Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 10:01:15 följande:
Jag håller på att kämpa med ekonomin, letar inte efter någon som ska försörja mig, vill klara ut min situation själv och jag vet att jag kommer klara det. Lär ta tid bara.
Det är vad som bekymrar mig, eftersom det kommer ta minst 2-3 år innan jag är på fötter ordentligt, är det verkligen någon som kan tänka sig en framtid med någon som har ett så struligt bagage med pengar.
Jag kommer inte kunna köpa hus eller bil om jag inte har kontanter. Får inte ta lån eftersom jag har anmärkningar som inte kommer försvinna förräns 3 år efter jag betalt allt till kronofogden.
Jag är bara lite rädd att ingen vill ha en tjej som jag, en som inte kan göra allt man kanske vill som par.
Varför lägger du så himla stor tyngd vid ekonomin? När jag börjar dejta någon så frågar jag inte direkt om hand årsinkomst och skulle en kille fråga om mina så hade det varit bland det sista han sa till ig. Pengar är ovidkommande.
Sen förstår jag så klart att det för mig känns annorlunda eftersom jag inte har några problem. Vad jag menar är att jag inte tänker så mycket på pengar men för dig som får kämpa är det säkert mycket jobbigare.
Men när det kommer till dejting så har dina ekonomiska problem INGENTING med saken att göra. Lämna den biten...
Och nej, du kanske inte kan ta lån och köpa hus tillsammans med nån nu men du är ju singel? Och även om du träffar någon imorgon så dröjer det väl innan man gör en sån stor sak? Det är ju inte för resten av livet som du aldrig kommer kunna göra såna saker, utan en väldigt begränsad tid av ditt liv.