Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 18:44:05 följande:
    Jag har en fråga till alla er expert dejtare :). Om ni börjat träffa någon från nätet och träffas typ 2 gånger i veckan och pratar varje dag hade ni då gått in lika ofta på dejtingsidan ni träffades på? Har träffat en kille och vi träffas och pratar massor men han loggar fortfarande in på dejtingsiten 3-4 gånger per dag. Jag själv är nästan aldrig inne sen jag träffade honom, även om jag hade velat så hade det inte hunnits med då jag träffar honom så fort jag är ledig. Vad är era erfarenheter av sånt här? Och jag avskyr mig själv lite lite som analyserar såhär haha.
    nä jag gör inte det. jag har träffat en kille i en vecka nu men vi har setts 4 ggr p denna veckan och vi hörs dagligen med minst 10 sms samt på msn på kvällarna. Han har t o m gått ur den sidan han var på. Jag har gått in 2 ggr. första ggn för att kolla om jag hade fått nåt från honom och andra ggn id ag för att läsa de meddelanden jag fått tidigare från honom.

Men som sagt, fråga honom!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 18:55:33 följande:
    Vi har träffats en månad.
    då hade jag garanterat frågat!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Fågelskrämman) skrev 2011-12-09 19:18:47 följande:
    (sa): jo men så känner jag med, men sen kan jag inte låta bli att tänka att han måste ju gilla mig. Han vill träffas så fort han har tid över, smsar jätte ofta och är riktigt gullig. Jag vet inte om jag är riktigt redo att ha "det stora snacket" och sätta en stämpel på vad vi har och är....ännu. Men jag vill ju inte att han träffar massa andra. :(
    Det är ju det där svåra...NÄR är man ett par liksom?!?!

Jag fick ju ett sms från min dejt i går där det stod (tror jag skrev det) "jag kan inte längre skriva meddelanden på sidan, ingen idé att förlänga det eller vad tycker du?"
    Och när jag skulle gå in i dag för att läsa hans meddelanden till mig (tyckte det var lite skoj att gå in och kolla vad vi skrev precis i början) så hade han avreggat sig och fanns inte med alls så kunde inte ens läsa de meddelandena...och vi har träffats i EN vecka...
  • Anonym (ny)
    Anonym (Sa) skrev 2011-12-09 19:32:03 följande:
    det var lite väl snabbt jobbat kanske.. personligen skulle jag nog bara låta bli att gå in, inte avregga mig. men han ville väl visa sig seriös på mot dig.. lite rart.. betyder väl att han faktiskt gillar dig mkt..
    haha nä jag har inte avreggat mig men jag går in in på sidan. Vet inte om det bara var för min skull eller om han hade tänkt göra det ändå eftersom hans medlemskap ändå gick ut i går, ingen aning, har inte riktigt frågat honom om det :p
  • Anonym (ny)
    Glädje58 skrev 2011-12-09 19:37:46 följande:
    För min del har jag använt HP som en mejl där jag konverserar om lite av varje. Ingen dejting med andra ord.

Det är lite nu du har chansen att sätta normen i ditt nya förhållande. Var ärlig och uppriktig om allt. Är det något som inte känns bra så fråga, räta ut frågetecken så de blir ett utropstecken. Klarar han inte av att ta denna diskussionen så är han ett stort frågetecken.

Låt varje liten fel-känsla eller undran bli något som ni reder ut, och känn sedan efteråt att vad skönt det är att kunna prata om vad som helst. Njut sedan av att ni har kommit en bit närmare varandra.
    helt sant, tror på att vara ärlig. kan inte killen/tjejen ta det så är det lika bra att lägga ner.
    Jag är ju inte "svår" för den jag dejtar men jag har talat om för honom att jag har väldigt mkt just nu och att jag har väldigt få dagar som jag har till mitt eget förfogande och att jag gärna träffar honom då men att jag även måste hinna göra andra saker och därför inte kan ses varje gång. Försöker "klämma in" honom lite här och var så han inte ska känna sig bortprioriterad.
  • Anonym (ny)

Oj vad många som dejtar i dag! Lycka till alla!! uppdatera så fort ni får chansen

• Anonym (ny)
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-11 18:26:00 följande:
    Hemma efter en underbar date. Jepp den slutade för två timmar sen och jag har haft det alldeles alldeles underbart
    hur länge varade den då?
    HUr många ggr har ni setts? minns inte allas dejter här i tråden tyvärr...

Jag har träffat min dejt 4 ggr på 1.5 v vilket jag tycker är lysande med tanke på 1. jag har barnen mer eller mindre heltid 2. jag är LIVRÄDD för att bli sårad igen 3. jag har stort behov av enskild tid nu eftersom jag är själv så sällan 4. jag är rädd för att hamna i samma skit igen.

Jag gillar denna kille men jag vågar inte riktigt släppa honom inpå livet kärleksmässigt. Jag kan prata och berätta mkt saker men just det där intima är jag väldigt rädd för, vet inte varför. Är väl då det blir allvar på nåt vis...
  • Anonym (ny)
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-11 18:41:36 följande:
    Vi har mailat i tre veckor och träffades för första gången igår förmiddag. Han flög in från helsingfors och vi spenderade lite drygt ett dygn tillsammans i Sthlm. Jag har haft det helt underbart och det är sjukt att man kan lära känna och få en så pass bra bild av en persons personlighet bara genom att skriva till varandra.
    åh vad skoj! vad har ni gjort för nåt då??

Jag har precis mailat ett mail till min dejt och berättat om min situation. Jag känner nu när jag träffat nån som jag verkligen gillar, att jag inte var redo för detta alls Jag separerade för 7 månader sedan men flyttade inte isär förrän för 5 månader sedan... och jag trodde verkligen att jag var redo för jag har inga känslor för mitt x MEN det är så mkt annat som är jobbigt!
    Jag ville i alla fall vara ärlig med honom och jag kände att jag behövde berätta detta. Jag skrev till honom att jag förstår om han inte vill ge sig in i detta med mig nu men jag vill gärna att han väntar på mig och står ut med att jag behöver lite utrymme såhär i början. Jag hoppas han svara positivt men jag förstår om han inte gör det... så jag avvaktar ett svar!
  • Anonym (ny)

förresten, var det dumt av mig att outa mig på det viset? att säga såna saker till honom? jag tänkte att han förtjänar ärlighet då jag gillar honom mkt

• Anonym (ny)
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-11 19:31:27 följande:
    Anonym( ny): Nej inte dumt att outa dig alls tycker jag! Bäst att hålla sig till sanningen! Vad synd att du känner att du inte är redo...

På daten har vi traskat runt i Stockholm och tittat på julpyntningen varit på mysiga caffeer och på en mkt söt italiensk restaurang i gammla stan. Sen gick vi till hans hotell och spenderade natten vakna och bara pratade och pussades:)).

Ready: Vad kul att din date också gick bra:)) Vi ska ses igen om en knapp månad. Denna gång är det jag som får resa till Helsingfors ;))
    eller redo och redo. Jag känner att jag behöver mkt tid för mig själv. Mitt förra förhållande tärde och tär fortfarande en hel del på mig. Jag har ALLTID ställt upp för mitt x men aldrig fått nåt tillbaka. Jag vände ut och in på mig sjläv hela tiden och nu känns det skönt att vara ensam ibland. Jag gillar min dejt skarpt och han gör mig glad! Jag är mig själv och ingen annan...inte mamma, inte nån som har problem med sitt x som strular etc. Jag är BARA jag!! jag mår bra när jag är med honom men jag känner en stor rädsla för att hamna i skiten igen. Jag har alltid haft väldigt bråttom när jag träffat nån. det längsta jag varit tillsammans med någon innan jag flyttat ihop är 4 månader... så jag tänker inte göra samma misstag inge. Denna kille ska jag känna och jag ska ta det lugnt!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!