Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

giftgrodan skrev 2011-12-05 21:39:34 följande:
    ok, nu ger jag fucking upp. Här är min presentation: vad är fel med den? Är det som jag misstänker, att jag bara är för tjock och ful för att folk ska vilja maila mig? "humoristisk, smart och omtänksam" är ju verkligen buzzwords, men det är fasen svårt att komma på nåt annat.

"Jag har alldeles för lätt att vända på dygnet och tycker att en dag inte är komplett utan minst tre koppar te. Övriga saker som står högt på min lista är sushi, katter, regn, go, hångel, sarkasm i lagom dos, internet, språk, xkcd, sällskapsspel, höst m m. Är inte särskilt förtjust i antitesen till ovanstående företeelser. Tycker det är extremt viktigt att man klaffar på ett mentalt plan och att man kan ha timslånga diskussioner om allt från universums uppbyggnad (det kan jag typ inget om, lär mig!) till vem som är mamman i How I Met Your Mother.

Jag har tillbringat det senaste året i New York, en stad jag verkligen älskar, men är på väg till Sverige igen och söker nya vänner och förhoppningsvis även mer. Att beskriva vad man söker är ju svårt, men är du en humoristisk, smart, omtänksam kille som gillar serien "QI" är det en bra bit på vägen!"
    hmm tyckte den var jobbig att läsa, lite för krånglig, för mkt "ord" liksom. försök förenkla den lite. Nästan lättare tycker jag att bara skriva nåt kort och sen får folk fråga vad de undrar, men det är kanske bara jag haha
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-05 21:57:33 följande:
    Haha, så ska du se min presentation. Den har ännu mer ord, tankar och idéer. Orkar inte pojken läsa så var han nog inte rätt ändå. Så tänker jag
    haha ok
  • Anonym (ny)

jag har bara skrivit typ att jag är en glad tjej med två barn (tycker det är viktigt att säga med en gång så killarna själv kan välja om det är nåt de vill engagera sig i) och att jag söker ett seriöst förhållande. Lite mer har jag väl skrivit men är väl kanske 5-6 rader bara.

• Anonym (ny)

Glädje: håller inte med dig. Jag är ute efter nåt seriöst men vill inte läsa hur mycket som helst. Vissa längre texter är lättare att läsa än andra. Just denna text tycker jag var jobbig att läsa. Möjligt att fler tycker likadant? Ingen aning. Jagvtycker hela "lära känna" grejen är rolig och vill hellre ha en konversation än att läsa ett långt stycke på nätet. Bara min ide, så det behöver inte vara så att oseriösa gallras bort utan även andra.

• Anonym (ny)

Laddar för dejten i morgon. Vi ska gå på restaurang och käka! Inte var dag jag är på restaurang och äter Är lite nervös. Har lite dliemma i fallet då jag gillar honom och vill träffa någon, samtidigt är jag lite skraj för jag behöver fortfarande en hel del tid för mig själv då jag är helt slut att ta hand om barnen som inte mår helt prima just nu.
    Mitt hopp ligger i att han förhoppningsvis förstår min situation och väntar...

• Anonym (ny)
    Heidi1 skrev 2011-12-06 19:25:14 följande:
    det borde han förstå tycker iaf jag att han borde. lycka till
    ja man tycker det.
    Jag vet inte om det är bra att vara helt ärlig. Jag vill ju vara det men man hör ju alltid att man inte bör prata om sitt f d liv så att säga. Anledningen till att jag dock inte KAN/VILL ses så mkt nu i början har ju dock med mitt f d liv att göra, ska man då säga det eller ska man låta bli?!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-06 19:36:56 följande:
    Var ärlig utan att berätta info som är onödigt för honom att veta. Och gnäll inte eller snacka skit om exet. Det är mitt tips
    nä snacka skit skulle jag aldrig göra om mitt ex. finns ingen anledning för mig att göra det till min dejt. jag vill att (om vi blir tillsammans) att det kan vara en bra relation mellan alla för vi kommer givetvis träffas och då vill jag att han ska ha så bra syn på mina barns pappa som möjligt även om jag vill vara så ärlig som möjligt.
  • Anonym (ny)

Ska på dejt om en halvtimme.
    Fattar inte, gillar ju honom som det känns nu. Är ju tredje dejten ikväll. Känns som om detta är liksom avgörandet om jag ska fortsätta träffa honom eller inte. Har ju varit på två dejter innan. En promenad och en dejt på krogen. Första kändes jättebra, andra lite mer tveksam men då var jag ju ute med polarna och dessutom lite full Det kändes ok men inte sådär superbra som jag hade tänkt mig!

Ikväll ska vi gå på restaurang som jag nog berättat och då borde man märka om det är trevligt och ok att sitta och snacka några timmar eller om det blir jobbigt. Eller vad tror ni?

Jag är så jävla rädd att träffa nån ny, inleda en ny relation. Har alltid varit det!! Så samtidigt så vet jag ju att detta är "normalt" för mig, att känna mig lite osäker. Haft två längre förhållanden innan och då blev jag också osäker från början och sedan hade jag en svacka igen efter ca 2 månader. Jag tycker det är sååååå jobbigt att lära känna en ny person på detta plan. Inte som kompis utan som en partner! Förstår inte varför.
    Jag känner ju att jag är helt över mitt x så det är ju inte nåt sånt, bara jobbigt helt enkelt.
    Är såååå nära och ringa och ställa in dejten men samtidigt vet jag ju att det inte har med HONOM att göra utan med MIG. Så om jag ställer in denna dejt så kommer samma problem komma nästa gång eller med nästa kille...bara att bita i det sura äpplet och gå liksom eftersom han är väldigt trevlig.

Tror också jag blir lite stressad eftersom han sagt att han reda är kär, vilket jag INTE är, även om han naturligtvis på nåt sätt gör mig glad!

• Anonym (ny)
    Klöset skrev 2011-12-07 18:33:18 följande:
    Du verkar väldigt tveksam

Hoppas att det går bra på dejten
    Jag har ALLTID reagerat såhär när jag träffar nån ny. Haft 2 samboförhållanden och båda började på samma sätt haha. Jag blir liksom väldigt skrajsen. Båda de förra gångerna har jag varit a pain in the ass mot killarna och jag ska eg vara glad att de stannade haha Jag har dock alltid varit ärlig o sagt att jag behöver ta det sakta. Det tar nästan alltid några månader för mig innan jag känner mig "säker" och lugn i mig sjläv. HATAR egentligen att dejta. vill liksom känna personen i fråga direkt, hatar att känna mig osäker och det där jobbiga "lära känna" så detta har inget med min dejt personligen att göra utan snarare hur JAG är.

Dejten gick bra. Jag har talat om för honom att jag vill ta det väldigt sakta. Han förstår men han vill nog inte göra det egentligen Det går framåt. I går fick jag ett mess av honom där han skrev "du fick tag i mig i sista sekund, nu har mitt medlemsskap gått ut...ingen att idé att förnya det eller vad tycker du?" haha
  • Anonym (ny)
    kristinah skrev 2011-12-07 21:04:04 följande:
    Tyst...det är så förbannat tyst Varför hör han aldrig av sig?!?! Känns sim att chansen till nåt positivt besked försvinner längre bort i fjärran ju lngre tid han tar på sig...
    hmm minns inte men hur många ggr har ni träffas? när hörde han av sig senast?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!