• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (tips)
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 01:44:11 följande:
    Låter som om någon gjort en blunder Drömmer

*kram till dig*
    Tack för kramen! Kramar tillbaka! Ja, fy fan, jag vet inte vad jag ska säga... En kompis hittade min man (som berättade att han ville skiljas för två veckor sedan) på en dejtingsajt där han söker "glada tjejer" i 20-årsåldern typ. Haha, allt annat än vad jag är just nu ;) Snacka om att bli ratad på riktigt. I min sorg/ilska reggade jag mig på några sajter och sökte på samma användarnamn som han använt där kompisen såg honom.

Och mycket riktigt, där söker han samma glada, unga tjejer. Jippie. Eller inte. Jag hade kunnat dra det här så långt, men riktigt SÅ lågt tänkte jag inte sjunka även fast jag är jääävligt bitter. (Och jävligt långt ifrån både glad och 20 år)
    Sorry att jag gick lite OT. Jag ska följa tråden och lära mig ett och annat. Sen kanske jag reggar mig själv, med förhoppning om att faktiskt hitta en dejt. (Till skillnad från att regga sig och leta efter sin exmake menar jag)
  • Anonym (tips)

Med att dra det långt menar jag att jag alltså, teoretiskt sett, skulle kunna chatta med min egen make (ex-make, okej då...) utan att han skulle veta att det är jag..

• Glädje58

Hej tips

Tråkigt att höra din historia, men det positiva är att du nu slipper leva med en som inte är bra för dig.

• HäckHäxan
    Anonym (tips) skrev 2011-08-01 01:51:18 följande:
    Tack för kramen! Kramar tillbaka! Ja, fy fan, jag vet inte vad jag ska säga... En kompis hittade min man (som berättade att han ville skiljas för två veckor sedan) på en dejtingsajt där han söker "glada tjejer" i 20-årsåldern typ. Haha, allt annat än vad jag är just nu ;) Snacka om att bli ratad på riktigt. I min sorg/ilska reggade jag mig på några sajter och sökte på samma användarnamn som han använt där kompisen såg honom.

Och mycket riktigt, där söker han samma glada, unga tjejer. Jippie. Eller inte. Jag hade kunnat dra det här så långt, men riktigt SÅ lågt tänkte jag inte sjunka även fast jag är jääävligt bitter. (Och jävligt långt ifrån både glad och 20 år)
    Sorry att jag gick lite OT. Jag ska följa tråden och lära mig ett och annat. Sen kanske jag reggar mig själv, med förhoppning om att faktiskt hitta en dejt. (Till skillnad från att regga sig och leta efter sin exmake menar jag)
    Det är så svårt sånt där, man har ju olika sätt att gå vidare med sina liv på. Vissa kastar sig rakt ut utan att tänka alls och andra behöver få vara ifred och läka. Det kan ju vara så att han bara har det som en bekräftelsegrej just nu.

Men man kan ju sansa sig iaf lite och hålla låg profil eller vara anonym, till man iaf blivit skilda och bor var för sig och sånt där, kan man ju tycka tillhör lite god stil iaf. Saker är ju oftast jobbiga nog som det är ändå, oavsett om man är den som bröt eller blev dumpad.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (tips)
    Glädje58 skrev 2011-08-01 01:58:47 följande:
    Hej tips

Tråkigt att höra din historia, men det positiva är att du nu slipper leva med en som inte är bra för dig.
    Hej där!
    Tack så mycket för pepp! Jag ska försöka tänka så! :) Hoppas du hittar nån fining i djungeln där ute! :)
  • Anonym (tips)
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 02:02:41 följande:
    Det är så svårt sånt där, man har ju olika sätt att gå vidare med sina liv på. Vissa kastar sig rakt ut utan att tänka alls och andra behöver få vara ifred och läka. Det kan ju vara så att han bara har det som en bekräftelsegrej just nu.

Men man kan ju sansa sig iaf lite och hålla låg profil eller vara anonym, till man iaf blivit skilda och bor var för sig och sånt där, kan man ju tycka tillhör lite god stil iaf. Saker är ju oftast jobbiga nog som det är ändå, oavsett om man är den som bröt eller blev dumpad.
    Ja, absolut, så är det ju. Det kom bara så oväntat liksom. Jag trodde att han kanske skulle ta det lite lugnt och läka ifred. Men det är jäkligt dumt av mig att värdera ÅT honom. Som du skriver så är vi ju alla olika. Men det tog hårt. Jag brukade vara glad, men har varit less på vår ojämställda vardag. Då går han och dumpar MIG liksom ;) och söker efter en GLAD 20-åring. Hehehe, jag hör ju själv hur det låter. Ut och leta nytt ska jag också göra en när jag är läkt. Det verkar finnas fint stöd här ute iallafall :) Hur går det för dig då, Häckhäxan? Coolt nickname förresten! Betyder det att du brukar gömma dig i häcken? Har snygg rumpa? Jag blir nyfiken!
  • Glädje58
    Anonym (tips) skrev 2011-08-01 01:36:09 följande:
    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?
    Ett tips: Regga dig inte på en massa dejtingsajter innan du ens har flyttat ifrån frun som du nyss separerat ifrån. Skriv helst inte att du söker glada tjejer mellan 20-25 år när (snart ex-)frugan är 31 år. Då överlever du inte särskilt länge vare sig i nätdejtingdjungeln eller utanför!! AAARRGGGHHH!
    Hur gammal är din man?
  • Anonym (tips)
    Glädje58 skrev 2011-08-01 02:17:35 följande:
    Hur gammal är din man?
    35.
  • Glädje58
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 01:07:36 följande:
    ...Nej jag tänker inte ta bort gillar om, det är en helt felaktig ord kombination som jag ofta använder mig av när jag talar. Funderar dock på att lägga till "gilla om" så kanske folk fattar att det är medvetet ...
    Vad charmigt Häxan Solig

Är det till och med så att du har myntat ett nytt talesätt? Att gilla om någon...
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 02:23:49 följande:
    Vad charmigt Häxan Solig

Är det till och med så att du har myntat ett nytt talesätt? Att gilla om någon...
    Japp, används ganska frisk av vänner och syskon Till och med dotter säger det ofta, strax innan hon somnar kommer det oftast. Mamma.. jag gillar om och älskar dig Hjärta
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!