Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2012-06-02 09:27:02 följande:
    Jo, jag förstår att hon nog mådde dåligt. Hon darrade och skakade enl dottern. Men hon tar då ingen som helst hänsyn och ringer och stör då hon har behov.
    Jag undrar hur hon skulle ha gillat om jag ringde vid samma tid en annan gång vilket jag naturligtvis inte gör.

Jag har märkt att hon inte längre vill ha min hjälp och stöd. Därav skilsmässan.

Hon vill kunna styra mig så att allt blir som hon vill. Som vanligt bara. Nu gör jag som jag vill och det gillas väl inte.

*tjejer* vissa är tokiga men andra är fina grejer {#emotions_dlg.flower} 

Jag tycker nog fortfarande att det låter som en ok anledning att ringa. Men det beror ju på så mkt annat också, om det är något som brukar ske då och då är det faktiskt inte ok. Då bör hon se till att ha mediciner och vad hon nu behöver hemma. Men är det ett undantagsfall så. Jag kan dock bara utgå från mig själv, och det är väldigt få personer jag skulle ringa mitt i natten oavsett hur jag mår. Exet är dock en av dem. Skulle jag få samtal av någon mitt i natten, vilket hänt nån gång, så är det ju från någon som verkligen mår dåligt just då och då är det faktiskt helt ok att ringa. Men skulle det hända ofta eller utan vettig anledning skulle jag nog bli måttligt glad, behöver ju sova också...

Har kikat lite på de andra svaren också, och hon skulle nog behöva träffa en läkare eller något och få saken utredd. Inte bara få nya recept via telefon hela tiden, för det låter inte alls bra.

Tokigt folk finns det gott om! Oskyldig    
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-06-02 12:47:46 följande:
    Jo det känns lite som många tror dom är och fyndhandlar, Alla tror att dröm partnern sitter på nätet och ser han/hon inte ut som en 10 poängare, Har en inkomst på över miljonen om året, bor i slott och umgås med filmstjärnor så är det inget för dom. Det är uppfattningen jag får lite av många... Men det kanske är att man är ett bottennapp själv som gör att man får den uppfattningen.

Fyndhandlar! Dagens bästa! Skrattande

Annars tycker jag att de flesta bara är ute efter sex.   
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-06-02 09:57:39 följande:
    Det är ungefär där jag hamnat i livet nu. Dvs i att man stannar kvar i sängen, det senare lär inte bli aktuellt.
    Det är ironi när det blir bakslag varje gång man faktiskt försöker så blir man bara nedstämd och tråkig... och vem vill ha någon som är sådan? Ingen. 
    Det där känner jag igen. Du kanske får lära dig nån effektiv teknik för "bryt ihop och kom igen"? Hitta något sätt att lära dig att hantera deppet när det kommer. Lättare sagt än gjort, men somligt får man lära sig att leva med. Det går ju att söka hjälp också. Beror på hur illa det är. I vilket fall får man lov att jobba med sig själv.

Jag mår fortfarande otroligt dåligt ganska ofta, och det kommer jag nog att göra under en lång tid framöver även om det blir bättre. Mår större delen av tiden bra så det är absolut inte mitt största bekymmer. xD Men det finns där och det gäller att hantera det på rätt sätt, har inga som helst planer på att sjunka in i nån deppighet om jag kan undvika det. Been there, done that. Livet sätter sina spår, helt klart. Jag tacklar det oftast med humor, även om det finns ett allvar i botten.

Du hittar någon, förr eller senare. Men att hitta någon som är rätt kan ta sin tid, och du behöver nog lära dig att hantera det. Behöver jag också göra för den delen. För att bara hitta någon behöver inte vara så svårt, fick höra förra helgen att jag bara behöver vara singel precis så länge som jag själv vill. Förstår precis hur han tänkte och tror att han har ganska rätt i det. Om jag bara ville vara osingel vore det nog rätt snabbt ordnat men jag vill ju hitta rätt!
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 13:35:53 följande:
    Hej på er..lånar min kompis dator men ska få hem min i ngt så när skick.går visst att använda den iallafall..blir ett nyköp snart:(
     Ni har kommenterat så mycket så mina behövs icket..Ulfsas Kan du ta med mig på planet nästa gång och lämna mig kvar på destinationen tack...

Cola..fick du paketet?   
    Halloj! Miss U! Mer fart när du är här

Bra att den går att använda, kör lite samma här och hoppas att denna håller hop tills jag skaffat en ny. Jag blir grymt irriterad när jag inte har fungerande dator, abstinensbevär haha.. :P Men man kollar ju allt via datorn.  

Inget paket, gissar att det kommer på måndag.  
  • Cocacola
    ulfsas skrev 2012-06-02 13:39:56 följande:
    Jo, du har väl rätt.
    Jag har ju varit en stöttepelare länge men så blev jag ju utbytt. Tror att mina ''krav'' på att få slippa upprepningar av jobbigheter uppfattades som att jag var emot henne. Det var jag ju inte.
    Det känns tungt att veta att en man brytt sig om så länge mår kasst och egentligen inte vill ha min hjälp längre.

Svårt att sova efteråt blev det dock.
    Jag har alltid rätt Flört

Det där låter inget vidare. Rynkar på näsan Klart du inte vill att hon ska må kasst!  Hon är dina barns mamma eller hur? Då är det ju klart att du  bryr dig. Hennes mående påverkar ju även dem.

Det kan ju vara ett problem, för sömn är viktigt. En natt är ju ingen katastrof men om det ofta är grejer med henne som gör att du har svårt att sova bör du kanske försöka hitta ett sätt att släppa tankarna på det när du ska sova? Lättare sagt än gjort men iaf.  
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 17:30:07 följande:
    Jamen Kära söta RAcer X ,jag vill ju ha ett expert utlåtande, ingen velig ...Solig

Haha... Om du inte bestämmer dig alltför snar så ska jag berätta vilken jag väljer sen. Blir nog samma prisklass. Klurar mest på storleken. Hade en rätt liten förut och tyckte att den var alldeles lagom, men det gick inte att ha skivor i den så det lär väl bli en större om inte utvecklingen gått frammåt. xD
    målar havet blått skrev 2012-06-02 17:32:10 följande:
    Va knepigt Colan,jag postade det speciellt i tid för att det skulle hinna med sändningenSkrikandes
    Posten tycks vara opålitlig nuförtiden, iaf enligt min mamma. Men det innebär at jag har trevlig post på måndag alltså, nice!
  • Cocacola

Exet har träffat en ny. Får innerligt hoppas att det blir något seriöst eftersom han talat om för barnen att de ska få träffa sina nya syskon imorgon...  Håhåjaja...

• Cocacola
    malingotene skrev 2012-06-02 19:10:28 följande:
    Malin: 27 år, inga barn. Bor utanför Kungälv, varit singel i ca 8 år

Vad gör man när man är alldeles för rädd för att dejta?
    Har varit på x antal första dejter de senaste 8 åren, ALDRIG fått en andra dejt.
    Och nu är jag alldeles för rädd och osäker för att ens gå på den första.
    Hittar på en massa ursäkter för att inte gå.

Vill inget annat än att hitta någon men jag vågar inte då jag har (idiotiskt jag vet) inställningen redan från början att det skiter sig..... De killarna jag har dejtat är av olika typer allihopa men ALLA slutar med att de säger att det inte klickar men inom 24 h hör dom av sig för att få mig i säng...

Blev sårad som fan av mitt ex. Han lämna mig för en annan samma månad som min storebror dog.

Varför ska allt vara så svårt?
    Inboxa mig gärna! 
    Välkommen hit!

Låter inge kul det där, inte alls. Rynkar på näsan

Vi får jobba på lösningsstategier. Flört Du har hamnat i rätt tråd iaf!      
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 20:22:06 följande:
    Ja Cola inte lätt det där heller...för barnenRynkar på näsan

Nej, det är ju inte det. Men de verkade tycka att det skulle bli kul iaf, men jag räknar inte med att den inställningen håller i sig. Fast man kan ju alltid hoppas... Det kan ju hända att allt går bra, man ska aldrig säga aldrig.

För egen del känns det på något vis rätt skönt att han träffat någon. Lite väl tidigt att blanda in ungarna men håller det så är det väl ingen fara.   
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-06-02 19:59:34 följande:
    Nä nu tar jag in blommorna,de regnar ju sönder ute. Är det så hos er med?

Regnar, blåser och är kallt. Blä!
    Niklas2k skrev 2012-06-02 20:07:32 följande:
    Ja, syrenbuskarna håller ligger ner på marken så man inte kan gå förbi nästan... eller buskar.. det är mer träd.
    Det blev nog lite tungt av allt regn. 
    Syrener, kossor, får... {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!