Madida skrev 2012-05-02 22:27:25 följande:
Åh, du var ny?! Välkommen!
Det är en utbildning som mitt fack ordnar. Mitt jobb och min karriär har jag för mig att den heter. Massa nyttig kunskap, massa tips, massa folk att diskutera med. Skitkul helt enkelt!!
Brukar också försöka gå alla fackliga utbildningar jag kan. Skönt att göra nåt annat ett par dagar även om jag trivs kanon med mitt jobb.
Kul att träffa andra människor och sen få betalt för det!
Fattar inte att alla som är medlemmar i facket, och har möjlighet, inte tar chansen att komma iväg på en 2-5dagars internatutbildning på nån trevlig kursgård, äter gott och har trevligt på kvällarna, allt helt gratis!!!
Stipendiet man får täcker förlusten av lön för dom flesta, ibland kan det till och med vara högre än lönen om man jobbar i ett låglöneyrke.
Min lön täcker det oftast inte riktigt, då jag trots ett industriarbete tjänar väldigt bra, men jag tar då den inkomstförlusten med ro.
Har varit på 2 trevliga kursgårdar på Lidingö och i Åkersberga några gånger, där den ena har kockar från kocklandslaget, och har serverats den godaste maten jag ätit nånsin.
Båda kurserna var måndag till fredag, och den ena kursen heter Insikter (den andra minns jag inte vad den heter), och båda är allmänfackliga utbildningar som alla fackmedlemmar i alla fall i LO har rätt att gå.
Googla gärna på Runö eller Rönneberga och kolla om det finns kursprogram för deras kurser?
Och sen att detta inlägg inte ska bli helt OT så är ju chansen att träffa nån attraktiv person ganska stor på en facklig kurs där helt okända personer från hela landet (kanske 40-50 personer) strålar samman och har trevligt både under "kurslektionerna" och på fritiden. Är man singel så är det ju perfekt!!
Detta gäller ALLA medlemmar och inte bara dom som är fackligt aktiva, så ta chansen alla som kan och se det som en "återbäring" på fackavgiften.