Inlägg från: Lilly11 |Visa alla inlägg
  • Lilly11

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-01 20:39:10 följande:
    Hur längesen var det du blev singel? Och hur länge var ni tillsammans?
    Det är bara ett par veckor sedan. VI var ihop i 6,5 år och hade bokat in bröllop till våren. Så jag är i första sorgfasen.
  • Lilly11
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-01 20:40:33 följande:
    Verkar vara en ganska vettig inställning... Vill väl själv träffa någon på sikt, men håller som du mest dörren öppen. Tror lite på att när man inte letar, då hittar man det där man minst väntar sig... Har därför profilen inställd på 'vänskap'.. kanske inte det mest effektiva men det känns mest rätt.
    Jag har också inställt på vänskap. Men som du sa, det är inte då det rasar in erbjudanden. Då skulle man ha skrivit sexsökande =)
  • Lilly11

Anonym (ny) skrev 2011-11-01 20:41:07 följande:
    hmm inte det bästa att kasta sig ut på singelmarknaden då. Skulle föreslå att fixa till det du brottas med först. Jag mådde inte bra för bara någon månad sedan, spelade ingen roll vilka trevliga killar jag träffade/snackade med för ingen var god nog åt mig...jag var inte redo!
    Låt det ta tid!

Ja, jag är inte alls redo att dejta. Vill absolut inte såra eller bli sårad nu. Och det är stor risk. Vill nog mest kolla läget och få lite uppmärksamhet. Jag tycker om att skriva och diskutera. Men det funkar ju bra här också =)

• Lilly11
    Anonym (ny) skrev 2011-11-01 20:46:16 följande:
    usch!! lider med dig!! vet hur det känns!! det är vidrigt. Var ni överens eller blev du "lämnad"?
    Tack *snyft* Jag blev lämnad. Så det har varit en berg- och dalbana - från "jag älskar dig" ena veckan till "jag vill göra slut" den andra. Vet inte om jag inte accepterat riktigt ännu eller om det är så att det egentligen inte berodde på mig. Exet har svåra känslomässiga störningar, ingen självinsikt om detta och kommer från en familj/släkt där flera har bipolär sjukdom. Samtidigt är det en lättnad. Jag har fått haft ett stort känslomässigt ansvar för oss båda. Inget jag önskat men sånt där kryper sig på en. Och jag vill inte försöka igen. Dels är jag för sårad och dels för att jag läst att bipolär sjukdom är ärftlig till 80% - inget jag skulle önska ett framtida barn.
    Och jag själv har ett stort behov av trygghet.
  • Lilly11
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-01 20:47:29 följande:
    Oj! Verkligen ledsen för din skull. Men jag vet hur det känns...eller hur det kändes för mig efter 7 år och bokat bröllop.

Kanske är det lite tidigt att ge dig ut och dejta nu?
    Ska jag vara ärlig så gick mina första veckor åt till att ligga och försöka typ själv-dö. Sen skärpte jag till mig...hade MASSA sex i ett par månader och sen tog jag paus från allt i flera månader.
    Tack! Jag beklagar.

Som sagt så känner jag mest ett behov av uppmärksamhet just nu. Och känner mig fruktansvärt ensam. Jag har inte så många riktiga vänner och ingen släkt i staden jag bor. Men jag tänkte åka hem till min hemstad och vara där några dagar.

När värsta akuta fasen är över tänkte jag satsa på nytt jobb och skaffa barn. Kanske flytta.
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-01 20:54:03 följande:
    Jag tror också att det är bra för dig. Men det är kanske bra att få prata med någon irl också
    Som jag nyss skrev så är jag lite ensam i den här stan. Men telefonen har gått varm. Jag gråter mer när jag pratar och behöver vila lite från det....
  • Lilly11
    Cosan skrev 2011-11-01 20:58:25 följande:
    Hm, varför inställt på vänskap? Kostar ju massa pengar att hänga på vissa av sidorna, varför inte skita i det eller gå in och ge järnet?
    Jag märkte det - att det kostar nu för tiden. Så jag tog gratissidorna bara =)
  • Lilly11
    Glädje58 skrev 2011-11-01 21:05:16 följande:
    Du behöver träffa lite nya människor. Få prata och skratta lite grann... Bor du nära göteborg?
    Jo, absolut. Bor tyvärr långt ifrån Göteborg. Hade behövt lite dåliga Kålle och Ada skämt nu.
  • Lilly11

Tack alla för att ni är så snälla. Jag känner mig lite ego nu som klampar in här och stjäl hela showen.

• Lilly11

Så, jag gjorde lite te så ni skulle få vila en stund =)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!