Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Har inte hört den versionen, men den låter ju logisk
Konserverad gröt är titeln på en visa av Ulf Peder Olrog. Visan tillkom på 1940-talet, under andra världskriget, då många fabrikörer gjorde pengar på surrogatmat som exempelvis kaffesurrogat tillverkat av rostade bönor. I visan säljer några skrupellösa herrar konserverad gröt framställd av vassla och sågspån.
Visan har skapat talesättet allting går att sälja med mördande reklam - kom och köp konserverad gröt som är något man säger om försäljare med välsmort munläder eller i allmänhet bondfångare och andra skrupellösa marknadsförare som säljer skräp.
Kalasbyxor och konserverad gröt. Plötsligt känner jag mig väldigt gammal här i tråden 
Nä, nu går jag ut en stund och jobbar...
Fan vad orolig jag är. Min vän och jag har alltid sagt god natt till varandra varje kväll i ett år. Nu har jag inte hört något från henne på hela kvällen och klockan är halv ett på natten. Har det hänt något? Jag blir tvungen att åka dit efter jobbet kl 03.
Slutade du runt 07.30?
Fy tusan för att jobba så länge. Jag gör det på helgerna. Men nu är jag hemma och ska bara borsta tänderna, sedan väntar min helt underbara säng på mig. God natt, vi hörs...
ps
Det är bara ett fel på den.... Det saknas någon bredvid mig