Inlägg från: Anonym (HP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HP)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Alltså jag vet inte om jag känner igen mig själv snart, har tydligen bestämt att jag ska gå på dejt med en kille på fredagen efter jobbet och en annan på lördag. Dessutom började en annan man prata med mig på HP igår och sen pratade vi på telefon. I 7 timmar. Som dessutom innehöll telefonsex. Flera gånger.

• Anonym (HP)

Alltså jag vet inte vad som händer med mig just nu, har pratat mer med honom som jag pratade med i 7 timmar i telefon igår med och det känns bara så enkelt och rätt. Min enda fundering är väl lite att han är rätt mycket äldre än mig, jag är 25 och han är 38, vad tycker ni om den åldersskillnaden? Dessutom bor han i Skåne just nu men kommer att flytta till stockholm i årsskiftet. 

Vi har skickat sms till varandra hela dagen och sen pratade vi i telefon en timme på eftermiddagen och kommer att prata igen ikväll.   

• Anonym (HP)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-20 20:40:15 följande:
    jag har länge haft kontakt med en kille lite sporadiskt som är 11 år äldre än mig...vad tycker ni om det?
    Nu känner jag inte att det är så konstigt men om jag nu letar efter nåt seriöst som jag gör, så tänker man ju på framtiden. är det inte trist att ha nån som är 11 år äldre när man själv åldras
    Jag har kontakt med en nu som är 13 år äldre än mig och jag måste säga att jag har fallit för honom även fast vi inte har träffats. När vi pratar med varandra så försvinner tiden, vi pratade 4 timmar igår kväll/natt och idag har vi skickat sms till varandra hela dagen och pratat i 2 timmar nu på kvällen. Blir nästan rädd för vad jag känner, borde inte känna så här. 
  • Anonym (HP)

Det  är inte så bra för min nattsömn att jag har börjat prata med den här killen, vi börjar prata i telefon runt 22 på kvällen och helt plötsligt är klockan halv tre på natten och jag måste sova för att gå upp vid sju. Men han är faktiskt helt underbar att prata med, vi kan prata om allt, tidigare förhållanden, sex, äktenskap, intressen, värderingar osv. 

• Anonym (HP)

Var på en dejt igår med en kille som jag hade bestämt med för några veckor sen att vi skulle träffas. Han var trevlig och så men jag tänkte bara på den nya mannen jag har börjat prata med och kunde väl inte koncentrera mig helt på dejten men det var okej iaf. Vi gjorde inget speciellt, gick en promenad inne i stan, åt mat i kungshallen, gick en till promenad och satte oss och pratade på centralen i några timmar. 

Ärligt talat tänkte jag bara på den nya mannen hela dejten och längtade efter att komma hem och ringa honom och när jag väl var hemma pratade vi i flera timmar. Vi ska försöka ses inom en månad iaf.  

• Anonym (HP)

Kan man få känslor för någon som man inte har träffat? Han som jag började prata med på HP får mig att känna saker som.....som jag inte har känt förut. Det känns på något sätt som att han är min tvillingsjäl. Vi har pratat varje dag i 3-4 timmar i telefon, skickar sms på dagarna när vi är på jobbet och kommer närmre varandra hela tiden. 

Vi ska försöka ses nu till helgen, han bor i Malmö och jag i Stockholm så han ska åka upp till mig på fredagen är det tänkt tror jag.

Funderar lite på åldersskillnaden bara, han är 38 och jag är 25 men det känns inte som ett problem för någon av oss utan det är väl mest var omgivningen kommer att säga men det får man väl skita i.  

• Anonym (HP)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-30 18:56:49 följande:
    jag blev ju kär i mitt x innan vi hade setts och sedan var det kärlek vid första ögonkastet från bådas sida...
    Det känns som att det kommer att bli så, det är kärlek som vi känner för varandra redan. Avståndet kommer att vara jobbigt i början men han kommer att flytta till Stockholm om några månader och vi pratar om en framtid tillsammans. 
  • Anonym (HP)

Okej, jag tror att jag har blivit dum i huvudet på riktigt men så här är det: 

Jag har pratat med en helt underbar man som jag har träffat på HP i ca 3 veckor nu och vi har pratat varje dag i ca 1-3 timmar varje dag. Vi har skickat massvis med sms och har kommit varandra nära på kort tid. I helgen ska vi träffas och vi har bestämt att jag ska åka till honom i Malmö (jag bor i stockholm).

Han är 38 och jag är 25 om det har någon betydelse. 

Låter det skitdumt att jag ska åka flera mil för att träffa en man jag inte har träffat förut?  

• Anonym (HP)
    Glädje58 skrev 2011-11-03 23:47:10 följande:
    Ska du sova över hos honom?
    Ja jag ska sova över hos honom en natt, det är väl inte det som jag är orolig för utan att han ska vara någon galning även om jag är 99,9 % säker att han inte är det. Men det vore ju trist att bli yxmördad eller liknande på bortaplan. 
  • Anonym (HP)
    Glädje58 skrev 2011-11-04 10:47:02 följande:
    Inte för att jag kan göra något åt situationen, men tala om för oss när du åker och när du kan förväntas komma tillbaka till tråden. Skönt att veta att det gick bra och så...
    Jag ska åka imorgon och vara framme hos honom vid 13 och komma hem på söndag eftermiddag, kommer förmodligen kunna skriva här i tråden vid 17-18 ungefär. Lovar att skriva här när jag kommer hem och gör jag inte det så har det förmodligen hänt något inte alltför bra. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!