ laddning och visar en syn som jag inte kan sympatisera med öht. Personligen skulle jag antagligen inte ha sex på första dejten, men jag skulle inte vilja ha en kille som inte kan tänka sig en tjej som skulle ha det heller.
  • giftgrodan
    Anonym (Bored) skrev 2011-10-16 20:43:11 följande:
    Vad är det som du inte förstår i resonemanget "Om det blir sex första dejten blir det inget förhållande"? Det seriösa förhållande jag söker börjar inte med sex och om kvinnan i fråga inte har något emot att rulla i sänghalmen såpass tidigt får hon absolut göra det men då blir det ingen andra dejt.
    FÖrlåt om jag är otillbörligt nyfiken men hur går det egentligen till när ni hamnar i säng med varandra då? Är det bara hon som tar initiativ och du bara hänger på?
  • giftgrodan

vad tråkigt Personligen drar jag alltid öronen åt mig när jag hör sånt, jag har så himla svårt att förstå hur de tänker. Om jag verkligen är kär skulle jag göra _allt_ för att få det att funka, jobbiga ex eller vad det än må vara. Därför tänker alltid jag när jag hör sånt att de bara inte är tillräckligt kära. Men alla är ju inte som jag så det kanske finns flera förklaringar till det beteendet.

Själv drömde jag i natt om den där första spirande kärleken och kramarna. Lyckades övertala mig själv i drömmen om att det inte var en dröm också, så gud så bittert det var att vakna...

• giftgrodan
    Anonym (ny) skrev 2011-10-20 21:09:33 följande:
    kul jag vill också bli kär!!

Hur länge har ni varit singlar ni som håller till här i tråden???
    2 år. Du då?
  • giftgrodan
    Anonym (HP) skrev 2011-10-21 07:18:19 följande:
    Det  är inte så bra för min nattsömn att jag har börjat prata med den här killen, vi börjar prata i telefon runt 22 på kvällen och helt plötsligt är klockan halv tre på natten och jag måste sova för att gå upp vid sju. Men han är faktiskt helt underbar att prata med, vi kan prata om allt, tidigare förhållanden, sex, äktenskap, intressen, värderingar osv. 
    mysigt! När ska ni träffas?
  • giftgrodan
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-21 21:38:03 följande:
    Hmmm, har nog upptäckt varför nätdejtingsidor och jag inte går ihop...

Många (tjejer) verkar vara livrädda för att killar skall bli som plåster eller utveckla en lättsam mailkonveration till värsta stalkerbeteendet om man inte 'klickar'... Är själv kanse lite väl lättsam när det gäller att växla mail, det betyder inte att jag vill gifta mig på en gång (Som vissa verkar tolka det som). Tror jag har en (alltför lättsam) inställning som går emot 'kulturen' inom nätdejting..  Det som funkar 'live' funkar visst inte på nätet, troligen för att nyanser försvinner i text..
    vad menar du med lättsam?
  • giftgrodan
    Anonym (Mojo) skrev 2011-10-22 01:39:07 följande:
    Haha, ja hur beskriver man det...

Låt oss säga att jag inte är påflugen utan mailar någon kanske med någon reflektion över någons presentation som sticker ut och/eller anknyter till ngt jag gör/tycker/etc. I en lättsam lagom humoristisk ton.. Som sagt, svårt att förklara och jag hittar inget bra exempel rakt upp och ned. 'Live' (irl) så startar jag ofta en konversation kring något lämpligt på ett lättsamt men kanske lite fyndigt/tankefullt sätt. Funkar alltid bra, men svårt att översätta till skrivet ord sas.  
    jaså, intressant, det är såna mail jag själv tycker om att få, och såna jag skickar
  • giftgrodan

mm, jag brukar föredra att flytta över till msn eller nåt annat chattprogram så fort som möjligt. Läste att någon tjej hade blivit förolämpad när killen hade föreslagit det efter bara två mail - lustigt att man kan vara så himla olika!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!