Inlägg från: Anonym (Sa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sa)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2011-11-11 23:49:00 följande:
    En tjej som jag träffat via EK har jag väldigt bra kontakt med idag. Vi pratar mycket men bara som vänner. Hon träffade någon snubbe från EK som visade sig vara ett psyko. Hon träffade två samtidigt vilket hon var tydlig med. Efter ett tag så kom det ju fram då att han inte var riktigt ok med det. Han väntade utanför henne en dag när hon kom hem med sin son, han tog bl.a. hennes mobil och försökte slå sönder den men misslyckades.. ehm.. det finns mycket konstigt där ute så man får vara på sin vakt. Nu är hon en tjej som gillar när killar spelar lite svårfångade. Jag gillar det inte alls. Jag vill att tjejen ska visa att hon är intresserad och det ska vara tydligt. Annars tröttnar jag.

Nåja, köttmarknaden frodas på dejtingsiterna. Något man märker efter ett tag är att det är samma personer man ser. Samma ansikten, samma tjejer, samma tjejer som inte svarar på meddelanden. ;)
    Rubbad killle!! :-O  Fast svårfångade killar... varför vill man ha sådana?? Eller tja,integritet och personlighet och inte desperation är ju trevligt.. Men det är inte samma sak som svårfångade. Jag är egentligen inte svårfångad, jag är bara kräsen. Och tycker som sagt att det är svårt via nätet att veta om personen är någon jag skulle klaffa med.. tror man måste ses för det. Så om man ska ha möjlighet till "framgång" så är det nog bäst att träffa människor ganska fort, och ge dom en chans. Inte bara "förhöra" och försöka hitta den som har "rätt intressen" osv.. (för det säger ju inget om personkemin, och är inte det kärlek handlar om iaf)

Dumma brudarna är mot dig då.. Du som är så snygg och faktiskt intressant! Bara den grejen att ha en rosa hatt på sig liksom på kortet! Vet iofs inte om du har det på dejtingsidorna..
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-15 10:15:18 följande:
    Det är DU som råkar bo i fel ände av landet ju

Mitt största problem är att väldigt många som jag stöter på är new age-häx-wicca-whatever med 14 katter och en samling med 42 dildosar. Och jag som är pälsdjursallergiker..
       ...herregud! 42 stycken???? Och det ihop med ovanstående attribut?? (trodde dom snarare var av sorten anti-porrskitsgrejer-ala-naturelle-bara-örter-hemma-gjorda-saker... fast dom kanske är hemmagjorda eller??)  Hahahaha!!
  • Anonym (Sa)

hallå tråden.. Hade alltså fyra, fem killar som mailade mig på min privata mail.(för jag tog bort alla bilder på dejtingsajten och tog till privata mailen istället).  En gick bort med en gång. (pratade bara om sig själv; och då menar jag BARA sig själv), en läste tydligen inte mina mail, för fast jag skrev mitt namn flera gånger, så missade han det.. å frågade vad jag hette.

En var lovande. Ställde väldigt roliga frågor. Sen skickade han en bild på sig själv där han bet en annan kvinna i halsen.. ????? Nääää... att skicka kort på sig själv med en annan kvinna kändes dels direkt avtändande, sen undrar jag ju aningen om vad det där bitandet skulle representera.. iddes inte fråga.

Så. En kvar. Samtalet flyter väl inte direkt på, så.. känns inte så lovande. Och jag är fanimej SJUKT frustrerad just nu. *suck* Tror jag går å gräver ner mig någonstans snart..

Iaf fattat ett beslut, och det är att jag tänker "dissa" människor snabbare. Förut skulle jag faktiskt gett alla en chans att försöka förklara sig, om dom nu gav ett skumt intryck, men nä... Tror det ska klaffa med en gång, om man ska ex. inte behöva jaga människor om det är "rätt": tror att det kommer klaffa när det är rätt. Hyggligt direkt. Är kanske för kräsen, men om personen inte är bra som den är från början,s å lär det ju inte bli bra i slutänden iaf. (och nu pratar jag ju inte direkt ytliga saker som magrutor eller nått annat fult, utan mer personligheten) Jag är ingen barmhärig samarit, jag är för sjutton en skatt. Solig  (som många andra också är; inte jag som i "bättre än alla andra")

Vill hitta en människa som kan skratta, gråta, har ett STORT varmt hjärta men inte behov av att rädda hela världen, som älskar att gossa, kramas, fysisk kontakt och hångel och sex med förstås, och så ska människan älska sig själv. Annars tror jag inte det kommer att fungera..

Men var sjutton gör man av frustrationen under tiden man söker efter det där guldkornet då??? GråterTungan uteSkrikandesDrömmer

• Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-15 13:49:48 följande:
    Nejdå, de är med största sannolikhet personligen inhandlade på Martinshop. Antiporrskitgrejer? De spelar in egna ju.. nog det enda som är hemmagjort där. Fattar du att man känner sig som en i mängden? Tungan ute
    är du säker på att du befinner dig på en seriös dejtingsajt? Det är inte BC eller nått? Men hur menar du med en i mängden? Att du ska konkurrera med 42 fejksaker?? (dom kan ju ALDRIG konkurrera med "the real thing" liksom..)
  • Anonym (Sa)
    Philipsson skrev 2011-11-15 15:06:50 följande:
    Hur kommer det sig att vi män med barn är attraktiva på marknaden medan kvinnor med barn inte är det?

Själv ratar jag alla kvinnor med barn direkt på den dejtingsajt där jag är medlem. Vet inte varför men jag bara gör det.
    absurd du är då.. som ställer frågan så. När du själv är en av dom som ratar? VARFÖR ratar du kvinnor med barn? (du kan ju liksom vara med och svara på frågan)  Annars har jag din erfarenhet, att män med barn har lättare att hitta partners, än dito kvinnor. Antagligen för att så många kvinnor är mer "omvårdande" och fler män kanske inte har riktigt samma "uppoffrande" mentalitet.. vad vet jag..
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-15 15:29:14 följande:
    Eh, inte vad jag har märkt i alla fall..
    brudarna som ratar dig är bara puckade. Eller så kanske det är antalet barn.. det där med tre.. kanske är magiska talet. För jag har tre med.. och blir ju mkt ratad direkt pga av det. (fast inte av alla, det ska jag inte säga)
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-15 15:33:24 följande:
    mmm kanske. För mig så spelar det absolut ingen roll hur många barn hon har. 0 eller 5 spelar ingen roll.
    nä.. precis. Två, tre, fyra eller fem.. det gör inte så himla stor skillnad ändå. Har jag upplevt iaf. hade en kille en gång med två barn, och jag med mina twins, och det var inte jobbigare att ha alla fyra än bara två.
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-15 15:37:23 följande:
    Jag har två av tre sjuka idag så alla har varit hemma. Det känns som 10 barn då i alla fall.
    ja, är väl DOM stunderna det känns.. som dubbla effekten ung. Fast när det är skratt och lycka på g, så blir det ju dubbelt av det med!   (inte mest den friska som driver alla andra till vansinne då? )
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-15 16:19:40 följande:
    Seriös? Finns det sådana? Oj.. hehe. Nej, den där var nog inte särskilt seriös, nej. Fast hon var det. Eller trodde att hon var det. Ja fy fan.. vågade knappt säga till henne att jag inte var intresserad, hade scenen i Exorcisten i färskt minne, snurrande huvuden och allt.
    *skrattar* Ja.. kan tänka mig att det inte var särskilt lockande.. hehe..   (om man nu inte är inne på "sånt" dvs.. hon var iaf ärlig då..)
  • Anonym (Sa)
    Niklas2k skrev 2011-11-15 15:42:08 följande:
    hehe.. de goda stunderna är fler än de mindre roliga hur som helst. :)

Det är fullt ös på alla 3 här just nu. Halvdäckade i soffan och sen lite alvedon och snart är alla tre uppe och röjer tills verkan av alvedonet klingar av... hehe
    skippa alvedonen?   Fast då kanske det blir mer katastrof ändå.. (jag brukar försöka ge det bara vid skyhög feber, annars sitter lillbruden inte stilla en sekund..)
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!