Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-08-04 03:30:15 följande:
    Jag vet vem jag vill ha, räknas det?

Vet du varför?
    Färdig med dig? Jag kommer aldrig att bli färdig med dig.
  • Smecker
    Ernst Hugo skrev 2012-08-04 09:47:26 följande:
    Hur hamnade han i ditt badrum då om det saknades pirr?

Han hade väl andra.. umm.. kvaliteter..?
  • Smecker
    takida skrev 2012-08-07 17:44:48 följande:
    HeejGlad
    Skönt att se att du lever!
    Jag håller ett öga på er Drömmer
  • Smecker

Det enklaste är helt enkelt att blocka de utan profilbild. Skulle man prata med någon på krogen som har en pappåse över huvudet? Varför vissa då anser att det skall gå för sig på nätet är för mig ett mysterium..

• Smecker
    visma1 skrev 2012-08-10 10:20:53 följande:
    Haha ja men vem vet, kanske pappåse på huvudet blir nya trenden på krogen?

Nej jag tycker att det är trist om man inte ser utseendet på personen man pratar med, men har för mig att vi diskuterade det här förut och att flera av er hade pratat med folk som hade "godtagbara" anledningar till varför de inte hade någon.

Tänk efter. Skulle dessa anledningar vara "godtagbara" om någon hade en pappåse på huvudet när han raggade på dig på krogen? "Jag är ju lite känd, så va, vad sägs om att jag får ditt nummer så ringer jag imorgon. Förresten, låter jag lite annorlunda då så är det pga röstförvrängaren, inget att oroa sig för."

Nej, jag fattar inte varför det skall vara "godtagbart" på nätet. Men det är jag det. Ingen bild, inget svar. Och ingen större förlust, faktiskt.
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-08-10 11:27:07 följande:
    Men jag har faktiskt pratat med killar som inte haft bild. Främst när jag i början inte hade bild själv. Men då skickade vi ju bilder till varandra när vi fått kontakt. 

Det ser jag inget fel i. Behöver ju inte vara nåt fel på personen bara för att de inte vill lägg ut en profilbild, jag ser ingen anledning i att blocka folk som inte är otrevliga på nåt sätt.

Då kanske du kan förklara anledningen till att inte ha profilbild. Gärna relaterat till krograggsexemplet.

Jsh accepterar att alla inte resonerar som jag, men jag kan för mitt liv inte förstå varför man är på en nätdejtingsida och inte visar hur man ser ut. Jag förväntar mig vanligt hyfs, och där ingår att se personen man kommunicerar med.
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-08-10 11:58:48 följande:
    Jag jämställer inte krogen och nätdejtingen. Och att man får se bild efter nåt meddelande med personen ser jag inte som nåt problem.

Och om personens utseende inte tilltalar dig det minsta? "Du är inte min typ, tyvärr"? Jag jämställer det med krogen, syftet är detsamma, att träffa någon. Jag inleder inte ett samtal med någon som inte tilltalar mig utseendemässigt.

Men återigen, för att det inte skall uppstå missförstånd. Det där är mina krav och förväntningar, andra gör som är bäst för dem själva.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 12:44:40 följande:
    Det är svårt att inte analysera men bäst är nog att bara fråga rakt av.Jag har också varit inne i analysträsket men man blir ju aldrig visare av det så jag har börjat ställa mer raka frågor och hoppas på raka svar. Har bara varit singel i snart 1,5år och söker fortfarande inget seriöst men tycker det är kul att se mig om (helst irl ). I början tills för inte så länge sedan har jag varit jättemesig med att våga fråga och berätta hur jag tycker och känner för killarna men har tröttnat på att sitta och klura på hur det är ställt och har börjat fråga och ta för mig lite mer och det är väldigt skönt

Välkommen till tråden btw (tror jag har iaf inte sett dig innan ) 

Några bitch slaps underlättade.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-14 13:08:37 följande:
    Ja jisses, någon av dem måste fått någon liten komponent att ramla rätt i huvudet hahaha. You created a monster

Så lite så, du behöver inte tacka. My pleasure.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!