• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 11:31:01 följande:
    Haha! Jag är 36, snart 37. Var på date med en 30-åring i måndags. Han ser ännu yngre ut. Inga barn. Vi hade det trevligt men jag tvivlar på att vi kommer att ses igen även om han sa att han vill träffas. Än så länge har jag inte hört nåt från honom. Anyway, jag satt där under daten och tänkte för mig själv: Vad ska han med mig till? Vi lever totalt olika liv! Han gör karriär, hoppar fallskärm mm och jag är en ensamstående två barns mor. Visserligen har jag ordnad ekonomi och allt runtomkring men icke desto mindre....
    Vi måste sluta tänka så! Det är sånt trams! "Vad ska han med mig till?" Trams!!
    Vi får bli bättre på att gilla läget. Uppenbarligen finns det nåt som denna 30-åring attraheras av hos dig. Härligt! Punkt slut.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-03 11:35:11 följande:
    Vi måste sluta tänka så! Det är sånt trams! "Vad ska han med mig till?" Trams!!
    Vi får bli bättre på att gilla läget. Uppenbarligen finns det nåt som denna 30-åring attraheras av hos dig. Härligt! Punkt slut.

Men vad är det då? Han har ett jobb bra jobb, fullt upp med det, en bostadsrätt innanför tullarna, ska flytta till stan igen, inga barn, massa aktiviter. Och jag? Två barn med två olika män varav det ena på heltdi med undantag för varann helg och vissa dagar. Två HELT olika liv!!!
  • Anonym (ny)

JA vi måste tänka att vi är bra personer som har massor att ge. En del yngre killar vill faktiskt ha familj och har inget emot att träffa någon som redan har barn. De flesta jag haft kontakt med säger samma sak "jag är i den åldern så man får räkna med att den man träffar har barn redan" och det känns ju bra

Jag sitter och tar mod till mig att våga gå på dejt med denna person som jag gillar. Han verkar supertrevlig och det känns som en person som jag skulle kunna gilla att gå på dejt med men jag är så jäkla feg Vad tycker ni jag ska börja med för dejt. Är bio en bra idé? sitta nära varandra men behöver inte prata så mkt eller ska man ta den klassiska fikan? Eller en promenad? Eller ska man ses ute på krogen för att lätta upp stämningen lite?! eller blir det fel?

• giftgrodan

åh, jag vill också på dejt men ingen skriver till mig och de jag skriver till skriver inte tillbaka... definitivt inte länge nog för att bestämma en dejt iaf. Bleh.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-03 11:53:48 följande:
    JA vi måste tänka att vi är bra personer som har massor att ge. En del yngre killar vill faktiskt ha familj och har inget emot att träffa någon som redan har barn. De flesta jag haft kontakt med säger samma sak "jag är i den åldern så man får räkna med att den man träffar har barn redan" och det känns ju bra

Jag sitter och tar mod till mig att våga gå på dejt med denna person som jag gillar. Han verkar supertrevlig och det känns som en person som jag skulle kunna gilla att gå på dejt med men jag är så jäkla feg Vad tycker ni jag ska börja med för dejt. Är bio en bra idé? sitta nära varandra men behöver inte prata så mkt eller ska man ta den klassiska fikan? Eller en promenad? Eller ska man ses ute på krogen för att lätta upp stämningen lite?! eller blir det fel?
    Du har rätt men jag tänker på det HELA TIDEN, att vad ska en 30 nånting utan barn med mig? Jag hinner ju inte leva i samma tempo som han!

Nej, ingen bio på första dejten! Målet är ju att försöka lära känna personen och det går ju inte av förklarliga skäll på bio. Ta en promenad om du inte vill fika. Jag brukar alltid fika och det funkar bra för mig.
    giftgrodan skrev 2011-08-03 12:00:29 följande:
    åh, jag vill också på dejt men ingen skriver till mig och de jag skriver till skriver inte tillbaka... definitivt inte länge nog för att bestämma en dejt iaf. Bleh.
    Var inte du gift???
  • Sofia1970

Vad de där unga än ska med oss till så är det väl bara njuta av åkturen så länge det varar. Åh andra sidan har jag några 30 åriga tjejer i bekantskapskretsen och allt i deras liv handlar om party party och utseende.

Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 11:50:15 följande:
    Men vad är det då? Han har ett jobb bra jobb, fullt upp med det, en bostadsrätt innanför tullarna, ska flytta till stan igen, inga barn, massa aktiviter. Och jag? Två barn med två olika män varav det ena på heltdi med undantag för varann helg och vissa dagar. Två HELT olika liv!!!
    Han tycker kanske att du är rolig? Charmig? Sexig? Smart? Vad fasen vet jag
    Sluta ifrågasätta
    Anonym (ny) skrev 2011-08-03 11:53:48 följande:

Nejnejnej! Inte bio! Det är ju helt värdelöst, där kan man ju inte prata. Sen kan jag tycka att fixa är lite jobbigt...bara sitta och stirra på varandra. Promenad är kanon! Då kan man prata utan att stirra på varandra. Så promenad och glass är min sommar-dejt-melodi
  • giftgrodan
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 12:12:14 följande:
    Du har rätt men jag tänker på det HELA TIDEN, att vad ska en 30 nånting utan barn med mig? Jag hinner ju inte leva i samma tempo som han!

Nej, ingen bio på första dejten! Målet är ju att försöka lära känna personen och det går ju inte av förklarliga skäll på bio. Ta en promenad om du inte vill fika. Jag brukar alltid fika och det funkar bra för mig.
    giftgrodan skrev 2011-08-03 12:00:29 följande:
    Var inte du gift???
    haha nej Mitt nick är så nära gift jag någonsin har kommit.

men du, den där 30-åringen kanske är trött på sitt tempo och vill sakta ner? Vet du förresten exakt vilket tempo han lever i idag?
  • Anonym (Dejting)
    giftgrodan skrev 2011-08-03 12:25:53 följande:
    haha nej Mitt nick är så nära gift jag någonsin har kommit.

men du, den där 30-åringen kanske är trött på sitt tempo och vill sakta ner? Vet du förresten exakt vilket tempo han lever i idag?
    Okej då, jag får väl tro dig då
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!