Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

[quote=64469673][quote-nick]Niklas2k skrev 2012-04-15 16:57:43 följande:[/quote-nick][/quote]

Jo absolut, men vad är då poängen med att instigera och uppmuntra gissningslekar? Det känns rätt omoget.

Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-15 17:16:43 följande:
    Smecker, Det spelar väl ingen roll. Det var helt frivilligt att deltaga. Som jag sa jag är bevisat tävlingsinriktad och om det är barnsligt eller ej stör mig inte, Det tog knappt 25 minuter att läsa igenom hela tråden för att samla fakta, Korstestade fakta utifrån besöksloggen- Hittade en kandidat som var skapad vid ett datum som var närliggande till hennes första inlägg i tråden, Dessutom var senaste inloggning enligt FL ganska bra överrensstämmande med sista inlägget här, Tyvärr visade sig nya inlägg inkommit och senaste inloggning enligt FL på kandidaten var fortfarande samma (samt visades som offline nu).

Men jag vet ju allt nu om en person som verkar ha fötterna på jorden och en ganska intressant personlighet iallafall- Så även om undersökningen (hittils) misslyckades så var det ju inte bortkastad tid :)

Sen är det olyckligt att jag uppenbarligen halkade in på samma banor och börjar bli paranoid och tro att man faktiskt redan kommunicerat med personen, Vilket var det enda jag kunde sammankoppla med "cocacola" men det är typ en detalj som stämmer isåfall och skulle den hypotesen vara korrekt så har någon av personerna ljugit om andra detaljer vilket jag inte vill tror om den personen jag kommunicerat med... 

Ja du ser vad en relation av lögner ger för resultat... Saknas för mycket detaljer så börjar jag matcha detaljer av halmstrån och blir fullkomligt paranoid, Samtidigt så kan jag bara inte låta bli en utmaning av den här sorten. Så därför pausar jag nu och hoppas jag läker ihop lite bättre tills nästa försök om det fortfarande känns intressant då.

En jäkla massa text som ändå inte motsäger att JAG tycker att det är meningslöst och något omoget. Det var min kommentar till det hela. Om andra gillar det så absolut, lek på, det lägger jag mig inte i.
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-15 17:33:57 följande:
    Det ska vara du som får mig att fundera på vad jag menar med den relativt enkla frågan "Allt bra?" De flesta brukar helt enkelt svara... Flört Så bildar jag mig en uppfattning utifrån det. Klokare?
    Klokare? På vad? Du har fortfarande inte förklarat vad det är jag skall svara på.
    Vore ju konstigt om du begrep dig på allt. Jag tycker att gissningslekar kan vara rätt kul någon gång emellanåt. Vanligtvis föredrar jag dock rak konversation, orka gissa. Min mamma är dock helt grym på att gissa och då kan det vara kul.
     Hehe...
    Möjligtvis kul för dig, men frågan kvarstår: Vad är poängen? Hade du velat berätta vem du är så hade du gjort det, nu vill du uppenbarligen inte det så varför påbörja en gissningslek? Du säger ju själv att du vanligtvis föredrar rak konversation (förutsätter att du menar kommunikation, annars blir det bara konstigt), do be my guest by all means. Jag är lite osäker nu, är din mamma här i tråden?
    O ja, min knäppa dejt har lockat fram min omogna sida. Jag erkänner! Skrattande Men det går väl över, men eftersom jag går igenom typ hela mig själv kan jag ju utforska den sidan lite också.

Toppen! Då har du att göra.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-15 18:41:47 följande:
    shit vad ni håller på och gissar och skriver och skit då, jag hinner ju inte uppdatera mig i mobilen ordentligt. jag är fortfarande hos J iallafall, det är väl ja, jag vet inte jag ger det en chans till är ytterst osäker just nu, får för mig att det kan vara åldern som spökar, och jag vet fortfarande inte om han fattat vad som gick snett igår egentligen. han är uppenbarligen bra på att be om ursäkt men vet han vad han ber om  ursäkt för? ingen aning. 

Någon som varit på någon smaskig dejt eller så?  
    Men seriöst, hur allvarligt var det som hände egentligen?! På en skala alltså..

Nej jag är oskyldig.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-15 18:51:42 följande:
    jamen alltså, jag skulle komma hem till honom 8, klockan typ 5 över 8 var jag här, ingen hemma alls. inget svar på mobilen, åkte till takida, ringde ett par gånger till, inget svar på varken sms eller något förrän typ kvart över 9, då skulle han bara köra hem en kompis och vara hemma om ja, säg 40 minuter. 22. var han hemma iallafall, han hade spelat in musik och ja han hade inte med sig mobilen  och jag vet inte allt vad det var.

Alltså, bestämmer man typ att jag ska åka tvärs över hela jävla göteborg och ses klockan 8 så är det ju fint om man är hemma runt 8 iallafall och om man INTE är det förslagsvis liksom svara på sms eller rnga och säga något.

ni kan ju bedömma själva överreagerade jag? eller var det lite respektlöst att inte liksom höra av sig alls? 
    Respektlöst, ja.
    Överdriver, ja.

Men seriöst, shit HAPPENS.. du kan inte basera din uppfattning om honom på EN grej som hänt. Seriöst. Du gillar ju honom, han gillar dig, då får man fanimig ge folk lite svängutrymme. Jag menar inte att du skall strunta i det, självklart skall han få skit för det, men det är ett låååångt kliv från att ge han skit för det till att överväga att dumpa honom. Chilla lite och tänk igenom saker och ting innan du rusar in i det med huvudet före.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-15 18:58:31 följande:
    alltså man kan ju säga att det skedde på fel dag egentligen det är väl största anledningen, ni vet ju vad exet skrev och så, men jaja, alltså det är lite andra saker med som gör mig lite avvaktande, det ska å ena sidan tas så lugnt och andra stunden så älskar han mig och tredje stunden detta. Men ja lite skit har han fått, jag undrar bara hur det blir sen om mnan gör en sån tabbe i början utan att ens be om ursäkt från början jag fick ju påpeka det. när han väl ringde mig igår så började han bara löjla sig i telefon. 

MEEn jag är inte den som är den uppenbarligen jag är ju fortfa 
    Det förändrar inget. Give him some leeway.. han måste ju få en ärlig chans. Hur hade du velat att han hade reagerat om något liknande hade hänt med dig?
  • Smecker
    Anonym (Färsking!) skrev 2012-04-15 19:08:03 följande:
    Han bad ju inte nte ens om ursäkt förrän jag förklarade vad jag var lite upprörd över men okej jag är ju som sagt här och han har lite annat att hämta igen med, men alltså jag är inte upprörd idag, men jag var det igår vill jag lova
    Du får försöka bedöma ifall din reaktion på HANS beteende är rimligt. Självklart är det fullt rimligt att lacka ur i ett sånt läge, jag hade med gjort det, men frågan är till vilken gräns. Det är trots allt inte hans fel att ditt ex jävlas, så du har ingen rätt att ta ut det på honom oavsett vad du känner och hur din sinnesstämning är.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-15 19:12:10 följande:
    Legacy. jag hade blivit förbannad så inihelvete.men inte förrän han sagt varför han betedde sig på det viset!  Spela in musik? ingen mobil?  Fy va dålig stil alltså! Hur gammal är han ? 3?

Hade det varit ett verkligt skäl(för mig då) så hade det varit en annan sak! Typ sjuk unge eller ngt.
    Hrm.. om det råkar vara ens levebröd att spela in musik?
  • Smecker
    Anonym (Färsking!) skrev 2012-04-15 19:17:18 följande:
    Han är plåtslagare så nja
    Ah ok, då missförstod jag.. trodde han var i en studio :-P
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-15 19:17:14 följande:
    Om jag har ett bestämt möte med en person och måste tyvärr jobba över..då hör det till vanlig sketen respekt att jag ringer och meddelar det.Vi lever i sverige 2012 det finns kommunikationsmöjligheter.
    Jag säger inte emot, men saker kan faktiskt hända. Man behöver inte dumpa någon för att h*n gjort EN dum (ok, idiotisk) grej.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!