Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2011-12-03 15:57:41 följande:
    fick snusk sms och bilder från två killar på deras kukar från hp, nej tack, såna bilder kan behålla för sig själva
    Håller helt med, kukbilder får det gärna behålla för sig själva.

Skrattande 
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Smålandsmorsa) skrev 2011-12-03 16:30:54 följande:
    Ok, nu när det ändå pratas om snusk

Jag har börjat snacka med en kille på msn, som verkar trevlig. Vi var båda ute igår (inte tillsammans) och således lite småbakis idag på morgonen. Sen började han skriva sådär lite lagom snuskigt, vilket jag tycker är ok. MEN man undrar ju ändå om det då är någon seriös person eller någon som bara vill....ja ni vet. För övrigt verkar han både seriös och normal. Men vad tor ni. Är det vanligt/ok att börja prata snusk efter bara några dagar med någon man aldrig träffat och ändå vara seriös??
    Den frågan är omöjlig att svara på. Det handlar inte om det är okej eller inte, utan om det är okej eller inte för dig. Jag kan prata snusk med någon från dag 1 och ha sex på första dejten, och vara seriös, för det är sån jag är. Och för att jag själv söker någon som är fräck/snuskig, lite kinky, driven och som inte är så förbannat pimpinett som en hel del kvinnor är.

Att han tycker om att hålla handen och prata om känslor i tre månader är ingen garanti för att han är mer seriös än någon annan.  
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-12-03 16:35:05 följande:
    jag måste nog säga att jag har lite svårt för de som börjar snacka sex tidigt. Visst är sex absolut väldigt viktigt i ett förhållande men när det snackas sånt direkt så känns det som fokus ligger på det och inte på personligheten. För min del går det bort...
    Jag är precis tvärtom.. fast det kanske beror på att jag söker någon med snuskig personlighet? Sex är väldigt viktigt i ett förhållande så jag söker någon som har en laidback inställning till det och kan prata om det likväl som annat. Allt bör inte handla om sex, men kan man inte vara lite fräck med en ny spännande människa så går det bort.
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-12-03 16:50:04 följande:
    ja då är vi olika. jag har inget problem att snacka om det men jag vill inte snacka om det på första dejten. jag vill lära känna andra sidor av personen först.
    Jag är intresserad av ALLA sidor hos en person, och det från början. Men så är jag lite mer krävande på vissa punkter, det är slöseri att spendera tid med en person där det ändå inte kommer att funka i längden.
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2011-12-03 16:46:26 följande:
    Jag tar det inte så seriöst.. eller ja. Jag är väl rätt tydlig med att jag inte kan ge alla svar på en gång. Att jag vill ses mer och se vad det utvecklas till innan jag kan säga något exakt om mina känslor. I flera fall så har det inte fungerat då tjejerna har känt väldigt mycket från typ dag 1. Jag vill ta det lite piano och låta det ta den tid det tar. Jag har som jag har skrivit innan ingen brådska egentligen även om jag tycker att det är väldigt tråkigt att vara själv. Jag har ju mina tre ungar varannan vecka också så jag har redan mycket med det privata. Det skulle dock vara väldigt trevligt att dela alla dagar i månaden med någon men som sagt, jag har inte så bråttom. Seriös är jag ju, det vill jag ju vara men jag kan inte heller kasta mig in i något och lova mer än vad jag kan hålla. Det är skitjobbigt att behöva såra någon när man har råkat säga för mycket.

Min försvarsmekanism i det hela är att klippa banden rakt av... och då klipper jag allt. I det här senaste fallet så ja.. blev det så också. Jag bad bara om mer tid att få känna av läget i min egen takt.. men ja. Det går inte alltid som man vill. Jag tycker att det är grymt tråkigt.. och jobbigt faktiskt.
    Så länge du är rak och ärlig så är det inte mycket mer du kan göra.
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2011-12-03 16:58:25 följande:
    Nä, precis. Jag hade verkligen hoppats på att det kunde få ta lite tid i det här fallet..
    Samtidigt får du respektera att alla inte orkar eller vill vänta. Det är ibland väldigt svårt att se skillnaden på någon seriös som behöver lite mer tid och en velpotta. 
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-03 17:00:08 följande:
    Håller med, jag har väldigt svårt för när en främmande människa börjar prata med mej på dejtingsidorna och direkt börjar med suskpratet och även det här "puss gullet" "vill kramas med dej"och sånt haha gillar det inte alls inte när jag aldrig har pratat med människan förrut.
    Sen är sex viktigt tycker jag men då när jag lärt känna människan liiiite ;) 
    Men det där är bara tacky. Lite mer finess än en kåt hanhund får man väl ha.
  • Smecker
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-12-03 17:02:53 följande:
    Nu blir jag snart hämtad för att dra på festGlad så kanske börjar bli läge att fixa iordning mig nu då... Att jag alltid ska vara ute i sista minuten...
    Det är du jämt
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-03 17:04:50 följande:
    Åh så gott med cider!! Själv dricker jag cola :(
    Byta mot en zingo?
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-03 17:07:28 följande:
    Nja Zingo gillar jag inte så mycket, men kan du inte fixa fram en cider så kan vi byta ;)
    Skall det vara alkoholhaltigt så är det bara barskåpet som gäller. Single malt i olika varianter, vaniljvodka och Johnnie Walker Red Label. Tror jag har en 7up i kylskåpet.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!