Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-12-20 21:53:49 följande:
    Var det inte någonting med att man hade dem på sig under kjolen till kalaset när det var kallt och sen drog av dem och la i fickan när man kom fram..?

Har inte hört den versionen, men den låter ju logisk
  • Glädje58
    Heidi1 skrev 2011-12-20 22:01:25 följande:
    hur är man om man är konserverad gröt?

Det är väl ett gammalt talessätt från någon progglåt. Kan det vara Nationalteatern eller nåt sånt?
  • Glädje58

Konserverad gröt är titeln på en visa av Ulf Peder Olrog. Visan tillkom på 1940-talet, under andra världskriget, då många fabrikörer gjorde pengar på surrogatmat som exempelvis kaffesurrogat tillverkat av rostade bönor. I visan säljer några skrupellösa herrar konserverad gröt framställd av vassla och sågspån.

Visan har skapat talesättet allting går att sälja med mördande reklam - kom och köp konserverad gröt som är något man säger om försäljare med välsmort munläder eller i allmänhet bondfångare och andra skrupellösa marknadsförare som säljer skräp.

• Glädje58

Kalasbyxor och konserverad gröt. Plötsligt känner jag mig väldigt gammal här i tråden  Rynkar på näsan

Nä, nu går jag ut en stund och jobbar...

• Glädje58
    Cosan skrev 2011-12-20 23:27:12 följande:
    Upp med den bannade presentationen, du fick ju mail på den ;)

Kommer inte in på den profilen eftersom den är vilande tillsvidare. Eller det kanske går, men samtidigt så vill jag inte använda den på mitt riktiga konto. Jag får försöka hitta på något nytt kul
  • Glädje58

Fan vad orolig jag är. Min vän och jag har alltid sagt god natt till varandra varje kväll i ett år. Nu har jag inte hört något från henne på hela kvällen och klockan är halv ett på natten. Har det hänt något? Jag blir tvungen att åka dit efter jobbet kl 03.

• Glädje58
    Heidi1 skrev 2011-12-21 00:36:07 följande:
    hon kanske håller på att slå in julklappar och är mitt uppe i julstöket?? När brukar ni säga godnatt?
    Fick äntligen tag på henne. Hon hade  somnat i samband med att hon nattade pojken. Vad skönt...  Solig
  • Glädje58
    Heidi1 skrev 2011-12-21 04:00:32 följande:
    va skönt att det inte hade hänt henne något
    Verkligen, jag var rätt så orolig faktiskt. Usch...

Äntligen hemma Solig   Slutade du runt 07.30?
  • Glädje58

Fy tusan för att jobba så länge. Jag gör det på helgerna. Men nu är jag hemma och ska bara borsta tänderna, sedan väntar min helt underbara säng på mig. God natt, vi hörs...

ps
    Det är bara ett fel på den.... Det saknas någon bredvid mig  Solig 

• Glädje58
    Heidi1 skrev 2011-12-21 04:10:08 följande:
    fy vad fuskit, vill också hem och sova nu.  Vilken dum säng du har att den inte fixar någon som ligger där i sängen och väntar på dig

när börjar du jobba på kvällen då? jag börjar 21.15
    Jag börjar klockan 16.15 eller 19.15
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!