Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Måte ju bidra med en bild jag också, 2 år gammal bild men då var skönheten 7 veckor och 1 dag. Isbar. Lägger blågröna ägg för övrigt.

• Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-02 21:12:39 följande:
    Hade vad?

Jag är nog en hobby-bonde om jag får säga det själv.  
    Nice!  En sån kanske jag borde träffa... Flört 

Är iaf för opraktisk för att vara en själv Rynkar på näsan  
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:33:23 följande:
    COCA..behövde inte måla påskägg då;)

Nix! Marander lägger för övrigt väldigt mörkbruna ägg å det blir variation där med. Finns en sort somn heter queen silvia som ska lägga ljusrosa om jag minns rätt, men de ska gilla att flyga upp och sätta sig i träd, lägga ägg överallt utom där de borde och dessutom vara otrevliga så jag skippar såna.

Kommer att sakna mina höns när jag flyttar. Gråter 
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-02 21:40:34 följande:
    Ja, det kanske du borde.

Jag har hyrt det här huset på den här gården sen 2006. Det är en ganska så stor Arla-gård. Huset jag bor i är "arbetarbostaden" så tja, jag hade ju varit dräng om jag hade jobbat på gården också.  En piga till mig bara så är saken biff.

Drömmer

Är uppväxt på en liten bondgård. Vi har haft lite allt möjligt. Tjurar (knatade tydligen runt alldeles obekyrat bland dem när jag var liten, det skulle jag inte göra idag...)  Höns såklart!, grisar, ankor, gäss, påfåglar, kaniner samt hundar och katter. Lägger till getter och får på listan fast dem hade jag ock exet. Mycket kort period som getägare men väldigt intensiv, vilka rymmare... Aldrig mer! xD
  • Cocacola
    Shades skrev 2012-06-02 21:34:07 följande:
    haha, jag kikar in litet då och då. Sitter och lirar litet gitarr och kollar på film :) Inte skulle väl Mhb utnyttja män på fyllan... väl?

Det låter ju inte helt fel.

Talande tystnad från mhb? Eller?  
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:58:52 följande:
    Vad ska du göra med hönsen då när du flyttar? sälja?..nacka?

Hade tänkt låta dem bo hos exet med det är en som redan sagt att hon vill köpa dem och jag vet att de får det riktigt bra hos henne, så det blir nog så. Kan inte gärna ta dem med mig. och nacka, no way! Det ödet går bara elaka tuppar till mötes (begriper mig inte alls på folk som behåller elaka tuppar?)
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 22:07:42 följande:
    Tror det var en fråga riktad till erat omdöme om mig...Alltså svarar jag inte på det.Om jag inte nämns i tredje person här, å då svarar jag absolut inteFlört

Äh, svara på shades fråga istället då! Skrattande
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-02 22:02:11 följande:
    Ja, mina får var vuxna när de kom.
    Vi hade väl 6 st först men minskade ner det till 2. När vi separerade så åkte resterade två. Sparar in lite stålar när man slipper hålla på med hö till fåren på vintern. 

Det låter härligt!
    Tjurar kan vara farliga. Inget jag vågar gå nära om det inte är el och grejer mellan. Här finns det inga såna som tur är.

Suck! Hö! Det lilla bekymret hade jag helt glömt. Shit! Hur har jag kunnat totalglömma den detaljen? Haha... Hjälp! Måste nog utveckla ett gäng nya talanger snarast, eller något? Lagom när jag tycker att jag börjar få koll på läget. Undrar vad 17 jag glömt mer? och hur jag ska få ner höeländet :P
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-02 22:21:39 följande:
    Det är det många som har.
    Vad är det för grafikkort dårå? 
    Är det meningen att man ska kunna svara på den frågan? Förvånad
  • Cocacola
    Niklas2k skrev 2012-06-02 22:31:43 följande:
    Nja, det är väl sån information man borde spara innan man gör en ominstallation så slipper man att kolla på själva grafikkortet i efterhand. Om det är en bärbar dator så är det rätt enkelt att kolla upp på nätet.
    Ska hålla rätt på varenda medföljande grej när jag skaffar ny dator - räcker det? Nu räknar jag kallt med att min datasnubbe har full koll på läget. :P Har en toppenbra liten datorbutik 700meter hemifrån. Men flyttar ju långt som attan så jag antar att jag lär ha koll själv sen.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!