Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-13 10:44:03 följande:
    Jo gäller även SNRI kan jag intyga. (Men det är nog mycket av samma anledning)

Det är ju nästan samma sorts preparat, förutom att SNRI även verkar på nor-adrenalinets återupptagning i synapserna.
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 11:36:11 följande:
    Har hört att en del kan få problem med minnet, men annars har det ju inga biverkningar som andra mediciner kan ha.

Finns inga långtidsstudier, vilket SoS kritiserat, plus att det ordineras ECT väldigt slentrianmässigt.
  • Smecker
    ulfsas skrev 2012-04-13 14:42:52 följande:
    Vet ni hur Seroxat verkar?

Ang sexliv och tillsammans med alkohol speciellt.

Ni verkade vara insatta. 

Klassiskt SSRI-preparat. Drick inte alkohol om du äter SSRI, risken för suicidalitet ökar med 15% om du inte har suicid-tankar innan, 25-35% om du har. Paroxetin har mindre risk för inverkan på orgasm- och/eller erektionsförmågan än Citalopram, som är ett av de vanligast förskrivna SSRI-preparaten i Sverige. I övrigt samma risk för biverkningar.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-13 19:04:53 följande:
    Magus: Det beror vällan på vad din definition av kul är?

Knulla allt som rör sig utan att vara nogräknad? Om jag inte missförstått det så är det många killars definition av att "ha kul".
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-04-15 13:53:42 följande:
    Var är Smecker när man behöver han! Är han avstängd...igen!??

Här tänks det för mycket...igen!

Nä... inte för att jag vill åka och jobba nu, men det är nog bra att ibland få tankarna på annat... 

Av någon outgrundlig anledning får man inte be folk dra ut tummen ur röven och stoppa den i munnen för att höja kvaliteten på inläggen. Vad känsliga vissa är.

Du har alltid inboxen, wf och whatsapp om det är något.
  • Smecker
    FjärilVingad73 skrev 2012-04-15 14:33:46 följande:
    Fan, jag vill ha en dejt! Nyss!!!

Dejter är överskattat
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-15 01:18:23 följande:
    Du menar att han tillhör intelligensreserven och han stolt bär deras officiella emblem getskinnsväst? ;)

Du skulle bli förvånad om du visste hur många kriminella som är högintelligenta..
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-15 15:10:04 följande:
    Inte jag, det beror ju på vad man väljer att göra med sin intelligens...

Kul att se att du är tillbaka!  Du kom uppenbarligen när jag skrev mitt förra inlägg haha... Allt bra?    

Visserligen, men de är ändå högintelligenta.

Beror på, vad är innebörden av "bra"?
  • Smecker
    Anonym (cocacola) skrev 2012-04-15 15:40:21 följande:
    Japp, och högintelligenta som väljer den banan skrämmer mig. Annars tycker jag att det är intressant med intelligenta människor, inte jätte men ganska.

Vet inte hur du definierar bra, men du får gärna berätta. Anar dock att humöret inte är på topp.

Jag har tillbringat, och jobbat, min beskärda del med den typen av människor och kan lugnt säga att de intelligenta skrämmer mig minst eftersom de är både logiska och rationella i sitt tänkande. De väger och viktar risker och för och nackdelar, du kan (oftast) resonera och argumentera med dem. De som skrämmer mig är lowlifes och idioterna, de skiter bokstavligen i allt. Sådana är (tyvärr) även perfekta terrorister och gerillasoldater i krig.

Det var du som frågade, alltså är det din definition du utgårfrån. Berätta så svarar jag.
  • Smecker

Åh, gissningslekar! Trevligt.. om man är <12 år. Varför inte bara berätta vem man är om man nu känner för det? Jag fattar inte poängen med att gissa, helt ärligt.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!