Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

uniMog skrev 2012-01-03 12:18:24 följande:
    Nåja. Jag anser inte att det är undantag. Jag anser att teorin om att män och kvinnor skulle fungera på något väsensskillt sätt är totalt fel och dessutom ställer det till med stört mycket problem i relationer eftersom folk går omkring och tror det och försöker tolka in en massa beteenden utifrån hur de inbillar sig att män/kvinnor är.

Men det är min syn. Mina relationer till män förenklades iaf otroligt mycket när jag slutade tro på (och agera utifrån) det.
    Jag menar bara att killar och tjejer, män och kvinnor ÄR olika och tydligen verkar de som är mest olika i varje grupp oavsett hur de är träffa varandra...
    Jag tycker inte jag har helt rätt och tycker inte heller att du har helt rätt... vi är bara olika! Alla ÄR olika. Oavsett kön. 
    Smecker skrev 2012-01-03 12:33:19 följande:
    Vadå "de" är inte som "oss"? På vilket sätt? Sitter inte och överanalyserar saker, läser inte mellan rader som inte finns, oroar sig inte för totalt onödiga saker, tänker inte för mycket, tar initiativ, säger det de menar, tolkar inte saker enligt högst personliga referensramar som inbegriper vad de senaste tre exen sagt och gjort? Nej förlåt, du har rätt "de" är inte som "oss".
    I och med detta svar bevisar du iallafall för mig att du inte är som mig och vi är uppenbarligen av OLIKA kön!
    I rest my case! 
    etanol skrev 2012-01-03 12:37:19 följande:
    Vem?
    Det är jag som har fel i allt jag skriver och tycker!!!
    uniMog skrev 2012-01-03 12:39:47 följande:
    Fast han är som jag, och vi är också av olika kön
    Men herregud för i HELVETE!!!!!! ALLA OAVSETT KÖN ÄR OLIKA!!!!!!!
    Smecker skrev 2012-01-03 12:43:02 följande:
    Jag har ingen aning, fråga henne istället.
    Jag har ju gett med mig... JA, JAG HAR FEL I ALLT JAG TYCKER FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET ATT JAG TYCKER OCH TÄNKER. SKA GENAST SLUTA UPP MED SÅDANA DUMHETER!
    Smecker skrev 2012-01-03 12:48:15 följande:
    Ja, alla är olika. Det största misstaget du kan göra är att gruppera folk efter kön. Alla män är inte likadana, alla kvinnor är inte likadana, men lik förbannat skall de placeras i ett fack beroende på vad de har mellan benen? Det är faktiskt 2012 nu..
    Alla killar jag har haft nån intimare relation med har faktiskt betet sig på just det här stereotypa sättet. Så för mig är faktiskt merparten av män just likadana...tyvärr.... 

Det säger väl kanske mer om mig iof som faller för "fel" killar...  (men detta är inget fråga så detta vill jag inte ha några svar på, tack )
    NatalieH skrev 2012-01-03 12:58:30 följande:
    Jag har också varit en så som har fallit för "fel killar" macho typerna ;) Men jag tänkte jag skulle försöka ändra på det nu, hoppas jag iaf :)
    Men det har och är verkligen inte några machotyper jag fallit för. Jag vet faktiskt inte varför jag skulle dras till killar eller ja människor då som är så dåliga på att ta kontakt när de är stressade eller har mycket att göra?
    etanol skrev 2012-01-03 12:54:29 följande:

Törs inte

Anonym (Min tur snart?) skrev 2012-01-03 12:45:02 följande:
    Jag har ju gett med mig... JA, JAG HAR FEL I ALLT JAG TYCKER FÖRLÅT MIG SÅ JÄVLA MYCKET ATT JAG TYCKER OCH TÄNKER. SKA GENAST SLUTA UPP MED SÅDANA DUMHETER!
    Ok
    *döv fr.o.m. nyss*
    Förlåt Etanol! {#emotions_dlg.flower} inte meningen att göra nån döv här i tråden!
    NatalieH skrev 2012-01-03 13:04:53 följande:
    Dom har väl en speciell personlighet som du tycker om då kanske :)
    Du får gå en kurs i hur du ska hanterar då kansek om det är det "enda" felet som är :D 
    Fel och fel? Det är som det är.. jag försöker bara att acceptera det. I mina andra förhållanden så har ju inte det här varit saken som gjort att det inte fungerat. Det är bara en sak jag reflekterat lite över.
    Smecker skrev 2012-01-03 13:05:34 följande:
    Du gör ju iaf något åt det. Det är rätt kul när tjejer beklagar sig över att "alla" killar är skitstövlar utan att för en sekund reflektera över vilket urval de gör och sitt eget ansvar för det urvalet.
    Och nä, där har du faktiskt fel. Jag tycker verkligen INTE att alla killar är skitstövlar. Tyckte jag det hade jag slutat att leta efter kärleken för länge, länge sedan eller övervägt att bli lesbisk Och jag är mycket medveten om mina val jag gör och skyller inte på nån annan. Jag kände bara för att få ventilera lite (vilket jag trodde att den här tråden var till för?)
    uniMog skrev 2012-01-03 13:14:34 följande:
    Det skulle kunna vara en "bieffekt" av något drag som du verkligen attraheras av. Vi har ju ofta både positiva och negativa effekter av alla våra personliga egenheter.

Vad är det för egenskaper som gjort att du fallit för de här männen?
    Finns det gemensamma nämnare?
    Och: Vad är det för känslor det väcker hos dig när de inte hör av sig som gör att det påverkar dig så negativt?
    Tyvärr tänker jag inte dra upp här vilka känslor som påverkar mig negativt... inte för att jag inte vill utan för att jag inte vill bli mer påhoppad av bla booYah... jag vet precis redan innan vad han skulle svara. Att jag tänker för mycket, att jag överanalyserar för mycket, att jag tror för mycket bland annat

Egenskaper jag fallit för är att de är så goa och gulliga när vi träffas!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!