Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Oooh! Håll tummarna nu! Får samtal i eftermiddag, där jag förhoppningsvis blir antagen till skolan jag tänkt plugga på närmaste året. Fått nr till flera som hyr ut tugor i området också, så med lite flyt kanske det inte bara löser boendefrågan utan gör att jag slipper lägenhet också. Har hittils bara fått positiva vibbar av stället. Så jag känner mig förväntansfull. Men jäklar vilken omställning det blir.

• Cocacola

Fick just mitt samtal: Jag kom in! xD

Shit! Haha... Jag ska visst flytta snart då, långt bort som attan... och fixa med dagisbyten, skolbyten och allt...  Samt plugga häcken av mig! xD

Så skumt att få bekedet just idag dock, och jag inser att jag troligtvis är långthärifrån om exakt ett år och inte kommer att kunna göra det jag ska alldeles strax, nämligen åka till min sons grav eftersom det är 4 år sen han föddes idag. Väldigt underlig känsloblandning får jag säga. Men sorgen, längtan och saknaden finns alltid med och kommer alltid att göra. Livet går konstigt nog vidare även om det aldrig blir som innan.

Men, deppa kan jag göra själv, fokus på det positiva nu då.. Jag ska just ändra om allt jag känner till i mitt liv typ. Men med tanke på vad det är för dag känns det helt plötsligt inte så svårt ändå. Allt är relativt.

Jag ska visst flytta hemifrån... :P

(Blev ett svajjigt inlägg (skippa att kommentera den deppiga biten, keep focus on the positive sides - ni som inte är lika svajjiga)             

• Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-28 14:08:49 följande:
    Grattis till den roliga studietiden som ligger framför dig:) Ny tid med en massa roliga människor får jag hoppas.

Förstår att det måste kännas konstigt att flytta men du är  ung  och de flesta som kommer att plugga kommer förmodligen vara i din ålder och många som är från andra ställen med som söker sig till nya bekanskaper.

Försöker peppa men vet inte om jag lyckas så bra:) Är lite ur gängorna själv. Men att plugga är en investering och tror det är dags för dig att börja investera lite i dig själv med tanke på vad du  har bakom dig. Det kommer att bli bra ska du se{#emotions_dlg.flower}  

Tack! Tror det blir riktigt bra. Är inte ett dugg orolig över att inte göra nya bekantskaper för egen del, knepigare med barnen kanske? Fast det behöver det ju inte vara. Ringt och kollat boende, det största redan bokat. Får bilder ikväll på ett annat, låter rätt bra med också rätt litet. Mindre än mitt kök tror jag. :P Ska absolut kolla upp vad det kan finnas för fler möjligheter men bättre litet än inget. Men låt det dyka upp något jättebra. Kollade iaf hur det gick med min intresseanmälan på lägenheten, halkat ner ytterligare i köplacering men är till min förvåning inte sist.

Ja, det är nog dax för det. Ska se till att fixa detta, men herrejisses vad många år jag får plugga nu :P Men det blir bra.

Varför är du ur gängorna?    
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-05-28 15:57:43 följande:
    Men Grattis Cocacolan..Glad

Fjäril {#emotions_dlg.flower}Det hoppas jag oxå,känner mig öppen för ideerDrömmerVill resa och se ngt nytt....

Lemonina KRAM..

Tack!

lemonina skrev 2012-05-28 16:28:42 följande:
    Är man bara lite utåtriktad så löser det sig med bekanskaper:) Ja hur många år är utbildningen på? Fast det brukar kännas som att det går snabbt ändå för man har så otroligt mycket att göra. Speciellt du som har barn också. 
    Hoppas det löser sig med boendet också men det brukar det göra.Glad

Jo det är så att mitt X som jag var tillsammans med i en massa år inte min förra kille utan han innan, ska flytta, lämna landet och det känns inte bra. Han betyder så otroligt mycket för mig och jag känner mig lite hemsk för det var jag som tog honom till Sverige och han har inte lyckats komma in i det sociala här. Han har haft ett jätte bra jobb och försökt plugga svenska vid sidan av studierna men inte hunnit för han jobbat så mycket. Stackarn har varit så deppad här så nu ger han upp. Känns bara lite jobbigt för jag kommer nog aldrig se honom igen. Men jag vill att han ska vara lycklig och må bra.

Det här är "bara" ett år. Men sen blir det ytterligare 5,5år om jag kommer in, vilket jag borde göra om jag lyckas få toppomdömen under detta år. Vilket jag ska göra mitt bästa för att få, ska såklart göra högskoleprovet igen också, det skadar inte med ett bättre - om det nu går. :P

Jobbigt! Aldrig kul att inte kunna träffa dem man står nära. Får hoppas att flytten blir bra för honom iaf.

Kram!

nu123 skrev 2012-05-28 16:35:00 följande:
    Kul Coca! Grattis! Vart åt bär det? :)

Tack! Borde jag skriva det? Göteborgshållet iaf, långt som attan hemifrån...

Vanilla ice queen skrev 2012-05-28 18:46:12 följande:
    Grattis Cocacola Det är sån härlig kick när man kommer in Vad ska du plugga?

Tack! Ja, det kändes fint. Man fick lov att motivera varför man skulle få en plats där, dv de baserar inte antagningarna på betyg och sånt. Kändes lite läskigt men det gick ju fint! xD Ska läsa naturbasår på folkhögskola och sen siktar jag på läkarutbildningen. Fixar jag toppomdömen nu så borde jag komma in via folkhögskolekvoten. Känns kul men skitläskigt!

Madida skrev 2012-05-28 18:56:58 följande:
    Grattis cocacola!

Tack!

Glädje58 skrev 2012-05-28 19:05:57 följande:
    Grattis till en ny fas i ditt liv Glad

Tack! Det blir absolut en ny fas, känns både läskigt och otroligt spännande. 

• Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-05-28 21:02:51 följande:
    Me tooGladjag har semester hela juli..

kryssning med alla i tråden som kan och vill? kan de va nåt oxå?
    Jobbar hela sommaren, annars hade de varit kul!
  • Cocacola
    takida skrev 2012-05-28 22:41:53 följande:
    Snart sovdags, imorgon blir det ännu en dag vid poolen. Sen lär jag garanterat bli spöad av sonen i schack en massa också men jag lär mig fort så snart kan jag ge honom en riktig match;)
    Det låter inte helt fel det där. Ska nog ta och leta fram mitt schack, fast det lär ju komma fram nu när jag lär gå igenom allt. Min äldsta vill ju spela och jag hade helt glömt av mig upptäckte jag på min dejt förut så vi kanske är på samma nivå. 

• Cocacola
    Night sky skrev 2012-05-29 07:12:11 följande:
    Men hallå! Stort grattis Colan!

Tack! Är på kanonbrahumör nu, tack vare det! Solig
    Night sky skrev 2012-05-29 07:12:52 följande:
    Ikväll ska jag rusa runt vår ruset här i Stockholm med jobbet och trängas. Det som retar mig är att alla på jobbet verkar vara så lata och inte ens orkar jogga/lunka 5km och vill ha gå sällskap... jag vill ju springa, rusa, ge järnet!

Låter härligt att rusa runt, go for it! Undrar om jag ska våga anmäla mig till nån 5-km grej i år... Fast då skulle jag vilja springa/jogga iaf större delen, helst hela. Får nog kolla upp om det finns något lämpligt mot slutet av sommaren, borde ha förbättrat kondisen en hel del innan dess. I´m on it! Men hur som helst, ha så skoj ikväll!
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-05-29 18:46:11 följande:
    Cocacola: Absolut inte min mening om att dra ner din lycka utan önskade bara att någon nämnt det för mig innan jag började...
    Det är ingen fara, förstår hur du menar - sånt där vill man ju gärna veta innan! Har kollat gammal antagningsstatistik och beroende på vilket universitet så tar de in mellan 1 - 4 st varje termin i den kvoten, är visserligen oftast över en bra bit över 100 behöriga sökande men de flesta ställen sållar bland dem med hjälp av högskoleprovet. Mitt hp räcker inte på alla ställen och inte alltid men är, baserat på statistiken, iaf tillräcklig bra för att ha kunnat kommit in lite här och var så får jag högsta omdömet kommer jag in. Förhoppningsvis samma termin jag söker men inte nödvändigtvis - söktrycket är högre på höstterminen. 

Har redan slutbetyg från gymnasiet så det är folkhögaskola eller basår på högskola som gäller. Men sistnämnda söker jag i så fall på bara hp och då ligger jag för lågt idag. Har 1.6 och det lägsta nån kommit in med i vanliga hp-kvoten är 1.7 Går jag folkhögskola så får jag söka i både vanliga hp-kvoten och folkhögskolekvoten. Ska såklart göra högskoleprovet igen också, hinner ju två ggr medan jag läser basåret och det kan ju gå bättre. Det vore inte direkt en nackdel. Däremot kommer jag in ändå, förr eller senare, om jag nu fixar högsta omdöme. Vilket jag tänkt fixa! Skrattande

Tack för omtanken! Förstår att det måste ha kännts som världens lurendrejeri för din del, för det där låter verkligen inte ett dugg kul. Men bra att du kom in till sist iaf!   Men inte schysst av folkhögskolan att hinta om att det är lättare att komma in den vägen om det inte stämmer, jag sökte mig ju till folkhögskolan efter att ha kollat statistiken och det är en bra väg för mig men  absolut inte för alla, som sagt många sökanden och väldigt få platser. Ibland ingen. Måste vara jobbigt om man bara kan söka i den.
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-05-29 16:09:50 följande:
    Skönt att höra att du är på kanon bra humör... det blir man liksom lika glad av att höra! :)

Tack ska rusa allt jag kan... får lite tävlingsinstinkt när jag hamnar i såna här lopp fast det bara är på kul haha
    Tycker absolut du ska anmäla dig till nåt 5 km lopp om det finns nåt lämpligt!

Haha, bra det. Delar ju frikostigt med mig när jag är på annat humör också så det är väl bra jag kan sprida lite glödje ibland med. :P

Ska absolut överväga saken, och nog blir det förr eller senare. Ska springa tjejmilen något år också, den lär inte bli i år men nått 5km skulle kanske funka...  
  • Cocacola
    MrC skrev 2012-05-29 16:13:48 följande:
    www.funbeat.se/races/
    jag ska springa Parloppet om 2 veckor, 5 km i Hagaparken i Solna.
    Siktar på 24 minuter.

Tack!

Inga lopp i njärheten dock men får väl överväga att ta mig iväg en bit.

Googlade parloppet och det lät riktigt nice!  Slängde iväg en spontanfråga till en kompis så vi får väl se vad hon svarar :P  Har dålig koll på tider men jag får det till att du är i rätt bra form med den målsättningen.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!