• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (ny)
    Smecker skrev 2011-11-22 12:55:57 följande:
    Så din idealbild av hur det skall gå till är att killen ger dig en timma där du får visa vilken underbar och trevlig människa du är. Hinner du inte göra det på en timma, eller om det bara känns 98% rätt, så skall han dumpa dig? Fast du kanske bara hade tänkt att det skulle ske åt andra hållet?

Intressant..
    det känns som om alla missförstår mig när jag menar att det ska kännas "rätt". Jag menar inte att man vet precis hur en person är, att allt bara säger klick och sen vill man leva resten av livet ihop efter 1 timmes dejt. Får jag inte det klicket så lägger jag ner!
    Så är det inte. Det jag menar är att det ska kännas så intressant att man vill träffas igen. Att det är en person som verkligen "haffar" mitt intresse. Förstår ni hur jag menar?? Inte att jag känner "jaha men ja jag kan väl gå på en dejt till då för jag har inget bättre för mig..."

Verkar ha svårt att förklara mig för att folk ska förstå
  • Anonym (Min tur snart?)
    Smecker skrev 2011-11-22 12:52:30 följande:
    Jag har väl ingenstans påstått att det är illa av dig att oroa dig. Däremot tycker jag att det är meningslöst att oroa sig över saker man inte kan veta och inte kan påverka, använd tiden till att njuta av livet och ha roligt istället. Du kan inte påverka honom, men däremot din egen inställning. Dessutom tror jag väl att du vill att killen skall ha förtroende för dig, eller hur? Ha då detsamma för honom.
    Nä, det har du inte. Men jag bara säger att det inte är nåt jag helt kan styra över. Känslorna kommer oavsett om jag vill det eller inte. Visst kan jag försöka att förtränga dem och det försöker jag göra eller kanske inte förtränga men jag hanterar dem. Jag njuter jättemycket av den tiden när vi är tillsammans osv
    Anonym (ny) skrev 2011-11-22 12:58:13 följande:
    det känns som om alla missförstår mig när jag menar att det ska kännas "rätt". Jag menar inte att man vet precis hur en person är, att allt bara säger klick och sen vill man leva resten av livet ihop efter 1 timmes dejt. Får jag inte det klicket så lägger jag ner!
    Så är det inte. Det jag menar är att det ska kännas så intressant att man vill träffas igen. Att det är en person som verkligen "haffar" mitt intresse. Förstår ni hur jag menar?? Inte att jag känner "jaha men ja jag kan väl gå på en dejt till då för jag har inget bättre för mig..."

Nä, jag förstår det helt och fullt!
    Mina senaste dejter har varit sådär som du beskriver... jag har träffat dem nån gång till bara för att "kanske" man vet aldrig, det kanske kan växa fram nåt osv..  Vilket jag har bedömt att det egentligen inte har "klickat".

Men nu med min senaste dejt.. kände jag verkligen redan på första dejten att den här killen vill jag träffa igen och det har vi gjort och här kan jag säga att det har "klickat" förhoppningsvis för oss båda lika mycket. Och det känns så härligt och pirrig att träffa honom igen när vi ska ses fast vi setts typ varje dag sen vår första dejt.

• Anonym (Smålandsmorsa)

Tack för välkomnandet. Södra Småland kan man nog säga att jag bor.

Kan säga efter åvanstående att jag hade en kille som varit inne på min sida  på HP 26 ggr! utan att skriva någonting. Jag skrev till slut ett mail och frågade varför i hela friden han varit inne på  min sida 26ggr varpå han svarar "oj, förlåt". Sen detta har han varit inne ytterligare 3 ggr, haha.

Förresten, känner som du (ny) vad det gäller oss "avdankade" morsor, varför inte försöka liksom

• starchild81
    Smecker skrev 2011-11-22 12:55:57 följande:
    Så din idealbild av hur det skall gå till är att killen ger dig en timma där du får visa vilken underbar och trevlig människa du är. Hinner du inte göra det på en timma, eller om det bara känns 98% rätt, så skall han dumpa dig? Fast du kanske bara hade tänkt att det skulle ske åt andra hållet?

Intressant..
    Fundamentalt handlar det nog inte om att det skall kännas 100% rätt det är nog bara så att många går på sin instinkt. 98% eller 95% har nog inte med saken att göra.

Jag tror bara att det är viktigt att man bildar sig en uppfattning om personen och att den skall kännas 100% rätt att gå vidare då dejting kräver massa tid och att du exponerar dig för en annan människa.

Du tänker nog lite för abstrakt och hon tänker mer ut det känslomässiga stadiet du kör på det kvantitativa och hon kör på det kvalitativa. ... 
  • Glädje58
    Anonym (Smålandsmorsa) skrev 2011-11-22 00:13:36 följande:

...Nä nu har jag fasen följt den här tråden i över 500 sidor utan att skriva någonting, det säger ju en hel del om mig iaf ....

Hej, förresten! 

Hej och välkommen  Glad
    starchild81 skrev 2011-11-22 12:47:59 följande:
    Okey får la ta o tänka till o skriva en vettig press där då och ge det en chans. Det är med all största sannolikhet slumpen som har spelat mig ett spratt med tanke på min otur med skumma typer.

Får nog tänka igenom hur jag skriver min press, antager att det finns en stark korrelation mellan presentationen och dem jag/man attraherar genom sin presentation.  

säger som våran gamla luttrade lektor sa en gång "allt kan förklaras med differentiell matte även en kvinnas handlingar går att förutspå" asg =) 

Tack för dina svar gjort mig lite klokare iaf.... 
    Vad bra om jag kunde hjälpa litegrann! Glad

Nä, nu ska jag dra och jobba. Ska bli kul att se hur många sidor ni lyckats komma upp i i kväll när jag kommit hem... det är kul kvällsläsning! 
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-11-22 12:58:13 följande:

Ja, du uttryckte dig kanske lite dåligt. Det du skriver nu låter mycket vettigare.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-22 13:02:12 följande:
    Nä, det har du inte. Men jag bara säger att det inte är nåt jag helt kan styra över. Känslorna kommer oavsett om jag vill det eller inte. Visst kan jag försöka att förtränga dem och det försöker jag göra eller kanske inte förtränga men jag hanterar dem. Jag njuter jättemycket av den tiden när vi är tillsammans osv
    Men om det känns bra med honom så skadar det ju inte att ha lite förtroende för honom med
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Nicke

Jag skiter fullständigt i om folk besöker mig utan att skriva.

Jag har haft tjejer som har besökt mig flera gånger per dag i någon månad men aldrig skrivit något. Antar att de inte vågar men är nyfikna ändå eller nåt... men, vad spelar det för roll? ;)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!