• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-02 11:26:51 följande:
    Men det där verkar ju märkligt. Du är väl inte någon han bara kan dyka upp hos där det passar honom. Lite telefonkontakt och avtala en tid kanske han borde lära sig. Jag tror inte att det är en förlust för dig om han försvinner nu. Dyker han upp igen så ta det för vad det är om du vill. Men vad hade hänt om du haft en dejt där redan? Nä, han äger problemet. Inte du.
    Nej jag vet att du (ni) har rätt. Jag tyckte mer situationen var pinsam och jag är förvånad över min reaktion (att bara smälla igen dörren)

Och jag tyckte det var charmigt första gången, modigt...och det är charmigt. Men nu är det väl mer irriterande. Han är ingen jag nånsin funderat på en relation med men ja...han är fin att vila ögonen på
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-02 11:32:48 följande:
    Yikes!
    Jag brukar tycka att unga pojkar från Motala borde tänka en eller två gånger innan de kontaktar mig. Jag menar... åldern... avståndet. Nu har jag fått meddelande från en 29-åring från Granada, Spanien! Kan det vara riktigt seriöst tro? 
    Känns inte så va? Han kanske är av den inställningen att 40-åriga kvinnor är desperata och gör vad som helst för en latinolover?
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 10:01:15 följande:
    Jag håller på att kämpa med ekonomin, letar inte efter någon som ska försörja mig, vill klara ut min situation själv och jag vet att jag kommer klara det. Lär ta tid bara.

Det är vad som bekymrar mig, eftersom det kommer ta minst 2-3 år innan jag är på fötter ordentligt, är det verkligen någon som kan tänka sig en framtid med någon som har ett så struligt bagage med pengar.
    Jag kommer inte kunna köpa hus eller bil om jag inte har kontanter. Får inte ta lån eftersom jag har anmärkningar som inte kommer försvinna förräns 3 år efter jag betalt allt till kronofogden.

Jag är bara lite rädd att ingen vill ha en tjej som jag, en som inte kan göra allt man kanske vill som par.
    Varför lägger du så himla stor tyngd vid ekonomin? När jag börjar dejta någon så frågar jag inte direkt om hand årsinkomst och skulle en kille fråga om mina så hade det varit bland det sista han sa till ig. Pengar är ovidkommande.
    Sen förstår jag så klart att det för mig känns annorlunda eftersom jag inte har några problem. Vad jag menar är att jag inte tänker så mycket på pengar men för dig som får kämpa är det säkert mycket jobbigare.

Men när det kommer till dejting så har dina ekonomiska problem INGENTING med saken att göra. Lämna den biten...

Och nej, du kanske inte kan ta lån och köpa hus tillsammans med nån nu men du är ju singel? Och även om du träffar någon imorgon så dröjer det väl innan man gör en sån stor sak? Det är ju inte för resten av livet som du aldrig kommer kunna göra såna saker, utan en väldigt begränsad tid av ditt liv.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-02 13:08:14 följande:
    Känns inte så va? Han kanske är av den inställningen att 40-åriga kvinnor är desperata och gör vad som helst för en latinolover?

Typ. Jag råkade ut för en latino en gång som ville ha pengar för att kunna lösa ut sina möbler från Turkiet. Skojiga typer finns det i världen.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-02 13:42:24 följande:
    Typ. Jag råkade ut för en latino en gång som ville ha pengar för att kunna lösa ut sina möbler från Turkiet. Skojiga typer finns det i världen.
    Japp och det riktigt värsta är väl att det finns de som går på det.
  • Glädje58
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 10:01:15 följande:
    Jag håller på att kämpa med ekonomin, letar inte efter någon som ska försörja mig, vill klara ut min situation själv och jag vet att jag kommer klara det. Lär ta tid bara.

Det är vad som bekymrar mig, eftersom det kommer ta minst 2-3 år innan jag är på fötter ordentligt, är det verkligen någon som kan tänka sig en framtid med någon som har ett så struligt bagage med pengar.
    Jag kommer inte kunna köpa hus eller bil om jag inte har kontanter. Får inte ta lån eftersom jag har anmärkningar som inte kommer försvinna förräns 3 år efter jag betalt allt till kronofogden.

Jag är bara lite rädd att ingen vill ha en tjej som jag, en som inte kan göra allt man kanske vill som par.

Jag tror att du oroar dig i onödan. Och ska man vara riktigt äckligt positiv, så är din situation kanske inte alls så tokig. Så nu är frågan, vad vill du att din blivande pojkvän ska attraheras av dig? Är det inte så att du vill att han ska älska din personlighet, att han blir knäsvag när han ser dig och bara längtar efter att känna din kropp mot hans. Om du nu hade fett med pengar, fint hus och bil. Så är risken att man blir lite nojjig och funderar på om det är pengarna som lockar.

Nåt som jag tror att du inte gillar i din nuvarande situation, det är att du inte kan göra saker som kostar pengar och därmed blir lite beroende av att bli bjuden så snart ni ska göra saker som kostar. Men som tur är, så finns det mycket man kan göra som inte kostar nåt alls eller väldigt lite.

kram
  • Anonym (Nervös dejtare)

Tack för ert stöd, behövde det verkligen =)

Han ska ringa nu ikväll och bestämma mer inför imorgon.
    Ska bli kul att höra hans röst, har ju bara messat innan =)

Wish me luck!

• Glädje58
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 20:42:37 följande:

Tack för ert stöd, behövde det verkligen =)

Han ska ringa nu ikväll och bestämma mer inför imorgon.
    Ska bli kul att höra hans röst, har ju bara messat innan =)

Wish me luck!

Det kommer gå bra för dig i morgon. Se det som att det ska bli skönt att få komma ut lite grann. Göra lite annat än den alldagliga vardagen. Se det inte som att allt hänger på hur det kommer gå just denna dag, så slappna av och bjud på dig själv. Men berätta inte om din ekonomi och andra saker som du inte vill lyfta fram i ljuset. Det kan du göra vid annat tillfälle långt fram i tiden. Nu ska han bara få njuta av ditt härliga du. 

Ha det så trevligt. Och du... känn dig inte tvungen att uppdatera tråden under tiden ni ses, det räcker att du gör det strax efter du har kommit hem  Glad

• Anonym (ny)

Har kontakt med en supertrevligt kille som tänker precis som jag! Då blir man lite rädd att det inte ska vara lika bra när vi väl ses :( nån mer som känner så?? Jag har ju en "lista" efter två längre kraschade förhållande. Saker jag lärt mig med tiden som jag vill ha eller inte vill ha. För mig känns dessa saker viktiga. Denna kille stämmer in på allt hittills vilket stressar mig lite haha konstig? Ja jag vet ;)

• Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-02 21:36:03 följande:
    Har kontakt med en supertrevligt kille som tänker precis som jag! Då blir man lite rädd att det inte ska vara lika bra när vi väl ses :( nån mer som känner så?? Jag har ju en "lista" efter två längre kraschade förhållande. Saker jag lärt mig med tiden som jag vill ha eller inte vill ha. För mig känns dessa saker viktiga. Denna kille stämmer in på allt hittills vilket stressar mig lite haha konstig? Ja jag vet ;)

Absolut. Om det känns toppenbra så undrar man genast vad som är fel. Dumt kanske.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!