Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Suttit och ätit glass (Ben&Jerry's Strawberry cheesecake) så nu är munnen så kall att jag knappt kan prata.

Tänkte ni ville veta

takida skrev 2012-01-02 22:22:40 följande:
    klart vi vill veta! antecknar febriltFlört
    Jag förstår det
    Heidi1 skrev 2012-01-02 22:23:16 följande:
    gott, var lite glass sugen innan men kom på att det var för kallt att äta glass idag
    Det är den absolut godaste glass som finns. Får gränsa mig själv så jag inte äter upp hela burken.
    NatalieH skrev 2012-01-02 22:25:05 följande:
    Mums, kom inte här och frestas, Kanske ska kila iväg till frysen en snabbis. Fast äsch båda barnen är fortfarande vakna :(
    Kom över hit så ska jag bjuda på lite
    Heidi1 skrev 2012-01-03 00:13:13 följande:
    gick alla la sig för att sova eller?
    Nepp, jag är vaken och uttråkad. Borde sova men vill göra nåt...

Nu är vi här igen. Minns ni killen jag träffade, haka upp mig på och som sen inte var redo att ses mer. Han som jag skicka julkort till.
    Han skicka iaf ett meddelande igår, med enbart en smilegubbe. Jag svarade med ett frågetecken och han skrev tillbaka "Gav dig ett leende för ditt guldhjärta "
    Okej, nu har han flera gånger kommenterat att jag har ett stort hjärta/fin människa och allt det där. Det är så klart fint och kul att han tycker så om mig.
    Men varför fortsätter han höra av sig och säga sånt?  Ja, jag vet booYah, killar har int alltid en plan och allt vad du skrev Men jag vill ändå ha hjälp med att förstå varför han gör såhär.

uniMog skrev 2012-01-03 12:27:58 följande:
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 12:21:16 följande:
    Nu är vi här igen. Minns ni killen jag träffade, haka upp mig på och som sen inte var redo att ses mer. Han som jag skicka julkort till.
    Han skicka iaf ett meddelande igår, med enbart en smilegubbe. Jag svarade med ett frågetecken och han skrev tillbaka "Gav dig ett leende för ditt guldhjärta "
    Okej, nu har han flera gånger kommenterat att jag har ett stort hjärta/fin människa och allt det där. Det är så klart fint och kul att han tycker så om mig.
    Men varför fortsätter han höra av sig och säga sånt?  Ja, jag vet booYah, killar har int alltid en plan och allt vad du skrev Men jag vill ändå ha hjälp med att förstå varför han gör såhär.
    Vill du egentligen bara höra oss säga att han nog är intresserad eller vill du faktiskt höra vad vi tror?

Jag tror att du ska sluta försöka tolka. Han tycker att du är en fin människa, han vill gärna att du ska veta det. Däremot är han uppenbarligen inte intresserad av att inleda en relation med dig på de premisser du har satt upp. Varför? Det kan bara han svara på. Är han intresserad på andra premisser? Det kan bara han svara på. Hur får du reda på det? Tja, om det är viktigt så fråga. Utan att få det att låta som att du ställer krav.

Om jag skulle skicka såna meddelanden till någon skulle det vara helt enkelt för att jag tycker att personen ÄR fin och har ett stort hjärta. Inte för att jag är intresserad.
    Jag bvill så klart höra era ärliga tankar och åsikter. Annars hade jag frågat mamma som alltid ger mig det svar hon tror jag vill ha

Jag kan köpa att man vill berätta det men jag kan bara aldrig föreställa mig att jag, flera gånger, skulle höra av mig till en person jag vet är intresserad av mig bara för att berätta att jag tycker människan är fin.
    Tycker nästan det är lite egoistiskt.
    Smecker skrev 2012-01-03 12:40:07 följande:
    För att han känner för det? Jag kan ge dig minst 18 olika gissningar som betyder noll och intet, eftersom de dels är vitt skilda, dels helt meningslösa eftersom den ende som vet är han. Varför inte fråga honom vad han vill?
    Jag gjorde precis det. Jag tackade för kompimangen och frågade samtidigt vad han vill med att höra av sig och skriva såna saker. Om det är det enda han har på hjärtat.

Så får vi se vad jag får för svar.
    uniMog skrev 2012-01-03 12:41:37 följande:
    Antingen tycker han om dig som människa och är typen som skulle uppskatta att någon annan sa så om honom. Det är den snälla tolkningen.

Eller så vill han hålla dig kvar utifallatt eller är bekräftelsejunkie. Det är den elaka tolkningen.

Vill du inte att han hör av sig så säg det. Det är faktiskt inte farligt alls och det gör att du slipper fundera.
    Precis det jag tänkt. Jag fråga som sagt vad han ville och säger han inte nåt om att han är intresserad och vill ses så kommer jag be honom sluta. För varje gång jag är på väg att släppa så dyker han upp igen och det är skitjobbigt.
    Smecker skrev 2012-01-03 12:52:56 följande:
    Bra där!
    Men jag tror att även Herr B vet att det är lättare att ge råd än att följa dom

Och någonstans innerst inne så vet man egentligen att personen ifråga är den enda som kan ge svar men man försöker ändå lista ut vad dom menar. Speciellt om man önskar att "Hej hur är läget?" betyder "Hej, jag tycker att du är helt fantastisk och vill träffa dig - gärna varje dag"

Nu har han svarat på mitt meddelande...med ett mail. Kontentan är tydlig även om han gör det jääääävligt invecklat.
    SKITHUVUD!

uniMog skrev 2012-01-03 14:40:15 följande:
    "Jag gillar dig men mitt liv är så komplicerat nu"?
    Nej...såhär skrev han. Han gjorde en påhittad dialog mellan oss för att få fram sitt förbannade budskap:

Jag: *eller låt vara ditt förbaskade velpelle-sketstövvel*
    Han: Jaaa...det var väl allt.....farväl min (hans smeknamn på mig) och ta hand om dig i all framtid.
    Jag: Snick snack...jag vet att du vill ligga.....
    Han: Jo, förvisso, men jag kan inte vara den prins som klättrar upp i ditt torn.....och plockar ner dig.
    Jag: Nåväl....klättra upp i mitt torn, ta med någon läcker tesort....ge mig tre orgasmer....så är du godkänd som reservprins.
    Han: Men jag känner mig så billig då......du jobbar ju inte så?!
    Jag: Det har du all rätt att göra.....och rätt i ditt påstående.....men skit i det nu för undagtag görs nr det passar mig. Kom så kramas vi på söndag!
    Han: Vilken tesort vill du ha? Fruktig blandning gissar jag, med inslag av grova rotfrukter.
    Jag: Funkar......annars duger du som du är med smaka....av dig.

Detta är alltså en påhittad dialog han har skapat i ett mail. Han har alltså även hittat på mina svar..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!