Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-12-24 14:25:54 följande:
    Varför får man ett mail på julafton om att ens högtalare finns att hämta ut i butiken? De har ju inte ens öppet.. *bölar*

Fan vad elakt att göra så  Demon
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-25 15:37:05 följande:
    ...I mitt julkort önskade jag honom en god jul och avslutade med "Jag tänker på dig.."

Har varit besviken över att inte ha fått nåt svar men idag skicka han ett sms där det stod:
    Kollade min brevlåda idag...vilken glad överraskning! Tack för ett gulligt kort ! God jul och gott nytt år (smeknamn) . Kram

Vad säger det sms'et er? Är det ett artighets-sms? Finns där någon öppning för mer kontakt? Borde jag svara på det eller är det dags att släppa honom?
    Jag vill ha era ärliga svar och tankar.

Det finns definitivt inget där som säger att han är öppen för mer kontakt just nu. Men... ge honom lite tid så kommer det att ge sig. Låt honom få sakna dig. Hör inte av dig mer för tillfället. Det är mitt råd.
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-25 17:56:31 följande:
    ... Så jag kommer skicka ett sms där jag bara skriver att det var kul att kortet kom fram som det skulle och att jag hoppas att hans jul varit bra...
    Det är väl ärligt talat inte speciellt ovanligt att ett kort eller brev kommer fram till mottagaren. Så egentligen var det inget kul att det kom fram, det var högst väntat eller hur?
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-25 19:41:14 följande:
    Jodå, i juletid är det ovanligt. 3 pers har fortf inte fått mina julkort! Så det så

Men troligtvis får de dem i dagarna, tror du inte det?
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-25 19:42:15 följande:
    Sakna mig?! Har han inte saknat mig på en månad så lär han inte göra det nu. Time to move on!

Men ni har väl hörts av under denna månaden?
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-25 19:48:36 följande:
    Inte någonting..

Släpp honom tycker jag. Sen är frågan om du ska låta honom få ligga i "vänta och se boxen" och du kan vara öppen för att träffa nya under tiden.

eller om du släpper honom helt och hållet. Det viktiga är att du tar ett beslut själv och känner att det är du som styr.
  • Glädje58
    kristinah skrev 2011-12-25 19:56:29 följande:
    Dagens goda gärning avklarad. Stoppade en kvinna att hoppa framför tåget idag...så nu känner jag mig minst sagt både lite skakig och stolt om vartannat

Vad skönt att stoppa sånt. Fick hon hjälp av krishanterare efter detta?
  • Glädje58
    kristinah skrev 2011-12-25 20:25:20 följande:
    Jag har pratat av mig lite med en kompis som är psykolog. Hon sa att det inte är många som faktiskt agerar i en sån situation. Så nu känner jag mig riktigt styrkt och stolt och tänker använda mig av detta i dejtandet. Jag blev än mer övertygad om att jag duger så förbaskat bra Att jag inte tänker ändra mig och förändra mig för att passa in. I'm special!

Jag tror att du är nåt på spåret...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!