Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2011-12-02 23:46:35 följande:
    Kongen: Tyvärr Väntar med spänning på att få möta upp min date på Arlanda nästa lördag *förväntansfull och nervös*
    Wiiiiiii... spännande, är det då första gången ni träffas?
    Heidi1 skrev 2011-12-02 23:50:56 följande:
    spänande, har ni träffats innan eller är det första gången?
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-12-02 23:51:41 följande:
    Wiiiiiii... spännande, är det då första gången ni träffas?
    Tänker samma lika! Skrattande scary! hehe

Vanilla ice queen skrev 2011-12-03 00:04:17 följande:
    Fy jag är jättelarvig med telefonen. Kan också prata bort timmar med nära vänner men vågar inte ringa min date och jag är inte säker på att jag skulle våga svara om han ringde till mig
    Inte? Är du inte ens litegrann nyfiken på hur han låter? Glad
    Heidi1 skrev 2011-12-03 01:15:07 följande:
    somnade alla nu eller?
    Ja, nästintill... 
    Jag säger godnatt nu iallafall och hoppas du får en fortsatt bra natt!
    Anonym (ny) skrev 2011-12-03 08:55:54 följande:
    Andra dejten om några timmar
    Vi snackar flera timmar på msn varje kväll så det ska bli intressant att se hur det blir när vi ses.

Jag vet inte men det är nog att man varit tillsammans så länge med någon annan förut och vi hade barn och allt ihop. Jag kan tycka att det är svårt ibland att hitta samtalsämnen, bara för att man är så van att prata "vardag" med x:et förut.

Känns som om man blivit helt stel gällande vad man snackar om med folk???!!

Han har inga barn sedan tidigare vilket jag tycker är bra för när jag dejtat folk med barn så har det liksom blivit att man snackar om barnen ändå och det vill jag inte. Vill ju inte BÖRJA ett förhållande med att snacka barn!
    Åh stort lycka till!!! 
    Jag tror ändå det kommer lösa sig om det där med samtalsämnen. Jag tror inte du behöver vara orolig. Var bara dig själv och försök att slappna av och njut!
    Sen vill vi med spänning höra hur det gått! {#emotions_dlg.flower}
    etanol skrev 2011-12-03 17:27:33 följande:
    *dubbelsuck*
    Fast jag väljer att tro att det är extremt ovanligt.

Jag måste bara hålla med. Detta fenomen med att tycka att allt klickar till 120% på nätet och sen irl inte funkar alls är väldigt vanligt.
    Därför har jag slutat med att maila i veckor/månader.. ser absolut ingen vits i det. Träffas så fort som möjligt är/var min melodi.
    För att undvika så mycket av besvikelse som möjligt. 
    etanol skrev 2011-12-03 17:48:59 följande:
    *håller för öronen och sjunger rysligt högt och falskt*
    Hehe.. the truth sucks! Flört
    Smecker skrev 2011-12-03 17:49:18 följande:
    Det är en vettig inställning. Dessutom märker man ifall den andra personen är lika framåt, inte alla som fixar att träffas "så snart".
    Nä, av vad jag har förstått på killpolare så är tydligen inte tjejerna lika snabba med att träffas, lite försiktigare sådär (kanske med all förståelse) Men jag har bara träffat på schyssta killar och sen har det aldrig varit nåt problem med att träffa killar fort iallafall, de jag har haft kontakt med har aldrig haft nåt sånt problem.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-12-03 17:50:01 följande:
    kan absolut hålla med dig, bra att träffas tidigt innan man hunnit bygga upp massa förväntningar. Bara för att det klicar via datorn betyder det ju inte att det gör d på riktigt o vice versa. 
    Precis!
    Smecker skrev 2011-12-03 18:00:25 följande:
    Nej tyvärr verkar det mer regel än undantag med velpottor bland tjejerna. Fördelen är att det är en självsaneringsmekanism, spelar ingen roll hur underbara personer de kanske är, velar de eller är för pryda/pimpinetta så har de sorterat bort sig själva.

Visst kanske det är befogat att vara försiktigare för tjejer, men samtidigt så finns idioter överallt, på nätet och krogen likväl som Coop och Biltema. Det jag främst upplevt är att tjejer i större utsträckning än killar skyddar sig själva känslomässigt. Det är ju värre för en tjej att bli dissad än för en kille.. Obestämd 
    O ja! Om du bara visste hur det är för en TJEJ att bli dissad!! Flört {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!