Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-11 23:17:53 följande:
    Biter inte på avsiktliga troll som vet vad VPN är
    ...vilket 99% av de som frekventerar FL INTE vet. Och VPN mot vad? En betaltjänst? Eller servern på jobbet?
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-11 23:18:27 följande:
    Sant, men det känns helt enkelt som en helt annan sajt om man ska detaljstyra så mycket. Här finns det i vissa delar av forum befogade anledningar till att kunna vara anonym. Problemet är väl att det missbrukas i stort på resten av sajten. Lösningen kanske är att  låsa enbart vissa delar till möjligheten att vara anonym och låta resten vara helt öppet.
    Det är inte att detaljstyra att ta bort anonymiteten och ha regeln en användare per person. Vilka anledningar är mer befogade här än på andra forum på nätet? Vad är det som gör Familjeliv så unikt jämfört med t ex Flashback?
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-11 23:21:43 följande:
    Haha, bara så ni vet så kommer jag träffa en kille när jag slutar vara desperatFlört
    Han är också singel nu och vi kommer träffas på ett uteställe men jag kommer inte att vilja ha honom till en början. 
    Det ni!Skrattande 
    *sätter Magic i halsen* Okej..? Obestämd
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-11 23:21:44 följande:
    Tex det finns VPNs avsedda för att ge anonymitet Tor tex. eller mängder med gratis vanliga web proxies om man vill, IP är en ganska osäker koppling till person ivilketfall, Men jag håller med det är bättre än inget.
    Som sagt, 99% av FLs användare skulle se ut som ett frågetecken om du bad dem ställa in proxyn i webbläsaren.

Jag tror att Flashback kopplar IP och MAC till person, eller snarare så att de gör sökningar emellanåt i databasen för att komma åt olika nick som har samma MAC och ligger i samma IP-range. Fortfarande inte 100%-ig lösning, men tillräckligt bra för att varje månad banna tiotals användare.
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-11 23:29:33 följande:
    Hur styr de så att man bara kan ha ett medlemskap? Personnummer? Jag fattar inte riktigt hur man någonsin kan kontrollera att en person verkligen är den person som den utger sig för att vara.
    Mailadress, IP och MAC-adress. Man är inte ute efter att kontrollera VEM personen är, utan att personen inte har flera användare.
  • Smecker
    Josun skrev 2012-04-11 23:43:43 följande:
    Både ip och mac-adress-styrning blir ju helt värdelöst med alla routers som finns ute. Styr de det väldigt hårt så är det många oskyldiga de kniper. Tror knappast det är en lösning för FL :)

Minns att det användes i någon gammal mud jag spelade i Internets stenålder och det funkade verkligen inte så värst bra. Man fick inte sitta inloggad på flera konton samtidigt, osv... Ett antal kompisar blev bannade helt utan orsak då vi satt och spelade med wingate till windows 3.11 och hade därför samma ip och mac-adress (till min dator som var nav)
    Det är ett jävligt trubbigt verktyg, håller jag med om. Måste finnas fler verktyg de använder, för jag har inte sett klagomål på att oskyldiga har åkt dit.
  • Smecker
    Racer x skrev 2012-04-11 23:50:28 följande:
    Fick höra av någon att det inte var så bra att ip-blocka ett helt företags ip-adress .
    Rent spontant så känner jag att det kanske ligger något i det.. Drömmer
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-04-12 00:31:08 följande:
    År det fler än jag som tycker att donkens frites är bäst när det gäller hamburgerrestaurangerna?
    BK eller Max
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2012-04-12 00:34:14 följande:
    BK har något konstigt kring fritsen, vet i tusan vad det är...
    Japp, men hellre det än McD's flottiga som får en konstig konsistens så fort de börjar svalna.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-12 00:40:14 följande:
    Jag röstar nog på BK överlag faktiskt, Hade ett par år då jag tyckte Max var överlägset men jag vet inte om jag tröttnat eller kvalitén sjunkit (eller höjts på BK). Annars är Sibyllas bra och inte längre överprisat jämfört med dom större kedjorna.
    Sibylla skriver jag under på.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!