• Per19

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Racer x skrev 2012-04-30 22:45:49 följande:
    mc är lite roligare
    MC är MYCKET roligare!!!
  • Per19
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-30 23:36:07 följande:
    I morgon ska jag kolla på en bil. Är helt uppvarvad över det. Någon som vet om 199hk är bra?
    Är det en Volvo S/V40?
  • Per19
    Madida skrev 2012-05-02 22:27:25 följande:
    Åh, du var ny?! Välkommen!
    Det är en utbildning som mitt fack ordnar. Mitt jobb och min karriär har jag för mig att den heter. Massa nyttig kunskap, massa tips, massa folk att diskutera med. Skitkul helt enkelt!!
    Brukar också försöka gå alla fackliga utbildningar jag kan. Skönt att göra nåt annat ett par dagar även om jag trivs kanon med mitt jobb.

Kul att träffa andra människor och sen få betalt för det!

Fattar inte att alla som är medlemmar i facket, och har möjlighet, inte tar chansen att komma iväg på en 2-5dagars internatutbildning på nån trevlig kursgård, äter gott och har trevligt på kvällarna, allt helt gratis!!!

Stipendiet man får täcker förlusten av lön för dom flesta, ibland kan det till och med vara högre än lönen om man jobbar i ett låglöneyrke.
    Min lön täcker det oftast inte riktigt, då jag trots ett industriarbete tjänar väldigt bra, men jag tar då den inkomstförlusten med ro.

Har varit på 2 trevliga kursgårdar på Lidingö och i  Åkersberga några gånger, där den ena har kockar från kocklandslaget, och har serverats den godaste maten jag ätit nånsin.

Båda kurserna var måndag till fredag, och den ena kursen heter Insikter (den andra minns jag inte vad den heter), och båda är allmänfackliga utbildningar som alla fackmedlemmar i alla fall i LO har rätt att gå.

Googla gärna på Runö eller Rönneberga och kolla om det finns kursprogram för deras kurser? 

Och sen att detta inlägg inte ska bli helt OT så är ju chansen att träffa nån attraktiv person ganska stor på en facklig kurs där helt okända personer från hela landet (kanske 40-50 personer) strålar samman och har trevligt både under "kurslektionerna" och på fritiden. Är man singel så är det ju perfekt!!

Detta gäller ALLA medlemmar och inte bara dom som är fackligt aktiva, så ta chansen alla som kan och se det som en "återbäring" på fackavgiften.
  • Per19

Googlade själv på Rönneberga och kollade bildgalleriet där.

Bild 1 är på den ö som ni sett i Grumme tvättsåpa-reklamen för nåt år sen, och den ligger precis mitt emot kursgården. 

• Per19
    Legacy skrev 2012-05-02 22:55:46 följande:
    äh vadfan jag gick och handlade en halvtimma utan mobiler J har ringt 6 gånger. Och nu såklart stängt av mobilen aaah jag tror han är lite putt.
    Ärligt talat, hoppas jag har fel, men killen verkar ha ett sjukt kontrollbehov?

Vad ska han tro nu då när du inte svarade?
    Att du är otrogen eller?

Tänk efter 2 ggr innan du ger dig in i ett förhållande med den personen.
    Det har ju inte direkt börjat lysande, och troligen kommer det aldrig att bli bättre?
  • Per19
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-03 22:13:32 följande:
    Jadå, jag ska!

Jovars, men vi var inte på samma våglängd. Det där med bilden gjorde mig ju avig från start liksom...
    Vad hade han att säga om att bild och verklighet stämde dåligt då?
    För det påpekade du väl?
  • Per19
    takida skrev 2012-05-08 23:15:44 följande:
    Om jag låtsas att problemet inte finns så kanske det försvinner? Eller så häller jag på lite kaustikssoda så skiten löser upp sig kanske? 
    Passa dig för kaustiksoda.

Gör så här i stället.

Slå i en kopp bikarbonat i avloppet, sen en kopp salt och sist en kopp ättika och låt det bubbla och fräsa ett tag.
    Sen slår du i hett vatten och sköljer bort "häxbrygden", och förhoppningsvis är stoppet löst? 
  • Per19
    FredrikA80 skrev 2012-05-09 11:50:57 följande:
    Fila halvmåne på mc:n
    Funkar bara på 2-taktare!
  • Per19
    Legacy skrev 2012-05-13 21:18:13 följande:
    Han blev även arg för en massa annat... han visste inte om han klarade av att kunna fortsätta eftersom ett av mina ex har haft sörre kuk än honom... varför han nu VILLE veta det.....    suck.

Sen sa han ju då efter det "jaha det är därför du är så slapp därnere du är helt enkelt förbrukad och uttöjd" 
    Lägg ner direkt, för det kommer aldrig att bli bättre.
    Följer tråden och efter det jag läst så är det enda rådet jag kan ge!

Killen verkar ha stora problem med sig själv, och det är bara att inse att det inte är nåt du kan "bota", utan det kommer bara att bli värre och värre med tiden.
  • Per19
    målar havet blått skrev 2012-05-14 22:42:30 följande:
    HÄRCool

Googlat på "day after party" och hittat den polska hemsidan?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!